[Ervaringen] Beroeps fotografie verenigingen

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Daar ik mij steeds meer op het professionele vlak begeef, raak ik ook steeds meer geïnteresseerd in beroeps gerelateerde fotografie verenigingen. Plekken waar je de nieuwste nieuwtjes te horen krijgt, meetings, cursussen, tips en tricks op het gebied van marketing, eventuele rechtshulp etc etc.

Je hebt een overkoepelende branche vereniging; Fotografenfederatie

Daarnaast verschillende verenigingen die "daaronder" vallen;
[list]• Beroeps Fotografen Nederland
samenwerkende vakfotografen nederland
Photographers Association of the Netherlands
GKF-fotografen

Bij verschillende van deze partijen ben je aangesloten bij de Burafo

Mijn vraag is nu eigenlijk, welke organisatie/vereniging bied wat, wat zijn eventuele toegangs "eisen", wat zijn eventuele bijkomstige zaken/kortingen (perskaart, korting op verzekeringen, aanschaf van apparatuur, cursussen, uitnodigingen voor nieuwe product presentaties, etc). Welke (beroeps) verenigingen zijn er nog meer?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:12
Wat verwacht je eigenlijk, wat wil je ermee? Zolang je geen journalistiek/documentair werk doet is geen van allen echt interresant, zelfs voor reclame fotografie is de rest niet erg boeiend.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 20:42

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik denk dat je met je topic op de verkeerde plek zit jules: de bedoeling is goed, maar veel pro-respons zal je niet krijgen: het zou je verbazen hoe weinig pro's (in verschillende fotografie-takken) op internet (en dan ook nog eens op GoT) zitten, naar verhouding. Een beetje hetzelfde als je in AVH zou vragen naar info over audio-engineers-assocations: er zitten daar prima users waarvan er best een aantal half of full pro's zijn in de audio-wereld, maar in verhouding op het totaal aantal users zullen dat er heel weinig zijn.

Ik denk dat je meer succes zult hebben door direct met die organisaties/verenigingen contact op te nemen: die kunnen zelf het beste antwoord geven.

Topic blijft overigens wel gewoon open: je weet maar nooit welke (onbekende) (semi) pro's antwoord kunnen geven op je vragen :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172373

Al jaren ben ik lid van de Stichting Politieperskaart, en elk jaar weer moet ik een formulier invullen of ik ook lid ben bij een van de bovengenoemde brancheverenigingen. Ik geloof dat je wel korting krijgt op je perskaart als je wel lid zou zijn, maar ik vind het zo ondoorzichtig dat ik zelfs nog nooit de moeite heb genomen om te kijken wat ze voor me kunnen betekenen.

Vind dit trouwens wel een erg interessant topic, wie weet zijn ze namelijk wel de moeite van het bekijken waard... _/-\o_

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
* jules schopt Floris en vraagt of hij nog lid is van de SVFN en wat voor redenen hij had om bij deze vereniging te gaan.

• simon
Jules je hebt m'n vraag nog niet beantwoord :p wat verwacht je ervan, waarom zou je erbij willen? Vanwege de perskaart? Vanwege de 'diensten' zoals goedkoop een kogelvrijvest huren? Juridische support? Ik kan me moeilijk voorstellen dat je als partyfotograaf veel van aanspraak gaat maken op hun diensten.. En daarom is 't denk ik meer waste of money als zelfs veel fotojournalisten er niet eens lid van zijn.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Ik begeef me al langere tijd ook op meerdere vlakken van fotografie dan alleen de party fotografie. Model fotografie, (bruiloft, bedrijfs, wedstrijd) reportages, concert, interieur. Behoorlijk algemeen zou je dus kunnen zeggen. Ik heb zelfs afgelopen half jaar een tentoonstelling verzorgt inclusief inhoud. Ook heb ik een fotografie cursus gegeven en ben ik bezig om een nieuwe op te zetten.

Datgene wat mij zou interesseren in een beroeps vereniging heb ik eigenlijk in de TS al aangegeven; collectieve verzekering, rechtshulp, cursussen, uitnodigingen voor introducties van producten/software etc, specifieke vak beurzen, tips en tricks om je bedrijfje te runnen, vernieuwingen/ontwikkelingen in de markt, perskaart, kortingen bij aanschaf apparatuur, etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Je hebt ook nog de NVF, daar zijn ook veel fotojournalisten bij aangesloten (twijfel erover om daar binnenkort ook lid te worden). krijg je ook perskaart. Tips voor je bedrijf kun je denk ik beter bij de KVK vandaan halen. Zover ik heb begrepen is 't handig, maar verre van cruciaal/essentieel en kun je ook zonder..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
op de site van de NVJ is best wel wat informatie te vinden, waaronder ook over perskaarten. Ik zie nu dat ze ook een beeldbank hebben voor hun NVF aangesloten fotografen.

Pagina: 1