Geen DHCP?

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164112

Topicstarter
Dag allemaal,

Sinds enkele weken heb ik een groot probleem met mijn Laptop,van de ene dag op de andere geraakt deze nie meer het internet op(of LAN), zowel DRAADLOOS als BEDRAAD netwerk willen maar niet werken. Het is alsof de computer maar geen IP adres wil aanvaarden van de router of rechtstreeks van de isp, maar ook met een vast IP wil het niet werken.

Mijn router deelt IP's uit in de 192.168.2.xxx range, ook staat dhcp op de laptop aan, maar daar komt een IP adres in de 169.xxx... range tevoorschijn.
Ik heb echt al alles geprobeert.

Misschien komt het doordat ik heb proberen een nieuwe versie van de software van m'n gsm (BEnq siemens ef81) te installeren, maar deze installatie kon niet voltooien (wrs door vista?..) er stond al een versie op (geinstalleerd in xp) maar ook deze kan niet verwijdert worden.

Het gaat hier op een Toshiba Sattelite a100 534 (Celeren 370, 1gig,ATI Xpress200m, vista Home Premium)
Ik heb reeds de lijst met services overlopen, hier lijkt alles in orde te zijn, ook dhcp client etc.
Ik heb al met verschillende tcp-ip instellingen zitten spelen, maar zonder resultaat.
Jullie zijn mijn laatste hoop voordat ik Windows volledig opnieuw moet installeren(en hier heb ik helemaal geen zin in :/

Alle andere computer in het netwerk werken dus normaal, ook heb ik al verschillende keren de router gereset, en ook al rechtsreeks aan de modem gehangen.
Ik ben echt hopeloos, help mij ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182501

Is het ip iets in de aard van 169.254.xxx.xxx ???
Want dit is een ip adres dat windows automatisch toekent wanneer er geen DHCP gevonden wordt.
Ik denk dus dat je geen verbinding hebt met je router ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 15:02
Probeer anders de netwerkkaart te verwijderen en opnieuw te installeren... tenminste, als je zeker weet dat je router IP adressen uitdeelt... Een van de andere PC's IP releasen en renewen.. of een laptopje lenen.

Lukt het met een statisch IP adres wel om verbinding te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-06 22:52
Heb je een firewall op je laptop staan? Dit kan ook nog wel eens voor problemen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

DHCP Client service op Windows XP disabled of gestopt? Dat kan dit probleem veroorzaken...

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Al jullie reacties heb ik al geprobeert zoals je kunt lezen in m'n eerste post. Weet misschien iemand waar ik een lijst van de services kan vinden die dienen actief te zijn in vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er staat geen firewall oid op, ook malware vrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Windows toont dus iets van verbonden met beperkte mogelijkheden of zo, ook vind ik m'n draadloze router, maar alleen duurt het verbinden verschrikkelijk lang en krijgt uiteindelijk geen ip. Alle beveileging (WAP/WPA,..) staat uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Help mij, ik denk dat er ergens iets van de windows systeem bestanden zijn aangetast, als ik terug probeer de siemens software te installeren kan ik op het internet terwijl de msgbox op staat met de foutmelding dat de installetie niet kan voltooien, vanals ik op ok klik is het gedaan met het internet

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Speld in hooiberg, lijkt het. Herinstallatie is waarschijnlijk wel de simpelste optie.

Tip: als je informatie wilt toevoegen aan een bericht, gebruik dan de edit knop: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif. Het is hier niet de bedoeling om 4x achter elkaar een nieuw bericht te plaatsen, daar is dus de editfunctie voor :)

[ Voor 62% gewijzigd door gambieter op 15-02-2007 01:44 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• 9nevermind9
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
deze siemens software? Daar staat bij dat win2000 en XP ondersteund worden

Probeer eens te kijken of die software ook services start. Of een driver heeft geinstalleerd.
netwerk kaart al opnieuw geinstalleerd?
wat voor fout geeft deze software?
dus als je dat programma installeerd dat krijg je tijdens de foutmelding wel gewoon een dhcp-ip?

[ Voor 49% gewijzigd door 9nevermind9 op 15-02-2007 02:09 ]

specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:14

Thandor

SilverStreak

Wat heeft Complete Systemen & Laptops met Netwerken te maken? Dit topic krijgt dus een tikje richting Netwerken.
Verder wil ik je net zoals gambieter even wijzen op de edit (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif) knop. Daarmee kun je berichten wijzigen. Één reactie leest makkelijker dan vier losse reacties ;). Mocht je de edit-knop niet zien dan moet je even inloggen.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-06 12:52
smijt je tcp/ip protocol er eens uit en installeer dat opnieuw?

BOE

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-06 16:10
Of draai eens een Winsockfix ([url=http://http://www.google.nl/search?hl=nl&q=winsockfix&meta=]ff googlen[/url]), dat wil ook wel eens helpen

Topicstarter
Bedankt voor de reacties :)
Ik HEb zonet die Winsocket fix geprobeert, maar spijtig genoeg zonder enig resultaat. Ook heb ik geprobeert de TCP/IP 4 te proberen wissen, maar deze knop blijkt niet beschikbaar ?? ook niet als ik alle verbindengen uitschakel.. (Niet meer mogelijk in vista?) Ik ga nu verder Googlen naar een manier om tcp-ip te reseten/wissen. Bedankt voor de inspiratie, ik hou jullie op de hoogte.

Sorry van de verschillende korte posts, zal hier in het vervolg op letten }:O

• 9nevermind9
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
tcp/ip word opnieuw ingesteld als je de netwerkkaarten opnieuw intstalleerd, heb je dat al gedaan?

specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb dus reeds op verschillende manieren mijn netwerkadapters en protocollen gewist en opnieuw geinstalleerd, maar dit heeft heleaas terug niets opgebracht. Ik denk steeds meer dat er ergens een service niet actief is dat zou moeten activef zijn, maar ik kan maar nergens uitleg vinden bij de vista services, reeds de halve wereld afgegoogled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zopas zag ik op de frontpage tussen de updates de nieuwe versie van vodafone mobile connect staan, even geinstalleerd en werkt dat toch terug zeker. Toch erg bedankt allemaal voor jullie raad
Pagina: 1