Toon posts:

Eigen webserver.......hoe zit het dan met dns enzo

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Omdat herman waarschijnlijk Waterkoeling.nl bij Freehosting weg haalt, kijk hier waarom, denk ik erover om die bij mij erop te zetten (mocht het niet bij me provider kunnen, waar ik nog achter aanzit).

Maar ja, je typt veel liever www.waterkoeling.nl dan 62.45.65.247 ofzo, dus is de vraag hoe krijgen we die naam aan dat ip-adres gekoppelt. En mocht dat kunnen, wat gebeurt er als door een stroomstoring ofzo, het ip-adres van die server wijzigt, koppelt die dns de site zelf aan het nieuwe ip-adres??

Verwijderd

Configuratie scherm >netwerk> identificatie
kun je je eigen pc www.waterkoeling.nl noemen

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-05 17:05

Exterazzo

Qeasy

Op zondag 04 februari 2001 17:58 schreef BSE het volgende:
:D Ik wil dit eigenlijk ook wel weten :)

Audentia

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar ik moet die naam toch bij een dns registreren, dat als iemand www.waterkoeling.nl intypt dat ze naar mijn ip worden gestuurd, of snap ik het nou niet? :?

• Exterazzo
  • Laatst online: 08-05 17:05

Exterazzo

Qeasy

Op zondag 04 februari 2001 18:07 schreef PsychoNL_II het volgende:

[..]

ok, maar ik moet die naam toch bij een dns registreren, dat als iemand www.waterkoeling.nl intypt dat ze naar mijn ip worden gestuurd, of snap ik het nou niet? :?
Da werkt ook nie, volgens mij maakte die een grapje ofzow. Want dat werkt volgens mij niet :)

Audentia

Verwijderd

Het domein www.waterkoeling.nl is nu van:
Registrar:
Freehosting.nl / p
Valkweg 1
1118 EC LUCHTHAVEN SCHIPHOL

Freehosting dus. Zorda je daar opzegt moeten zij het domein vrijgeven, en dan kun jij het bij een andere provider opnieuwe registreren en naar een IP-nummer laten sturen. Je moet in dit geval een domeinverhuizing doen. Neem maar contact op met je provider, een goede provider kan je er alles over vertellen. Suc6!

Verwijderd

Dit werkt natuurlijk niet... |:(

Verwijderd

Je haalt een paar dingen door elkaar:

registrar houdt in dat Free Hosting 'm geregistreerd heeft, freehosting is echter GEEN eigenaar van het domain :o

Je kunt de DNS aanlaten passen bij hun, dwz dat zij aan nic.nl de opdracht moeten geven om de DNS gegevens aan tepassen zodat bij nic.nl bekend is naar welke DNS servers ie wel moet wijzen.

Verders:

Resultaat voor waterkoeling.nl:

Domainname:
waterkoeling.nl(second domain)

Status
active

Organisation
Performance Sales & Distribution
Waterruit 130
2804 PG GOUDA

Administrative contact:
H.A. Brouwer
Phone:+31 182 546296
E-mail: postmaster@goudacomposieten.nl

Technical contact:
Afd Registratie
Phone:+31 20 4067077
E-mail: domreg@freehosting.nl

Registrar:
Freehosting.nl / p
Valkweg 1

---

Performance Sales etc ..

Die zijn de eigenaar van het domain :+

Dit alles just for your info

Verwijderd

Als je hem bij WideXS regd, kun je zelf je DNS aanpassen etc, werkt perfect!!!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:31
Op maandag 05 februari 2001 17:19 schreef Thunderbird het volgende:
Als je hem bij WideXS regd, kun je zelf je DNS aanpassen etc, werkt perfect!!!
jah dan heb je 1 prob... hoe kom je aan een DNS nummer/server??

Dat wil ik namelijk weten

• Bigs
  • Niet online
laat maar.. was hierboven al beantwoord :)

• Speedener
Domainname:
galerieparade.nl(second domain)

Status
active

Organisation
Galarie Parade
Prinsengracht 799 hs
1017 KA AMSTERDAM

Administrative contact:
L.M.G. Meulenberg
Phone: *= opeens weg*
E-mail: * = opeens weg*

Technical contact:
Afd Registratie
Phone:+31 20 4067077
E-mail: domreg@freehosting.nl

Registrar:
Freehosting.nl / p
Valkweg 1

Nameserver:
ns1.freehosting.nl 212.72.51.197
ns2.freehosting.nl 212.72.55.6
-------------

Deze staat op mijn/mijn vaders naam dus kunnen we toch gewoon om laten zetten??

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op maandag 05 februari 2001 17:25 schreef speedener het volgende:

[..]

jah dan heb je 1 prob... hoe kom je aan een DNS nummer/server??

Dat wil ik namelijk weten
zelf een dns server draaien of een gratis dns server gebruiken;

www.granitecanyon.com

hier kan je een dns entry genereren;
http://website.lineone.net/~wicedesign/DNS%20entry/#fillin

[edit] Je moet je "Registrar" wel even de opdracht geven om de naamservers te wijzigen. ns1(en ns2).freehosting.nl moeten ze vervangen door de naamservers die je wilt gebruiken.

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 18:08 schreef wijnolst het volgende:

[..]

Dit werkt natuurlijk niet... |:(
Inderdaad
Hmm vreemd voor ik kabel had heb ik dit wel eens gedaan en toen werkte het wel

:?:?:?:?:?:?

• WAcKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08-2023
Uhh, BSE, die wijziging van jou is alleen LOKAAL op JOUW pc, als je een site voor heel de wereld op internet hebt draaien moet iedereen die domeinen kunnen resolven, en dus niet alleen op je eigen pc... :]

Anyway, je kan het dns uitbesteden (door widexs laten hosten) of zelf doen (eigen dns server opzetten, doen wij ook), maar dat laatste is behoorlijk wat werk en dns (nu bind, we stappen over op djbdns) is best ingewikkeld, tijd om aardig wat rfc's, tutorials, howto's en boeken te lezen heb je wel nodig! :]]

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 15:44
kijk eens bij www.redirection.net
daar kun je geloof ik ook je dns instellingen later veranderen. heb ik ook mijn domein bij geregistreerd :)

• Speedener
ik snap er weinig van

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tijd voor een korte cursus 'wat is DNS':
domain name system

The domain name system (DNS) is the way that Internet domain name are located and translated into Internet Protocol addresses. A domain name is a meaningful and easy-to-remember "handle" for an Internet address.

Because maintaining a central list of domain name/IP address correspondences would be impractical, the lists of domain names and IP addresses are distributed throughout the Internet in a hierarchy of authority. There is probably a DNS server within close geographic proximity to your access provider that maps the domain names in your Internet requests or forwards them to other (DNS) nameservers in the Internet.
Meer over DNS:
http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/product/iaabu/cddm/cddm111/adguide/dns.htm

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Speedener
ja maar hoe kom ik aan een dns "naam/nummer"

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat bedoel je met een DNS 'naam/nummer'?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Speedener
nou je hebt toch iets nodig als je een domein zelf wil gaan hosten??

• Bigs
  • Niet online
Ga naar www.widexs.nl en koop daar een domein met hosting pakket.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Domein heeft-ie al, hij zou een hosting pakket kunnen nemen en z'n domein laten verhuizen van Freehosting naar widexs.
Kaasie vergeleken met wat hij nu wil
(nameservers aanmaken om naar z'n eigen IP te laten verwijzen, vollegus mij gaat dat fout met chello ;))

[en f2s ligt er weer uit :(]

• me1299
  • Laatst online: 07-05 18:41

me1299

$ondertitel

Hoe werkt dit dan als je zelf een server op internet wil laten draaien en je subdomeinen wil aanmaken in NT4 bijvoorbeeld????

Je maakt in je webserver config een virtuele host aan, maar moet je dan ook nog iets veranderen van DNS addressen in je OS ofzo??

Ik ben er nu thuis mee bezig, maar ik snap er geen flikker meer van ;(

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Je zal voor iedere virtuele host een DNS entry moeten maken:

www.domein.nl is bijvoorbeeld een DNS entry, en wijst naar IP 1.1.1.1, dan moet je voor andere subdomeinen ook een DNS entry aanmaken!

blaat.domein.nl laat je dan ook naar 1.1.1.1 wijzen en vervolgens laat je je webserver met die virtualhosts de betreffende pagina weergeven.

• me1299

me1299

$ondertitel

Op donderdag 08 februari 2001 23:36 schreef fkooman het volgende:
Je zal voor iedere virtuele host een DNS entry moeten maken:

www.domein.nl is bijvoorbeeld een DNS entry, en wijst naar IP 1.1.1.1, dan moet je voor andere subdomeinen ook een DNS entry aanmaken!

blaat.domein.nl laat je dan ook naar 1.1.1.1 wijzen en vervolgens laat je je webserver met die virtualhosts de betreffende pagina weergeven.
Kan dit ook bijvoorbeeld met win98? En waar moet je die dns addressen veranderen? Dat zou ook via een file moeten, aangezien ik het met server side scripting wil kunnen bijwerken.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Op donderdag 08 februari 2001 23:56 schreef DeathKnight het volgende:

[..]

Kan dit ook bijvoorbeeld met win98? En waar moet je die dns addressen veranderen? Dat zou ook via een file moeten, aangezien ik het met server side scripting wil kunnen bijwerken.
DNS entry's verander je 'in' de DNS server. Dus bijvoorbeeld in de dns server van WideXS.

Voor iedereen hier die precies wil weten hoe het zit raad ik aan om wat info op te zoeken op Internet (bijv http://www.duoweb.nl/wat_is_dns.htm 0

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Ik denk dat je het best zelf een DNS servertje kan gaan draaien om ook via scripts het te updaten. Ik heb het hier thuis ook draaien op een Linux doos met BIND. Dat werkt perfect.

Onder Win9x/ME zou ik hier niet aan beginnen, ik weet niet eens of het uberhaupt wel KAN. Windows NT kan het, 2000 ook maar je hebt wel verstand van zaken nodig. Je zou bijvoorbeeld eens de DNS-HOWTO kunnen lezen op www.linuxdoc.org die bevat niet alleen Linux info, maar ook veel algemene info wat betreft DNS.

• me1299

me1299

$ondertitel

Ik heb mijn server vandaag in elkaar gepleurd.

Win2000 draait vrij snel en dat voor 266Mhz.

Op min win98 bak is het nu allemaal gelukt me virtual hosting e.d.

Als ik een beetje lang kloot op een script lukt het me wel om extra adressen aan te maken e.d.

Dus het is bij deze geslaad :7

Verwijderd

Eigenaar van dat domein is inderdaad freehosting. Maar geen paniek, een beetje aandringen met enkele e-mailtjes naar dit bedrijf doet wonderen.

Verscheidene hosts die domeinen registreren geven jouw de optie om de domein (administratief gezien) naar hun te verhuizen en bieden jouw gratis hun DNS aan. Vervolgens geef jij gewoon door naar welk IP die moet verwijzen, en voila......

Ik zou gewoon even kijken op deze site:
http://www.registratie.net
of op
http://www.inaam.nl
Succes

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:18
Zoek bij www.sidn.nl even naar de formulieren voor het verhuizen van een domein. Dan kun je van 'registrar' wijzigen; bijvoorbeeld van Freehosting naar WideXS.

Het is niet echt even in een uurtje geregeld, maar dat kun je er wel voor over hebben.

Als jij/jullie nog vragen hebben mag je ook ff mailen. Hermans site krijgt wel wat hulp.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Pagina: 1