[Vreemd] Zo nu en dan luide piep/kraak met microfoon

Pagina: 1
Acties:

• RutgerB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-01 14:43
Hoi,

Ik zit nogal vaak op skype en zorg er altijd voor dat het geluid van m'n microfoon zo goed mogelijk is ( geen ruis en gekraakt enzo). Ik heb heb problemen hier ook altijd (zo nu en dan met hulp van het forum) kunnen oplossen.
Ik heb nu echter zo'n vreemd probleem dat ik heb besloten het hier te posten in de hoop dat het iemand bekent in de oren klinkt.

Namelijk sinds ik op Vista ben overgestapt maakt m'n microfoon kort een heel erg harde en hoge piep/kraak en als de kamer deur open/dicht doe, om precies te zijn als ie in het slot valt, of zachtjes klappert vanwege tocht.
De microfoon staat een meter of 2 van de deur af en het snoer komt ook niet in de buurt van de deur, de deur is een gewone houten kamerdeur. Ik hoor die piep/kraak verder nergens bij.

Ik gebruik de onboard geluidskaart van m'n Asus P5B.

Ik heb geprobeerd verschillende volume's en dB boosts in te stellen, dit heeft echter geen enkel effect.

Ik weet het, een heel vreemd probleem, maar ik weet momenteel niet hoe ik dit beter kan omschrijving, suggesties zijn van harte welkom

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik vermoed dat het de automatisch microfoon regeling is

als het stil word deze automatisch gevoelig

check skype even op (of degelijke programma's )daar even op -> options->soundevices

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 15-02-2007 00:27 ]

Iperf

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:11
De microfoon staat een meter of 2 van de mic af
Euhm?

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• RutgerB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-01 14:43
Het gebeurt ook als ik gewoon praat.

Ik vermoed dat het openen van de deur een hele hoge piep veroorzaakt die i kzelf niet hoor maar m'n microfoon wel, en ergens wordt dat vertaald naar het hoorbare.

enig idee hoe ik zoiets uit kan zetten? dus dat de mic alleen het hoorbare opneemt?

Verwijderd

Hey Rutger, Ik zit met PRECIES het zelfde probleem.. althans. Ik heb niet hetzelfde moederbord als jij, maar dat gepiep en gekraak, en veel achter skype zitten. Heb ik ook. Ik vroeg mij af of je dit toevallig al hebt kunnen fixen? :D