[DVD] Philips DVD+RW brandt +R niet goed

Pagina: 1
Acties:

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022
Mijn zus heeft een probleempje op haar Dell Dimension 4700. Deze is uitgerust met een DVD-lezer (merk en model ontgaan me, zal denk ik niet belangrijk zijn), en een Philips DVD+RW 8601 brander.
De brander schrijft prima naar DVD+RW schijfjes, en op het eerste gezicht ook naar DVD+R schijfjes, maar naderhand blijken ze altijd te mislukken omdat ze niet gelezen kunnen worden door welke DVD-speler in het huis dan ook.

Nu keek ik op de Dell site voor een firmware update, en leerde al snel dat dit een veel voorkomend probleem is met deze brander. Heb het serienummer van de Dell uitvoering ingetypt en kreeg daarvoor beschikbare downloads. Heb daaruit de Philips DVD+RW 8601 firmware update gekozen en geinstalleerd (r107571.exe). De update loopt echter stuk, met als reden: model mismatch. Nu lijkt mij sterk dat dat het geval is, tenzij Nero 6.0 (en alle andere software die met de brander communiceren) het verkeerde model opgeven. Dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, het modelnummer staat echter niet op de voorkant van de brander zelf, en het heeft waarschijnlijk geen zin om deze eruit te halen en te kijken wat er op staat.

Beide drives zijn aangesloten op dezelfde IDE-kabel. Het lijkt dus te zijn dat de enige beschikbare firmware-update niet werkt. Is dus de enige oplossing om een andere DVD-brander er in te zetten of kan het aan de configuratie liggen?

P.S.: het gaat hier over het branden van DVD-video.

hoi

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-02 22:17
http://forum.rpc1.org/portal.php hier vind je firnware's.
www.cdfreaks.com hier vind je veel info en hoe je een dvd's kunt testen.
Andere dvd's merken proberen?

• Phrantic
Het is de juiste firmware, en het ligt niet aan het merk (waarvan de DVD+RW's het wel doen) maar aan het type DVD+R zelf. Op de Dell website staat de volgende beschrijving erbij: Vaste en verbeterde ersies: Firmware upgrade adds support for writing to the latest dual layer DVD+R media. Ik heb dus de goede software, en het probleem is, uit de beschrijving op te maken, niet gerelateerd aan het merk.

hoi

• Phrantic
Zijn er nog andere ideeën? :)

hoi

• jan99999
Andere merken dvd's proberen.

• Phrantic
Je luistert niet...

Het ligt niet aan het merk... Geen enkel merk doet het... Dit is een bekend probleem met deze brander. Er is een fix, maar die werkt niet...

hoi

• jan99999
Heb je de brander aangesloten op de standaard ide aansluiting (hier kun je wel updaten van firmware doen) of is dit een gecombineerde raid/ide aansluiting , hier zou ik updaten niet doen.

Ben je aan het updaten firmware in windows of dos.
Op bovenstaande site's kun je normaal ook een dos flasher vinden met speciale firmware, zodat je buiten windows de firmware kunt updaten.
Let op met dos flashen, deze flash ook als de brander verkeerd is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Indien flashen weigert in dos, meteen opnieuw flashen(zonder reboot)!!!!!!!!!!!!

Indien je zoals je zegt meerdere dvd's(hoop meer dan 2 merken) hebt geprobeerd en deze zijn allemaal slecht dan is je brander defekt, dus probeer veel merken, want ook al staat er op de dvd een andere naam, de dvd's kunnen nog dezelfde zijn( zie media code in de dvd met cdspeed kun je dit bekijken)
Pagina: 1