Speedtouch login werkt niet via netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 11:03

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
Vandaag even tijdelijk een router, Alcatel Thomson Speedtouch 536, geplaatst voor de ADSL lijn hier totdat de nieuwe linksys binnen is.

Alles werkt perfect, op 1 klein probleem na.....

Als ik de router via de HUB in verbinding breng met de PC's die aan de HUB verbonden zijn (in verband met enkele servers) en als gateway het router-ip neem, dan kan ik niet inloggen met het wachtwoord op de router zelf. Plaats ik een pc direct op de router, dan is dit wel mogelijk.

Heb al overal lopen zoeken, maar geeneen oplossing kunnen vinden.

Alles werkt dan wel gewoon, echter moet ik enkele zaken instellen omtrend beveiligingen en moet daarvoor geregeld in de router inloggen. Ik kan daarbij ook niet de pc waarop ik werk direct aansluiten op de router omdat ik dan geen netwerk heb (welke noodzakelijk is in dit geval) dus de simpele oplossing valt uit.

Het vage ervan is, dat bij een directe verbinding het wachtwoord voor administrator wel werkt, maar via de hub ineens niet :?

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-05 14:46
ik heb het probleem gehad met een wat nieuwer model. Ik kan zonder wachtwoord prima inloggen onder IE6 en IE7, maar als er een wachtwoord op het admin account staat kan ik alleen via een pc met IE6 inloggen.... ook best vaag 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door rkrythe op 14-02-2007 16:35 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
ruubruub schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:34:
ik heb het probleem gehad met een wat nieuwer model. Ik kan zonder wachtwoord prima inloggen onder IE6 en IE7, maar als er een wachtwoord op het admin account staat kan ik alleen via een pc met IE6 inloggen.... ook best vaag 8)7
Mja, ik heb alleen geen zin om meerdere browsers hier te gaan draaien. Kan opzich proberen of het met Opera lukt of met Firefox, echter... Aangezien elke PC hier werkt op IE7.....en ik vaak ook op andere werkplekken bezig ben....

Telnet inloggen lukt trouwens wel, alleen vind ik het wat handiger om alles lekker in Windows te laten (ivm. knippen, plakken, kopieren etc..)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-05 14:46
KatirZan schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:38:
[...]

Mja, ik heb alleen geen zin om meerdere browsers hier te gaan draaien. Kan opzich proberen of het met Opera lukt of met Firefox, echter... Aangezien elke PC hier werkt op IE7.....en ik vaak ook op andere werkplekken bezig ben....

Telnet inloggen lukt trouwens wel, alleen vind ik het wat handiger om alles lekker in Windows te laten (ivm. knippen, plakken, kopieren etc..)
ik heb het verder niet echt uitgeprobeerd, maar dat viel mij iig op. Heb op me laptop IE7 staan en toe lukte het niet meer na het instellen van een wachtwoord. Op me desktop heb ik nog IE6 staan en dat werkt nog prima.

Je kan IE7 er toch ff af gooien. Kijken of dat helpt

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
Firefox even geinstalleerd, via deze werkt het wel. Het ligt dus serieus aan IE7......

Even kijken of dat misschien met standaard encryptie te maken heeft ofzo

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06 16:33
KatirZan schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:45:
Firefox even geinstalleerd, via deze werkt het wel. Het ligt dus serieus aan IE7......

Even kijken of dat misschien met standaard encryptie te maken heeft ofzo
Mjah daar had je geen FF apart voor hoeven te installeren.

http://www.speedtouch.nl/hotitems.html#ie7
Internet Explorer 7 en geen toegang tot webpagina's van SpeedTouch

November 2006 - Gebruikers van Internet Explorer 7 die willen surfen naar de webpagina's van een SpeedTouch ADSL modem met firmware R5.3.x of R6.1.x en met een wachtwoord op de modem zullen geen toegang krijgen tot de SpeedTouch. Dit is een gevolg van de stricte toepassing van veiligheidsregels door Internet Explorer 7.
Oplossingen zijn:

gebruik een andere browser voor toegang tot SpeedTouch: Firefox, Opera, ea.

verwijder het wachtwoord
Het wachtwoord verwijderen kan op twee manieren gebeuren:
1. met een andere browser via de webpagina's bij de Toolbox en User Management en klik op
de Username van de default user en wijzig het password naar geen/leeg password
2. via een telnet sessie en op een Windows PC gaat dat als volgt:
kies via Start >> Uitvoeren
>> type (zonder quotes) 'telnet 192.168.1.254' >> kies OK
>> er verschijnt een scherm met Username >> type Administrator of de eigen username
>> er wordt een password gevraagd >> type het geldende password
>> type 'user config name=Administrator(of eigennaam) password="" '
>> type 'saveall'
>> type 'exit' (voor beëindiging van de telnet sessie)
Opmerking: Het niet toepassen van een wachtwoord is voldoende veilig indien de betreffende SpeedTouch is ingesteld met behulp van de KPN-CD, de SpeedTouch-CD of de ConfiguratieWizard van deze website (zie SOFTWARE/DRIVERS pagina).
Toekomstige firmware versies zullen worden aangepast ter voorkoming van dit ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
een wachtwoord verwijderen van een router in een bedrijfsnetwerk is echter geen optie ;)

ik heb namelijk nog wel eens nieuwsgierige collega's hier ;)

maar FF lost het op :) 1 extra browser voor alleen router beheer kan ik wel mee leven..

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je kunt FF ook wel vanaf usb stick draaien ;)

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 22:56:
Je kunt FF ook wel vanaf usb stick draaien ;)
Heb het ondertussen anders opgelost. een interne RD gemaakt via de server direct naar de router. IP intypen inc. un en pw en het is klaar :)

[ Voor 4% gewijzigd door KatirZan op 15-02-2007 09:41 ]

Wabbawabbawabbawabba

Pagina: 1