[Vista Ultimate] Opent geen .exe-bestanden*

Pagina: 1
Acties:

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Topicstarter
Beste medetweakers :)

Was vandaag weer helemaal blij, want ik heb vandaag Vista Ultimate 32 Bits binnengekregen. Na de installatie kwam ik eindelijk in windows, :9~ ziet er mooi uit. Maar toen begon het gezeur, ik kreeg ineens een stuk of 6 foutmeldingen, dat windows dit programma'tje niet geopend kon krijgen en hij kon dit niet vinden etc. etc. Allemaal weggeklikt, en geprobeerd nieuwe drivers, en Asus Update enzo te installeren. Maar ik kon tot mijn grote verbazing geen .exe bestandjes openen 8)7 , wel kon ik mijn DVD-driver verkennen, maar wederom kon ik de .exe-bestandjes net zoals op mijn HD niet openen. Nou denk ik dat mijn enige oplossing nog is om windows opnieuw te installeren, maar dit vind ik wel erg zonde omdat ik dan al mijn bestanden kwijt ben. Heeft iemand een oplossing voor mij?
Het enige wat ik nou zou kunnen verzinnen is een nieuwe HD kopen, de data overzetten en dan Vista opnieuw te installeren, maar daar heb ik nou ook niet zo'n zin in. En ik kom ook niet op de Samba Server.

Ik hoop dat iemand voor mij de oplossing heeft, begin er een beetje radeloos van te worden.

Mijn specs:

Intel C2D E6300 @ 3.1 ghz
Twinmos PC6400 2x512 MB
Asus P5B
Samsung Spinpoint 160GB
XFX 7600GS
Samsung Writemaster SH182D
Coolermaster XTreme Power 430 Watt

[ Voor 7% gewijzigd door Maarten-NForce op 14-02-2007 17:34 ]

www.koopeendroom.nl

Verwijderd

Euhm.. misschien uitvoeren als een ander besturingssysteem? *via eigenschappen geloof ik.. heb geen vista meer XD*

Wat ik heb gehad bij bepaalde .exe is dat als ik ze opende ze verdwenen... *geen virussen want deze stond gweoon op een legale cd-rom en die gebruik ik al jaren XD*

Voor de rest pak een bakkie tegen :9~ ... zonde als het in je toetsenbord loopt...

gr
suc7

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Misschien moet je eens beginnen met te vertellen wat er dan wél gebeurt als je zo'n executable open doet? :)

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Topicstarter
Nou,daar kan ik kort over zijn, mijn harde schijf voert helemaal niks, uit, helemaal geen "gepruttel" . Ook bij taakbeheer staan bij de toepassingen niet de programma's die ik aanklik. :(

www.koopeendroom.nl

• djangoster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-08-2024

djangoster

Mista D

Maybe ligt het aan het type van je gebruikersaccount?
Ik heb het gehad dat Vista niets uitvoerde als ik geen Administrator was..

<--Een vreemde één in de bite--> Life is not as easy as most people live it....

• Bigbadkip
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Als je deze post op die pc gemaakt hebt, dan doen je .exe`s het op een of andere manier wel,

en is explorer ook een .exe

probeer ze eens te starten via command.

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-03 00:09
djangoster schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 09:57:
Maybe ligt het aan het type van je gebruikersaccount?
Ik heb het gehad dat Vista niets uitvoerde als ik geen Administrator was..
Ach net zoals Windows Vista onder een LUA (limited user account) geen executables uitvoert die het woord install of setup in de naam hebben staan. :? Om die te draaien moet je een administrator wachtwoord invoeren, terwijl als je de executable renamed naar blaat.exe hij wel gewoon werkt. Mooie beveiliging hè 8)7 :*) (Jaja er is een fatsoenlijke manier om die exe's onder LUA accounts aan de gang te krijgen maar ook die is nog niet geheel zonder problemen)

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties, maar het mocht niet baten :(
Ben nou weer teruggegaan naar XP, Windows Vista Ultimate heb ik maar weggedaan, en ik wacht wel op een versie die zonder al te veel gezeik werkt ;) .

Hier kan een slotje op ;)

www.koopeendroom.nl

Pagina: 1