tv-out

Pagina: 1
Acties:

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 15:55

Strikie

Athletics

Topicstarter
welke kaart heeft nu de beste tv-out?
ik hoorde dat hercules erg goed was,
maar de g-force die ik nu heb is ook lekker
(heeft alleen geen tv-out)dus wil ik een
ander kaart, 32 mb is goed genoeg denk ik
want die 64 mb kaarten is toch alleen
interessant als je in hoge resolutie's speelt? :? ik wil dus speelfilms afspelen
maar dat lijkt me duidelijk :)

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

Matrox G450 Dualhead!

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Als je doel is om alleen films te draaien kun je toch echt beter voor een matrox of een ati kaart gaan. Voor snelheid neem je een Geforce want ook een Radeon kan daar niet aan tippen (vind ik, en zeg ik uit ervaring)
Een goedkope snelle videokaart met tv out is de geforce DDR + TV-out. Hercules heeft de 3D Prophet DDR/DVI die zwaar relaxt is. Is overclocked op een paar frames na net zo snel als een standaard Geforce2 GTS en VEEEEL sneller dan een Geforce2 MX.
Je kunt em vaak wel 2e hands vinden voor zeer wijnig, zo'n 350,- zo af en toe wel!
Asus heeft vast ook wel een tv-out variant van de DDR. De beste/snelste en goedkoopste oplossing op het moment -> 2ehands geforce-DDR. Daar ben ik echt van overtuigt.

• renderman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-05 05:10
Geforce2 is inderdaad ietsie sneller als de ATI Radeon, daar heeft brutalist gelijk in.
Wat ik zelf heb gemerkt is dat het verschil niet zo groot is, de 2d en 3d kwaliteit is wel een stuk beter bij de ATI Radeon. Wat betrefd de video uit, de video uit kwaliteit van de Geforce is niet onaardig maar zeker niet de beste. Matrox heeft tot nu toe nog de beste video uit kwaliteit maar de 3D performance is niet zo denderend.
Zeker als je voornamelijk films wil draaien kan je het beste een ATI Radeon nemen omdat die betere hardware ondersteuning heeft voor DVD decoding. Of je koopt een speciaale DVD kaart, dan kan je je huidige videokaart behouden en heb je perfecte DVD kwaliteit en goede video uit. :)

• Rarz
  • Laatst online: 25-08 12:39
Het hangt helemaal af van wat je wilt met de kaart -- als je voorkeur uitgaat naar 2d en films kijken, en 3d niet je top prioriteit is, neem je een ATI Radeon.

Zelf heb ik een Asus V7700GTS Deluxe. Deze heb ik gekozen voor de 3d performance, en het feit dat ie video-in en video-out heeft. Dit bevalt me prima. Het enige nadeel is dat niet zowel video-out en je monitor kunt gebruiken. (Voor zover ik weet). Verder bevalt de kaart me prima. :)

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

Verwijderd

hey tweakers

wat kan ik dan het beste nemen?

ik wil graag UT en Quake 3 ..goed kunnen draaien en games in de toekomst. :)
en een goede DVD tv out kwaliteit hebben..!!
zowel als divx!
de meeste voor keur gaat naar de radeon 64 ddr VIVO is dat een goede keuze???
ik weet het (gebruik eens search)
maar ik wil eens GOED ADVIES hebben..!!

mzl

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Als je van plan ben ook een beetje te 3d'en ga dan zeker voor de Radeon, die is ook supergoedkoop geworden de afgelopen dagen.
De 64 MB is zeker betaalbaar.

Matrox heeft uitstekende videokaarten, maar als je divx gaat kijken bedenk dan wel dat de Matrox alleen fimpjes kan afspelen met een formaat wat door 32 deelbaar is. Veel Divx hebben dat niet en zijn dus niet afspeelbaar !

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Strikie

Strikie

Athletics

Topicstarter
mm ok thanx guys,het is dus een beetje schipper met wat de prioriteit = of een hele boel geld uit geven voor een nog betere kaart is ook nog een optie :)
kzal eens bij pricewatch kijken wat die doet*d

• Strikie

Strikie

Athletics

Topicstarter
denk toch dat het de hercules prophet 64 mb word :) is wel wat wat duur maar dan gelijk goed doen ehhhh :7

Pagina: 1