Toon posts:

(Orange) Tweede pc aansluiten Orange Livebox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van de Orange Livebox (ja ik heb alle topics al doorgezocht) en leg bij deze even de situatie thuis uit:

Wij hebben de telefoonhoofdaansluiting verlengt naar de slaapkamer van mijn ma waar haar pc staat.
Mijn eigen pc staat op zolder. We hebben de Livebox exact volgens de handleiding aangesloten, (telefoon en alles is goed aangesloten en werkt ook perfect dus dat achterwege gelaten) hierin stond beschreven dat we de ethernetkabel in de "rode" aansluiting van de Livebox moesten stoppen en het andere einde in de netwerkkaart van de pc (m'n ma's pc dus). Dat hebben we heel trouw gedaan en toen moesten we "volgende" klikken zodat de Livebox de benodigde instellingen (of wat dan ook) via de ethernetkabel kon overzetten naar de pc (m'n ma's pc dus).
Dit hebben we denk ik in totaal zo'n 15x geprobeerd zonder resultaat.
Toevallig kwam onze buurman een kop koffie drinken en zag dat we ermee bezig waren, hij dacht "wat als je hem in de andere aansluiting stopt? (de gele dus)". Ik dacht neeeeeee gewoon doen zoals het er staat. En hij plugt hem in de "gele" aansluiting en alles werkt perfect en we kunnen gelijk internetten.

Nou komt het meest frustrerende:

Ik heb een ethernet kabel van 20meter naar de zolder getrokken en daar 2 connectoren aan beide kanten opgezet (en ook met een utp-tester getest), als ik hem op de livebox aansluit doet ie helemaal niks, ook niet op de "gele" aansluiting. Bij zowel "de kabel van mijn moeder" als "mijn kabel" gaat het lampje bij de "rode" aansluiting ook helemaal niet branden.

Mijn vraag:

Ligt dit nu gewoon aan de Livebox? Of ben ik gewoon debiel en "mis ik iets?"
Ik dacht eerst zelfs dat ik de "rode" poort/aansluiting "open" moet zetten maar dat lijkt me sterk, het is met kleurtjes gemaakt dus dan lijkt het me ook zo logisch dat het pluggen en werken is.
Mis ik iets??????

Verwijderd

hoi meet de kabel eens door die bij de livebox is geleverd dit kan een crosscabel zijn even doormeten het moet wek kunnen 1 pc op de rode 2e pc op de gele.

ik heb zelf een swits gekocht livebox naar swits en dan nar 6 pc,s dit werkt ok
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 18:27:
Hallo mensen,

Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van de Orange Livebox (ja ik heb alle topics al doorgezocht) en leg bij deze even de situatie thuis uit:

Wij hebben de telefoonhoofdaansluiting verlengt naar de slaapkamer van mijn ma waar haar pc staat.
Mijn eigen pc staat op zolder. We hebben de Livebox exact volgens de handleiding aangesloten, (telefoon en alles is goed aangesloten en werkt ook perfect dus dat achterwege gelaten) hierin stond beschreven dat we de ethernetkabel in de "rode" aansluiting van de Livebox moesten stoppen en het andere einde in de netwerkkaart van de pc (m'n ma's pc dus). Dat hebben we heel trouw gedaan en toen moesten we "volgende" klikken zodat de Livebox de benodigde instellingen (of wat dan ook) via de ethernetkabel kon overzetten naar de pc (m'n ma's pc dus).
Dit hebben we denk ik in totaal zo'n 15x geprobeerd zonder resultaat.
Toevallig kwam onze buurman een kop koffie drinken en zag dat we ermee bezig waren, hij dacht "wat als je hem in de andere aansluiting stopt? (de gele dus)". Ik dacht neeeeeee gewoon doen zoals het er staat. En hij plugt hem in de "gele" aansluiting en alles werkt perfect en we kunnen gelijk internetten.

Nou komt het meest frustrerende:

Ik heb een ethernet kabel van 20meter naar de zolder getrokken en daar 2 connectoren aan beide kanten opgezet (en ook met een utp-tester getest), als ik hem op de livebox aansluit doet ie helemaal niks, ook niet op de "gele" aansluiting. Bij zowel "de kabel van mijn moeder" als "mijn kabel" gaat het lampje bij de "rode" aansluiting ook helemaal niet branden.

Mijn vraag:

Ligt dit nu gewoon aan de Livebox? Of ben ik gewoon debiel en "mis ik iets?"
Ik dacht eerst zelfs dat ik de "rode" poort/aansluiting "open" moet zetten maar dat lijkt me sterk, het is met kleurtjes gemaakt dus dan lijkt het me ook zo logisch dat het pluggen en werken is.
Mis ik iets??????

Verwijderd

Topicstarter
hey,

bedankt voor je reactie. de kabel die erbij is geleverd is gewoon een utp-kabel (tenminste daar ga ik van uit). want die kabel werkt wel gewoon vanuit de "gele" aansluiting naar de "eerste" pc, stop ik hem in de rode dan doet ie helemaal niks meer en zelfs het lampje op de LB brand niet. crosslink wordt gebruikt om 2 pc's met elkaar te verbinden als ik mij niet vergis. De kabel die van mijn pc naar de LB loopt is ongeveer 20 meter maar dit zou voor een ethernetkabel toch niks uit moeten maken? Verbinding maken moet ie toch gewoon doen? of zit ik er ver naast?
de livebox gebruikt toch geen crosslink kabels??? of toch wel?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 20:25 ]

• sharkymw
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-01-2024
De livebox gebruikt een cross-over kabel. De gele aansluiting is eigenlijk voor de toekomstige tv-signaal dat Wanadoo/orange ooit nog eens wil gaan aanbieden.

De kabel naar de zolder moet dan ook een cross-over kabel zijn. Kijk hier hoe je deze kunt maken: http://www.scintilla.utwe...es/service/crosslink.html.

Verwijderd

Topicstarter
haha geweldig!! hoe is het in hemelsnaam dan mogelijk dat ik via de gele aansluiting wel internet heb!!!???
dus de bijgeleverde kabel is een cross-over kabel? jeetje dit wist ik echt niet... ze hebben het in de handleiding ook over een ethernetkabel als ik mij niet vergis.
als dit echt zo is dan zal ik vanavond nog een cross-over kabel gaan maken!!

Verwijderd

Topicstarter
als je deze link volgt zeggen ze dat een cross-over kabel uit den boze is?

http://orange.gebruikers....?forum_id=9&thread_id=835

Verwijderd

Topicstarter
weet je wat ik denk? dat de "oude" livebox (die met de rode lampjes) een cross-overkabel gebruikt en de "nieuwe" (die met de groene lampjes) een "gewone" ethernetkabel gebruikt.
Ik heb namelijk een livebox met rode lampjes en een kuntstof hoes over de gehele box dus ik denk dat dit de oude box is van wanadoo kan dit kloppen?
hoe dan ook, ik ben gisteravond uren bezig geweest om dat ding aan de praat te krijgen.
heb op een gegeven moment een cat5 (utp) kabel gemaakt en aangesloten maar zowel op mijn eigen pc als op de livebox maakt ie geen verbinding. nou weet ik niet of de bijgeleverde kabel een cross-over is of niet? aangezien er een felrode connector op zit kan ik niet echt zien in welke volgorde de aders lopen
als ik weet dat dit een cross-over kabel is dan heb ik dus de kabel die naar mijn pc op zolder loopt dus voor niks zitten maken en moet ik alsnog een cross-over kabel maken!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Ik heb ook zo'n zesdehands Livebox, maar gewoon een normale UTP-kabel erin zitten...

• sharkymw
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-01-2024
Je kunt die standaard utp kabel gewoon laten zoals die is en er een koppelstukje tussen zetten en de pc aansluiten met de bijgeleverde (cross)-kabel. Zo had ik mijn livebox ook ooit aangesloten. Heeft altijd op deze manier gewerkt.

Succes
Pagina: 1