[Vista] stuurt scherm verkeerd aan dus zie niks*

Pagina: 1
Acties:

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:29
Als ik windows Vista Home Premium installeer krijg ik het volgende probleem !

heb hem 3 keer geïnstalleerd maar krijg steeds als die klaar is met de setup,
en Vista moet opstarten deze melding:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SIGNAAL IN BUITEN BEREIK
INSTELLING WIJZIGEN
1280X1024 - 60 HZ

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vervolgens blijft mijn scherm zwart en kan ik niks veranderen.....
Mijn instellingen staan standaard van die scherm altijd al op 1280X1024 - 60 Hz

Mijn Systeem:

Pentium 4 – 2,8 Ghz,
ATI RADEON 9200SE 128 Mb video kaart
1024 DDR Geheugen
160 GB Harddisk

19 Inch LCD Scherm HP vs 19b

Heb ook de Systeem check gedaan voor Vista en hij moest werken met mijn systeem !

[ Voor 30% gewijzigd door Albert020 op 14-02-2007 18:44 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

boot hij wel gewoon (voor je gevoel dan ...loopt de hdd etc) dan zou je kunnen kijken of je in vga kunt komen met de veilige modus toets. lijkt er op dat hij standaard je settings te hoog zet wat eigenlijk wel erg vreemd is. Probeer eens een andere monitor indien mogelijk

Wat heb je trouwens zelf al gedaan behalve opnieuw installeren ?

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
probeer is in veilige modus op te starten (kan na de installatie met f8) of in vga-modus, mischien krijg je dan wel beeld en kun je de huidige drivers die vista automatisch heeft geinstalleerd verwijderen.

http://specs.tweak.to/15535

• Albert020
StuiTeR schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 18:45:
boot hij wel gewoon (voor je gevoel dan ...loopt de hdd etc) dan zou je kunnen kijken of je in vga kunt komen met de veilige modus toets. lijkt er op dat hij standaard je settings te hoog zet wat eigenlijk wel erg vreemd is. Probeer eens een andere monitor indien mogelijk

Wat heb je trouwens zelf al gedaan behalve opnieuw installeren ?
Ik heb idd al geprobeerd in veilige modus de VGA settings te veranderen, maar zo ver kom ik dus niet eens, krijg gelijk de melding van het scherm !

Een ander scherm heb ik nog niet geprobeerd, maar die heb ik hier ook niet zo voor handen
dit scherm is net 2 maanden oud.., moet toch gewoon goed zijn ??

Naar mijn gevoel boot ie gewoon goed...

ook heb ik het via Upgrate geprobeerd, maar steeds het zelfde probleem !

[ Voor 6% gewijzigd door Albert020 op 14-02-2007 18:55 ]

• Albert020
Ben eruit:

Hier staat dat de ATI 9200se geen vista ondersteund en dat die dx8.1 is met 1.4 pixel shader
En Vista heeft 2.0 pixel shader nodig

Ander kaartje kopen dus denk deze:
deze gaat tot 3.0 pixel shader

Sapphire Radeon X1300PRO 256MB DDR2, AGP8X

Afbeeldingslocatie: http://www.komplett.nl/img/p/400/323342.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Albert020 op 14-02-2007 19:39 ]

• DOV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-03 14:12

DOV

Er zit toch iets niet helemaal lekker, vorige week heb ik Vista ook geinstalleerd op mijn pc met precies dezelfde videokaart en die deed het perfect (behalve wat traag haha). Dus voordat je een nieuwe kaart koopt misschien nog iets verder kijken.

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:35
ik krijg een signaal buiten bereik (en iedereen neem ik aan) als de resolultie of vernieuwingsfrequentie te hoog staat, en dus je monitor het niet aan kan.
Tja maar je zegt wel idd dat je altijd daar op gezeten heb.. hm vreemd..
Is het echt zo`n monitor menutje? of wel van vista zelf?

[ Voor 24% gewijzigd door Onno_Devine op 14-02-2007 20:53 ]

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:38
Heb je er aan gedacht dat hij wel eens de andere VGA poort als standaard kan nemen? Dus als jij je monitor via DVI hebt aangesloten, dat hij standaard D-SUB pakt.. of andersom (wat mij een stuk logischer lijkt).

• Ray
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

precies want zolang je nog niet voorbij je bios bent en in het windows laadscherm werk je nog met native drivers dus zou je eigenlijk nooit 'out of reach' kunnen zijn. Ook door het drukken op f8 en de veilige modus in te duiken heb je nog niets te maken met welke direct x dan ook. dat komt veel later in de driver load

• Albert020
Het is het schermpje van het scherm menu waar ik deze melding in krijg, maar het lijkt me toch wel sterk dat mijn monitor het niet aan kan heb deze Monitor: HP vs 19b Specs

Ik denk echt dat het aan de ATI RADEON 9200SE 128 Mb ligt, die moet overgeven :9
omdat je pixel shader 2.0 minimaal moet hebben om vista te draaien. Die 9200SE ondersteund dat niet die gaat tot 1.4 pixel shader
Kijk maar even op de site ATI RADEON 9200SE

Vista Home Premium en hoger:

Support for DirectX 9 graphics with:

WDDM Driver

128 MB of graphics memory (minimum)

Pixel Shader 2.0 in hardware

[ Voor 54% gewijzigd door Albert020 op 14-02-2007 22:15 ]

• Def_P
  • Niet online
Ik heb hem met een 9250 gedraaid, die volgens de ati site ongeveer dezelfde specs heeft. En die werkte verder wel goed, zonder aero that is. Mediacenter werkte zelfs aardig.

Heb je ook een tv/andere monitor/kvm switch aangesloten? Want de standaard driver van vista gaat bij mijn andere pc(met x800pro) soms ook wat raar om met meerdere monitoren. Hij zet ze namelijk allemaal aan in clone modus. Misschien dat daar de rare refreshrate vandaan kan komen.

I, for one, like Roman numerals

• Albert020
Def_P schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 00:16:
Ik heb hem met een 9250 gedraaid, die volgens de ati site ongeveer dezelfde specs heeft. En die werkte verder wel goed, zonder aero that is. Mediacenter werkte zelfs aardig.

Heb je ook een tv/andere monitor/kvm switch aangesloten? Want de standaard driver van vista gaat bij mijn andere pc(met x800pro) soms ook wat raar om met meerdere monitoren. Hij zet ze namelijk allemaal aan in clone modus. Misschien dat daar de rare refreshrate vandaan kan komen.
Nee ik heb geen tv/andere monitor/kvm switch aangesloten
Heb een andere video kaart besteld Sapphire Radeon X1300PRO 256MB DDR2, AGP8X, krijg deze morgen binnen, mocht deze het zelfde probleem hebben dan mag ik hem gewoon terug sturen, ik laat het wel even weten of het werkt :9

• sorted.bits
De pixelshaders etc zijn pas nodig wanneer je Aero wil draaien, wanneer je GFX kaart dat niet ondersteund, draait Vista gewoon in de standaard modus, waarbij je geen transparent vensters enzo hebt.

Ik hoop idd dat die nieuwe kaart die je besteld hebt, wel eerst de andere poort aanspreekt zodat je zometeen niet met hetzelfde probleem zit (ook al mag je hem terugsturen).

Een betere optie was waarschijnlijk om je monitor op de andere poort aan te sluiten (evt met een DVI->DSUB convertor ofzo).

• Albert020
sorted.bits schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:57:
De pixelshaders etc zijn pas nodig wanneer je Aero wil draaien, wanneer je GFX kaart dat niet ondersteund, draait Vista gewoon in de standaard modus, waarbij je geen transparent vensters enzo hebt.

Ik hoop idd dat die nieuwe kaart die je besteld hebt, wel eerst de andere poort aanspreekt zodat je zometeen niet met hetzelfde probleem zit (ook al mag je hem terugsturen).

Een betere optie was waarschijnlijk om je monitor op de andere poort aan te sluiten (evt met een DVI->DSUB convertor ofzo).
Pfff nou ik hoop dat ie het gewoon doet met die nieuwe video kaart.
Om er nou een DVI->DSUB convertor tussen te gaan zetten heb ik echt geen zin in :O
Maar goed, ik merk het morgen wel, Vista Grrrrr om te :'( |:(

• Albert020
Hmm toenet even een nieuwe driver voor de ATI RADEON 9200SE geinstalleerd deze :

Display Driver
Catalyst Control Center
WDM Drivers

Wat denk je, na opnieuw opgestart te hebben kreeg ik de zelfde foutmelding als toen ik Windows Vista had geinstalleerd, maar nu dus onder Windows XP Pro

SIGNAAL IN BUITEN BEREIK
INSTELLING WIJZIGEN
1280X1024 - 60 HZ

Kon nu gelukkig wel opstarten in veilige modus en met veel pijn en moeite de nieuwe drivers eraf gegooit, maar nu weet ik dus helemaal niet meer waar het aan ligt ik denk de Video kaart ??

Uche Uche enuuhhh effe een schreenshot gemaakt van Windows Vista Upgrade Advisor

SCREENSHOT

En er staan dus bij de mijn Huidige video kaart GEEN ACTIE VEREIST ???

Wie dit snapt mag het zeggen, 8)7 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Albert020 op 15-02-2007 16:02 ]

• sorted.bits
Nou er staat "Geen actie vereist" omdat de videokaart gewoon door Vista wordt ondersteund. Heb je toevallig een DVI->DSUB convertor liggen ? (ws niet, anders had je dat al wel geprobeerd neem ik aan).

Ik ga er trouwens vanuit dat je jouw monitor hebt aangesloten via DSUB ipv DVI. Anders snap ik je probleem met een convertor niet.:D

• sorted.bits
Ow, trouwens, wanneer je in Vista kan booten, kan je dan ook niet toevallig aangegeven dat hij een andere poort moet gebruiken (dus de 2e monitor poort).

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-03 11:41

ThunderNet

Flits!

Wat is dat voor onzin dat je minimaal shader 2.0 moet hebben om Vista te draaien? Dat ben je nodig om Aero te gebruiken.
Aero != Vista.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Albert020
sorted.bits schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 16:18:
Ow, trouwens, wanneer je in Vista kan booten, kan je dan ook niet toevallig aangegeven dat hij een andere poort moet gebruiken (dus de 2e monitor poort).
Op mijn Video kaart zit geen DVI aansluiting alleen een DSUB in me scherm heb ik ze allbij wel !

SCREENSHOT VIDEOKAART

Of maakt dat niet uit als je hem in de kaart gewoon op DSUB houd en via het scherm in de DVI stopt ?

Volgens mij blijft hij dat de zelfde poort gebruiken ?

Die kaart die ik morgen krijg zit wel een DSUB & DVI op, als ik nou gewoon een DVI kabel er tussen zet zou dit helpen als het met de nieuwe kaart ook niet goed gaat met de DSUB ?
Heb nog zo'n DVI kabel liggen toevallig :P

[ Voor 40% gewijzigd door Albert020 op 15-02-2007 17:46 ]

• Albert020
Wou even laten weten dat ik die Sapphire Radeon X1300PRO in me computer heb gezet en dat Vista Ultimate nu gewoon werkt ;)
Duss uuhhh ie Radeon 9200SE werkt gewoon niet met Vista !
Pagina: 1