[Vista Ultimate]Raar probleem bij installeren netwerkprinter

Pagina: 1
Acties:
  • 855 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dit is de situatie:

We hebben een printer aangesloten op een Win2k machine, en deze gedeeld via het netwerk. Alle andere computers in het netwerk printen dus via deze Canon i865. Dit werkte met 2k en XP prima, maar je raad het al, als ik hem via Vista wil installeren kan deze geen drivers vinden, terwijl deze wél aanwezig zijn voor Vista en zelfs ingebakken zitten in het systeem!

Ik kan namelijk wél een lokale printer installeren (gewoon fake zegmaar) en dan uit de desbetreffende printer kiezen dus ze moeten ergens in het systeem staan.

De netwerkinstallatie geeft aan dat ie een *.inf wil zien, maar die kan ik nergens in de Windows directory of waar dan ook terug vinden. Ik heb ook al bij de eigenschappen gekeken van de 'neppe lokale' printer maar daar schoot ik ook niks mee op.

Moraal van het verhaal: heeft iemand enig idee waar ik de *.inf kan vinden voor het installeren van de printer?

Woops, vergeten te melden: het gaat om de x64 versie!

[ Voor 3% gewijzigd door sOid op 14-02-2007 20:26 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk eens op de 2000 'server' welke versie van drivers er gebruikt worden - als dit versie 2 drivers zijn dan zijn deze niet compatible met Vista :)

• sOid
  • Niet online
elevator schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 21:20:
Kijk eens op de 2000 'server' welke versie van drivers er gebruikt worden - als dit versie 2 drivers zijn dan zijn deze niet compatible met Vista :)
Hmm de laatste drivers zijn 1.73e dus het kan geen versie 2 drivers zijn.

Of snap ik je nu verkeerd? :+

Kijk hier maar als je me niet gelooft ;) http://software.canon-europe.com/products/0010009.asp

[ Voor 11% gewijzigd door sOid op 14-02-2007 21:49 ]

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:25
Ik heb zo'n idee dat het dmv een install via jouw netwerk niet lukt, omdat win2k geen 64-bits driver zal distribueren, maar een 32-bits. Wellicht kun je deze wel toevoegen aan jouw win2k-machine? Die mogelijkheid bestaat naar mijn idee namelijk wel...

Een andere mogelijk zou toch zijn om de printer te installeren dmv lokale drivers?

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• sOid
  • Niet online
Leut schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 22:40:
Ik heb zo'n idee dat het dmv een install via jouw netwerk niet lukt, omdat win2k geen 64-bits driver zal distribueren, maar een 32-bits. Wellicht kun je deze wel toevoegen aan jouw win2k-machine? Die mogelijkheid bestaat naar mijn idee namelijk wel...

Een andere mogelijk zou toch zijn om de printer te installeren dmv lokale drivers?
Ik zou niet weten hoe ik deze toe moet voegen aangezien de driver verder nergens vandaan te halen is (heb al uren lang op internet gezocht) en dus wel ingebakken zit in Vista zelf. Dus het zou mooi zijn als ik hem daar op de een of andere manier uit kan halen...

Dat is dus ook het probleem met het installeren; ik moet weten waar Vista de meegeleverde drivers heeft staan.

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:25
sOid schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 22:46:
[...]
Dat is dus ook het probleem met het installeren; ik moet weten waar Vista de meegeleverde drivers heeft staan.
Wat ik wilde zeggen met installeren dmv lokale drivers is wel de printer via netwerk selecteren, alleen dan kiezen voor je eigen drivers opgeven (ipv via het netwerk drivers laten installeren). Die mogelijkheid bestaat naar mijn idee namelijk ook. Dan heb je direct de juiste drivers van Vista zelf te pakken, en zou het -theoretisch- moeten werken...

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• sOid
  • Niet online
Leut schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 22:51:
[...]

Wat ik wilde zeggen met installeren dmv lokale drivers is wel de printer via netwerk selecteren, alleen dan kiezen voor je eigen drivers opgeven (ipv via het netwerk drivers laten installeren). Die mogelijkheid bestaat naar mijn idee namelijk ook. Dan heb je direct de juiste drivers van Vista zelf te pakken, en zou het -theoretisch- moeten werken...
Ben ook al opzoek geweest naar deze optie maar kon het helaas nergens vinden :(

Ik heb even een afbeelding online gezet wat het misschien wat verduidelijkt.

http://www.26fps.nl/got/canon.jpg die geselecteerde driver wil ik dus hebben :/

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik kan bij mijn printer (brother hl2030 met standaard vista drivers), als ik rechtermuisklik en dan uitvoeren als admin, en dan eigenschappen, tabblad poorten. Een poort toevoegen, tcp/ip.
Misschien dat het zo ook werkt bij jou?

I, for one, like Roman numerals

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
ik heb hier de inf uit vista ultimate x64 NL gehaald, hoop dat je hier wat mee kan...
http://rapidshare.com/files/16498594/prnca001.rar.html

stond btw in c:\windows\inf

[ Voor 9% gewijzigd door tjtristan op 15-02-2007 00:36 ]

http://specs.tweak.to/15535

• sOid
  • Niet online
Def_P schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 00:03:
Ik kan bij mijn printer (brother hl2030 met standaard vista drivers), als ik rechtermuisklik en dan uitvoeren als admin, en dan eigenschappen, tabblad poorten. Een poort toevoegen, tcp/ip.
Misschien dat het zo ook werkt bij jou?
Nee werkt niet :( Ik heb het met printernaam geprobeerd en met ipadres van de windows2000 pc, werkt beide niet, hij zegt dat 'ie hem niet kan vinden enzo. En waarschijnlijk staan de poortinstellingen ook fout, hij zit daar op LPT1 aangesloten geen idee waar ik dat moet invullen.
tjtristan schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 00:35:
ik heb hier de inf uit vista ultimate x64 NL gehaald, hoop dat je hier wat mee kan...
http://rapidshare.com/files/16498594/prnca001.rar.html

stond btw in c:\windows\inf
Raar maar waar, maar dit werkt ook niet :S Het is hem inderdaad wel, maar Vista zegt dat er geen geschikt stuurprogramma is gevonden als ik die .inf selecteer, ook niet als ik het direct uit /windows/inf doe.

Heb ook geprobeerd om op de win2k pc deze inf te installeren maar dat geeft dezelfde foutmelding!

Argh, dit is erg frustrerend...

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
probeer hem eens te forcen te installeren, gewoon alles handmatig, ook de inf selecteren en dan compatible hardware weergeven uitvinken en dan jou apperaat selecteren

http://specs.tweak.to/15535

• sOid
  • Niet online
tjtristan schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:55:
probeer hem eens te forcen te installeren, gewoon alles handmatig, ook de inf selecteren en dan compatible hardware weergeven uitvinken en dan jou apperaat selecteren
Hmm.. Hoe doe ik dat dan in Vista? Kan nergens 'compatible hardware weergeven' aan of uitvinken, zie ik zelfs helemaal niet :/

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 19:40

nIghtorius

Poef!

misschien lukt dit..

ga naar de printers..

voeg een nieuwe printer toe. KIES VOOR LOKALE printer.. maak een nieuwe poort aan "Local"
hij vraagt naar een portnaam.

dit is

\\<computernaam>\<printersharenaam> van de printerserver.

b.v. \\printsrv\printer01

en selecteer daarna de bijbehorende printer driver..

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• sOid
  • Niet online
nIghtorius schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 17:43:
misschien lukt dit..

ga naar de printers..

voeg een nieuwe printer toe. KIES VOOR LOKALE printer.. maak een nieuwe poort aan "Local"
hij vraagt naar een portnaam.

dit is

\\<computernaam>\<printersharenaam> van de printerserver.

b.v. \\printsrv\printer01

en selecteer daarna de bijbehorende printer driver..
Yesss! Dit werkt! :D
Hehe, eindelijk :) Beetje omslachtig allemaal maar het schijnt goed te werken (testpagina afgedrukt en ook in photoshop even een foto waarbij ik gebruik heb gemaakt van instellingen als printen zonder marge etc, gaat ook goed). Kreeg alleen wel een foutmelding toen ik de inktstatus wou bekijken maargoed das niet zo'n ramp.

Bedankt allemaal en vooral nIghtorius ;)
Pagina: 1