Toon posts:

Asus P2B-F moederbord vraag ??????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een asus p2b-f met daarop een celeron 466, maar m n pc start niet op?????? nieuwe bios staat erop.

De jumpers op het moederbord heb ik geloof ik goed gezet-> Cpu bus op 66 en multiplier op 7.

DE videokaart, geheugen,processor enz. werken wel(getest)

weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen of wie kan me helpen?

alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand???

Waar kan ik de handleiding/Manual downloaden??????

(bij asus site lukt het niet):(

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

And The Only One

Verwijderd

Waarschijnlijk zal een BIOS update de oplossing bieden, ik vermoed dat daar het probleem in zit.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:17
Heeft 'ie het al een keer gedaan met die Celeron466, of doet het het niet nu je die cpu er voor het eerst in hebt zitten? Graag een beter ingevulde 'situatieschets'.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Heb ik ook een keer gehad. Dit ligt toch aan je jumperinstelling. .
Nog een keer goed nachecken (laat even een derde ernaar kijken), en misschien na een flinke nachtrust dat je het licht ziet !

Probeer het eens precies tegenovergesteld ? Daar ging ik nl ook de fout mee in. Ik keek naar het plaatje (en die begint t.o. zoals het op het mobo staat) maar de tabel was duidelijker.

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 17:30

Jabba

Firkan

Misschien je Slot convertor????

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Om vergissingen tegen te gaan, sloop de Mulitplier jumpers er af, daar heb je toch nixs aan.
Idd, die indeling op je bord komt niet echt overeen in je manual:
FS3: 2-3
FS2: 2-3
FS1: 1-2
FS0: 1-2

Nu staat de fsb op 66 Mhz

And The Only One

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Uhm... Mijn P2B-F werkt zonder zorgen met een cel466@525. Moederbord aangeschaft in juni 1999 en nooit geflasht.
Hier schiet je niet zo heel veel mee op natuurlijk maar het zou dus wel moeten kunnen werken.

Verwijderd

Topicstarter
Slot 1 converter is goed(getest)processor ook. en de rest : videokaart etc ook.

Celeron 466 zit er voor het eerst op. Hiervoor zat er een p2 400 op.

Er is al een bios update gedaan(niet door mij)

Ik heb geloof ik de jumpers ook al anders gezet(tegengesteld) maar dat heeft niet geholpen:(

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:55

mvds

Totally awesome!

Fans draaien wel? Er staat wel spanning op? Geeft ie piepjes? Als de pc wil starten en je instellingen staan verkeerd zou ie moeten piepen dat er geen CPU is gedetecteerd.

Verwijderd

Topicstarter
yep, fans draaien, spanning staat erop(235Watt) lichtjes branden alleen niet. Zal ik anders CMOS jumper wissen zodat de instellingen op default staan:?

Verwijderd

Ik heb hetzeldfe een keer gehad toen ik nog een p2bf had en een celeron met een converter...
wat de grap was, was dat ik een converter had met tincontacten en een mobo met goudcontacten. Dat gaat corroderen. Maak je convertercontacten goed schoon met alcohol en probeer het nog eens...

Algemene tip: koop ALTIJD een converter met goudcontacten (als je een converter nodig hebt tenminste) :)

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-07 19:12

pinodambini

Dr. Z. Vago

Weet niet hoeveel volt de Vcore van de celeron hoort te zijn, maar oudere p2b bordjes kennen alleen?? de 2.0 Vcore aan en niet lager, misschien dat daar je probleem in zit? of misschien heb je de Volt instelling op je socket converter verkeerd ingesteld?
Pagina: 1