Toon posts:

Welke Laptop moet ik kiezen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag wat advies willen hebben :)

Ik ben op zoek naar een Notebook voor school en thuis. Ik zal hem dus veel verslepen.
ik heb zelf al veel rondgekeken en kom veel dingen tegen. Zoals welk merk je moet kiezen, etc.
Over Acer kom je veel slechte verhalen tegen, en over Asus vrijwel alleen maar goede.
Acer --> Snel stuk, 'plastic bakken', slechte garantieafhandeling, veel voor weinig geld.
Asus --> Goede degelijke laptops, met een goede garantie (2jr)

Ik moet wel zeggen dat ik graag zoveel mogelijk goed spul wil hebben. Hiermee bedoel ik bv een Intel Core 2 Duo. i.p.v. een Core Duo. Omdat de eerste nieuwer is. Ik moet er namelijk wel een aantal jaar mee verder kunnen. Maar misschien is het helemaal niet nodig...????

Mijn budget is maximaal € 1.100,-

op dit moment vind ik het volgende erg belangrijk in een Notebook (wellicht door onwetendheid):
- Een Intel core 2 Duo
- 1024 MB Ram geheugen
- 120 Gb harde schijf (5400 rpm)
- Windwos Vista Home premium

Nu volgt wat ik met de laptop wil gaan doen:
- Word / Excel / PowerPoint / Internet
- Muziek (veel muziek) / Films
- Films
- Het enige spel dat ik er op wil spelen is C&C The first decade en GTA 1 / 2 (wat gratis te downloaden is van rockstargames ;) ) maar verder geen spellen

Belangrijk is dat de laptop snel opstart en dat programma's (word / excel / internet) snel opstarten. Ik vind het zeer irritant als dat lang duurt. De accu moet ook zo lang mogelijk meegaan (9 cells accu, of is dat niet nodig? is 6 Cells ook genoeg?)

het liefst wil ik een notebook waar direct WHVP op zit, omdat ik een beetje huiverig ben tegenover die gratis upgrade. of is dat nergens voor nodig?
Hoe zit het met het kopen van de laptop via Internet? Garantie etc...? het liefst koop ik hem bij mij in de buurt. Progress is dan een goedkope winkel.
De laptop verzekeren??? IS dat verstandig???

Zelf heb ik deze laptop gezien:

F3JC-AP045C-A
Display: 15,4", WXGA Resolutie 1280x800
Intel Centrino Duo
Processor: Intel Duo 2 Core T5500 (1.66GHz)
Bussnelheid: 667Mhz
L2 Cache: 2MB
Chipset: Intel 945PM
Geheugen: 1GB (1x1GB) DDR2 PC5300
Videokaart: nVidia GeForce Go 7300 128MB VRAM
Harddisk: 120GB SATA 5400rpm
Optische drive: 8x DVD-/+RW Dual Layer
Modem 56K V.90
LAN 1000Mbit
WLAN 54Mbit
1x Express Card, VGA-Out, Microfoon-in, Line-in
4x USB2.0
1x Firewire
TV-Out: S-VHS
1x DVI
7 in 1 Card Reader
Webcam 1.3 Megapixel
Bluetooth
Microsoft Windows Vista Premium
Inclusief draagtas en muis
6 Cells Batterij
Afmetingen: 365x269,5x28-40,5mm
Gewicht: 2,95kg

of deze:

Z92JE-AP009M

Intel Centrino Duo
Processor: Mobile Intel Core 2 Duo T5600 (1.83Ghz)
Geheugen: 2GB (2x1GB) DDR2 PC5300
Videokaart: ATI Mobility Radeon X1450 128MB
Harddisk: 120GB SATA
Modem 56K V.90
LAN 1000Mbit
WLAN 54Mbit
1x PCMCIA II
4x USB2.0
1x Firewire
TV-Out
Webcam
Bluetooth
Microsoft Windows XP Media Center Edition
Afmetingen: 354x284x35,2mm
Gewicht: 2,85kg

Maar is misschien #3 ook nog genoeg voor mijn eisen??:
F3F-AP067C

Intel Centrino Duo
Processor: Intel Core 2 Duo T5500 (1.66GHz)
Chipset: Intel 945GM
Videokaart: Geintegreerd in Intel 945GM
Harddisk: 80GB SATA
Modem 56K V.90
LAN 100Mbit
WLAN 54Mbit
4x USB2.0
1x Firewire
7 in 1 Card Reader
Bluetooth
Microsoft Windows Vista Home Premium

Graag hoor ik ervaringen, meningen, etc.

Alvast bedankt..... :)

Verwijderd

Ik heb net deze Asus F3JC-AP045C-A laptop net besteld.
Dit is de laptop die jij als eerste noemde, ik ben ook een student en heb ook een tijdje rond gekeken, een vriend van mij adviseerde deze ook.

Verwijderd

hallo Buff5,

ik ben al een paar maanden in bezit van Ahtec signal XEL80, en moet ik zeggen hij bevalt me uitstekend, met alles is ie erg goed uitgerust en presteerd na behoren.
Cor2Duo 7200 , 2 gig aan geheugen, 7600 go nvidia kaartje, 120GIG HD, 15,4inch schermen veel extra's geluid is goed, niet zo goed als bij de Toschiba laptops die met HK boxen en die waren ietsje beter qua geluid. hier link naar de product, http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=1771
en forum hier op tweakers over deze toestel Ahtec Xel80

Verwijderd

Dit postte ik net ook al in een andere post, maar goed.

Zou je niet liever voor zoiets gaan?

Voordeel tov de andere modellen die je noemde: betere videokaart, maar als je dat niet nodig hebt, hoeft het natuurlijk niet.

Nadeel: je zal extra bij moeten betalen voor Vista premium. Totaal kom je dan op 1130 euro uit.

Verwijderd

waarom Vista? Is alleen maar een zwaarder OS wat ten koste gaat van de batterij tijd..

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:04

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 18:31:
waarom Vista? Is alleen maar een zwaarder OS wat ten koste gaat van de batterij tijd..
Hij vertelde dat hij een aantal jaar ermee vooruit moest. Dat je vista uiteindelijk gaat gebruiken is erg groot.

[LTS][MTS][HTS]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Met 'n budget van 1000 a 1100 euro kun je wel 'n laptop zoeken met 'n GO7600 hoor! (of X1600)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Emiel1984 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 18:45:
[...]

Hij vertelde dat hij een aantal jaar ermee vooruit moest. Dat je vista uiteindelijk gaat gebruiken is erg groot.
Tja maar als je ziet waar TS hem voor wil gaan gebruiken
- Word / Excel / PowerPoint / Internet
- Muziek (veel muziek) / Films
- Films
- Het enige spel dat ik er op wil spelen is C&C The first decade en GTA 1 / 2 (wat gratis te downloaden is van rockstargames ) maar verder geen spellen
Ik heb zelf ook recent een laptop gekocht waar gewoon Windows XP op zit. Wilde eigenlijk ook Vista erop hebben, omdat het toch [b]als het goed is[b] het besturingssysteem van de toekomst is

Maar laat Vista zich eerst maar eens bewijzen. Voor de programma's die de TS aangeeft kan je gewoon Windows gebruiken.. Ik kreeg zelf te horen dat deze programma's beter draaien in XP (niet onderbouwd), maar TS moet wel gaan nadenken of een zwaarder OS nou wel verstandig is, aangezien hij hem blijkbaar ook op accu wil draaien

Verwijderd

Topicstarter
Heey bedankt voor de reacties. Maar nu heb ik ook nog een andere gezien. Deze komt sterk overeen met de F3JC-AP045C-A, maar heeft Microsoft Windows XP Media Center Edition en een 9 Cells Accu.... Is dit dan niet de beste keus??? Deze laptop komt op € 1077,- (zie link)

http://www.complus.nl/red...end=&d_catg=&d_word=19085

als ik 'm bij mij in de buurt aanschaf, of kan ik ook gwn via Internet kopen (garantieafwikkeling e.d.)???

Wat betreft windows: Ik kan toch gwn, in de toekomst, een upgrade uitvoeren (die je toegestuurd kan krijgen)??? Maar ik hoorde ook weer, dat als je dat doet je niet meer terug kunt naar Windows MCE, want die licentie vervalt dan??? Maargoed dat is een bijkomende zaak, of niet??? :S

Reacties graag... Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Hè, met die link ging het niet helemaal goed.... dan maar zo:

F3JC-AP096M
Intel Centrino Duo
Processor: Intel Duo 2 Core T5500 (1.66GHz)
Videokaart: nVidia GeForce Go 7300 128MB VRAM
Harddisk: 120GB SATA 5400rpm
Modem 56K V.90
LAN 1000Mbit
WLAN 54Mbit
4x USB2.0
1x Firewire
1x DVI
7 in 1 Card Reader
Webcam 1.3 Megapixel
Bluetooth
Microsoft Windows XP Media Center Edition
9 Cells Batterij

en wat betreft dat andere merk wat genoemd wordt.. is dat goed?? Ik heb eigenlijk liever een Asus... of raad iemand mij dat af???

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

CLB schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 18:46:
Met 'n budget van 1000 a 1100 euro kun je wel 'n laptop zoeken met 'n GO7600 hoor! (of X1600)
Ben nog steeds van mening dat je met zo'n budget geen GO7300 hoeft te hebben!

Het is idd wel 'n mooie laptop ja, dat zeker, maar de videokaart en dat budget!
Kijk eens op de Asus site zelf bij de F3 serie of hier op the Gathering zelf! Succes

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

CLB schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 19:29:
[...]

Het is idd wel 'n mooie laptop ja, dat zeker, maar de videokaart en dat budget!
Kijk eens op de Asus site zelf bij de F3 serie of hier op the Gathering zelf! Succes
Ik snap dat ook niet zo, we komen met allerlei alternatieven zoals de Compal, MSI en Ahtec. En er wordt toch weer gekozen voor Asus met idd slechte videokaart die eigenlijk te duur is. Kijk eens naar de Compal die ik een paar posts eerder heb geplaatst, dat is een notebook met min of meer dezelfde specs alleen een veel betere videokaart. Ik zeg zeer zeker niet dat Asus slecht is, maar voor die prijzen zijn er wel betere notebooks te vinden.

Als je liever een Asus hebt dan moet je dat zelf weten en Asus heeft ook echt wel hele goede notebooks, maar dat zijn in mijn ogen niet deze die je opnoemt. Even over Compal gesproken, kijk eens op NotebookReview en tel hoeveel keer er in gelijkwaardige situaties een Compal HEL80 wordt aangeraden. Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Heey

Die videokaart doet me eigenlijk niet zo veel... ik speel toch geen zware spellen... en ik neem aan dat C&C er wel gwn goed op draait??? Zou GTA Vice City / SA ook nog goed draaien??? en wellicht voor Vista ook handig... een externe videokaart?? is dit trouwens gedeeld geheugen (die 128 MB)???

Zou Vista ook goed draaien op een Core 2 Duo / 1024 Mb en een onboard Videokaart????

het gaat mij meer om de accuduur.... en daarom ook graag een Core 2 Duo....

Maar is dit een Prutvideokaart dan???

@ CLB: heb je misschien een andere laptop gezien wat geschikt voor mij zal zijn??? alvast bedankt...

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:53
Een 7300 is best wel redelijk. Wil je echter mooie details dan moet je zoeken naar 7600/X1600. Asus heeft altijd wel leuk spul voor ene leuke prijs. Mss dat de F3T nu echt verkrijgbaar is. Dat is de opvolger van de A6T waar ik nu achter zit. Wel met een AMD Turion 64 X2. Echter maakr dat hem heel wat goedkoper (de A6T was op het laatst nog maar 1000 euro mets specs in me sig) en niet eens zoveel trager in CPU apps. Echter in games is het een monster. Echter is een 7300 goed genoeg, maar ik neem aan dat je ook de nieuwe CnC Tiberium Wars?! wel wilt spelen. GTA SA/VC draaide zelfs nog op mn GeForce 2 dus dat moet geen prob zijn :+

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
Ik heb hier iets gevonden wat misschien een overweging waard is.

W3J-H001P € 1.099,00
Intel Core Duo T2400 (1.83Ghz; 2Mb L2 Cache; 667Mhz FSB)
80Gb harddisk 5400RPM
512Mb DDR2 553 (1 x 512)
4* DVD SuperMulti Drive Dual Layer (Hot Swappable)/ 4-in-1 cardreader
ATI Mobility Radeon X1600 256MB (512MB with Hypermemory)
14" WXGA (1280 x 768) TFT Color Shine
o.a. 3 x USB 2.0, 1 x S-Video TV Out, 1 x Firewire, 1 x Express Card, Gigabit LAN
Windows XP Prof NL/UK/FR
Internal W-LAN 54Mbps (3945abg)/ Bluetooth 2.0
2 jaar pick up & return garantie (Alleen in Nederland; buitenland: carry in)
1 x 8-cells + 1 x 4-cells Li-Ion battery
Gratis Draagtas, Bluetooth Muis en 256MB Memorystick

Link: http://www.laptops4u.nl/info/w3j-h001p-915.html

Weliswaar heeft deze geen 1024 MB intern geheugen en niet zo grootte hardeschijf. Maar het product zelf behoort tot het hoge segment laptop. (ik bedoel dan het kwaliteit) Verder is dit gewoon een aanbieding, dus denk er maar even over na. This mobiel, goede CPU, GPU, 2 accu's, Win Xp Pro, 2 jr garantie etc. Als ik geen laptop had gekocht had ik deze als eerst overwogen.

Echter weet ik niet of je gratis upgrade krijgt naar Win Vista.

Verwijderd

Topicstarter
Dit vind ik de belangrijkste specs
- ASUS (vanwege goede verhalen)
- Accu-duur (9cell accu)
- Nieuwe Core 2 Duo Processor T5500 of hoger :D
- 1024 MB
- 120 Gb harde schijf
- WMCE (+ upgrade mogelijkheden naar Vista)

Een videokaart maakt mij eigenlijk niks uit.... C&C speel ik alleen maar van Tiberian Sun en eerder (Generals vond ik al niks meer) Het enige wat ik nog wil spelen is Vice city en SA....
de 7300 blijkt dus toch nog wel een redelijke kaart te zijn....

De prijs (bijna 1100 euro) is wel vrij hoog, maar nog altijd binnen mijn budget. Als iemand mij een laptop kan aanraden die de eerste specs sowieso heeft voor een prijs onder de 950 euro.... dan zal ik die nemen, maar ik ben 'm nog niet tegen gekomen....

Deze specs vind ik belangrijker dan een goede videokaart....
Man het is verrot om een laptop aan te schaffen... ben bang dat ik een miskoop ga doen....

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Een Geforce 7300 zal VC en SA makkelijk draaien. Ik draaide GTA SA en VC op een GMA 900 en Ati Radeon 9600. Ik volg nieuwe laptops enzo niet meer echt, maar is 1100 € niet een beetje veel voor lappie met 7300?

Een C2D is opzich ook wel handig, 64 bits en wel zuiniger dan de goedkope AMD X2. Kost je alleen wat meer geld.

[ Voor 21% gewijzigd door BoyzNDaHood op 15-02-2007 22:27 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 18:30:
Ik moet wel zeggen dat ik graag zoveel mogelijk goed spul wil hebben. Hiermee bedoel ik bv een Intel Core 2 Duo. i.p.v. een Core Duo. Omdat de eerste nieuwer is. Ik moet er namelijk wel een aantal jaar mee verder kunnen.
En naar aanleiding van deze quote, denk ik dat je voor 1100 euro best wel mag verlangen dat er een iets betere videokaart in zit. Je geeft tenminste aan dat je zoveel mogelijk goed spul wil hebben.

Er zijn zoals eerder gezegd ook wel andere merken, zoals die MSI of de Compal, maar dat is idd geen Asus. Ik zie trouwens dat die Asus modellen met die X2300 gpu's ook leverbaar zijn. Hoe presteren die? Niet heel geweldig zeker?

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 21:32:
Man het is verrot om een laptop aan te schaffen... ben bang dat ik een miskoop ga doen....
Dat was ook mijn reden waarom het bij mij maanden had gekost voordat ik uiteindelijk de knoop had doorgehakt. :+
Uiteindelijk had ik de juiste beslissing gemaakt.
Pagina: 1