Windows Prof. Key voor Windows Home

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-03 16:48
Het volgende, ik heb Windows XP Prof. met een key. Deze heb ik ooit geinstalleerd en geregistreerd. Nu ben ik de cd kwijt en ik heb nog een orginele Windows Home cd ligge (zonder key). Zou ik de Home editie kunnen installeren met deze key en zou ik dan nog gewoon updates kunnen downloaden (legaal)?

Verwijderd

Nee.

• RHochstenbach
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-02-2021
Nee dat is niet mogelijk. Professional en Home Edition zijn verschillende licenties, en dus verschillende codes.

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
gaat idd niet werken.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
als je een legale key hebt, is er geen buurman/vrouw/jongen/meid waar je de cd even kan leten? kopieer je, je die cd, en gebruik je, je eigen xp proff. key :) (of download een retail van internet... als je toch een legale key hebt is dat niet helemaal het probleem denk ik zo...)

• Lmax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-03 12:06
Er zijn toch ook verschillende bronnen waar je een windows versie kan downloaden. Hier kan je prima je officiele windows key op gebruiken. De vaak minder officiele key die erbij zit hoef je niet te gebruiken.
Let erop dat het een pro versie is, in dezelfde taal. Een engelse key werkt bijv. niet altijd op een NL versie etc.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

lmax schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:30:
Er zijn toch ook verschillende bronnen waar je een windows versie kan downloaden. Hier kan je prima je officiele windows key op gebruiken. De vaak minder officiele key die erbij zit hoef je niet te gebruiken.
Let erop dat het een pro versie is, in dezelfde taal. Een engelse key werkt bijv. niet altijd op een NL versie etc.
Goed bezig 8)7 , volgens mij wordt dit soort stuff niet echt gewaardeerd hier

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:34
Pierre61 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:37:
[...]

Goed bezig 8)7 , volgens mij wordt dit soort stuff niet echt gewaardeerd hier
In deze context is het dus wel legaal. En niet verboden volgens de policy.
Je mag mits je een legale key hebt gewoon een andere cd dan de orginele gebruiken.

Mijn advies: regel even ergens een kopietje van een Windows XP pro NL cd, kopieer die en gebruik je (legale) key. Overigens kun je volgens mij bij Microsoft ook een orginele cd bestellen als je een key hebt (maar daar zul je even voor moeten bellen)

[ Voor 25% gewijzigd door 0fbe op 14-02-2007 17:06 ]

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Volgens mij heeft Imax het over :

" Er zijn toch ook verschillende bronnen waar je een windows versie kan downloaden "

Of zijn mijn ogen slecht of zo 8)7

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ja en?

Zolang hij die bronnen niet weergeeft is er toch niets aan de hand? Of wist jij voor zijn post niet dat je windows ook kon downloaden :+?

www.google.nl

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
Pierre61 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 17:59:
Volgens mij heeft Imax het over :

" Er zijn toch ook verschillende bronnen waar je een windows versie kan downloaden "

Of zijn mijn ogen slecht of zo 8)7
En dan ??

Stel ik download Windows XP van een *kuch* torrent site*/kuch*. Tot bij mijn weten is het gebruik van Torrents niet illegaal?? Indien wel, waarschuw me dan even.

Daarna installeer ik de gedownloade windows met een BETAALDE key. Ik zie niet in watik verkeerd doe. Je hebt de key betaald, en bij deze key krijg je eigenlijk een gratis cd met de software op, waarvoor jij je licentie hebt gekocht.

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:34
bartgabriels schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 18:03:
[...]

En dan ??

Stel ik download Windows XP van een *kuch* torrent site*/kuch*. Tot bij mijn weten is het gebruik van Torrents niet illegaal?? Indien wel, waarschuw me dan even.

Daarna installeer ik de gedownloade windows met een BETAALDE key. Ik zie niet in watik verkeerd doe. Je hebt de key betaald, en bij deze key krijg je eigenlijk een gratis cd met de software op, waarvoor jij je licentie hebt gekocht.
Zolang je dus XP download en je eigen key gebruikt doe je niks illegaals. Zou wat zijn trouwens als je een VLK licentie oid hebt. Heel je bedrijf met 1 cdtje installeren :X

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
timcooijmans schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 18:28:
[...]

Zolang je dus XP download en je eigen key gebruikt doe je niks illegaals. Zou wat zijn trouwens als je een VLK licentie oid hebt. Heel je bedrijf met 1 cdtje installeren :X
Ok,maar je gaat als je het geld hebt voor een VLK je installatiemedia niet van het "wilde" web plukken.
Als het goed is krijg je een cd'tje waar je kopietjes van kan maken, of je zet een installatieserver op, of je werkt met ghost, of... allesbehalve bittorrent lijkt me.

Nuja de vraag van TS is beantwoord: een Home of Pro key is niet hetzelfde... en dat geldt ook voor OEM retail of VLK... dus met de meeste ISO's die hij online kan vinden is hij ook niks ;)

PS: Taal maakt dan weer niks uit voor je key!

edit: imho kan TS beter contact opnemen met MS Costumer Support ;)

[ Voor 4% gewijzigd door the_stickie op 14-02-2007 18:35 ]

• Lmax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-03 12:06
the_stickie schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 18:34:
[...]

PS: Taal maakt dan weer niks uit voor je key!
Wel typisch dan dat ik hier een engelse (legale) XP pro key had, die ik op geen enkele NL pro versie aan de gang heb gekregen. Weer terug naar engels toen dus.

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Ja waarschijnlijk als jij tegen microsoft zegt dat je je cd kwijtgeraakt ben of beschadigt is, geven ze je de mogelijkheid om de cd op te sturen voor een bedrag van €3 oid, of ze geven je een link naar de iso de versie waar jij een licentie voor heb, iig als jij kan bewijzen dat je een legale licentie hebt gekocht.

@Imax, er zijn 3 verschillende pro versies he, OEM, Retail en VLK dus dan moet je wel precies degene hebben die bij jou key hoort

[ Voor 22% gewijzigd door tjtristan op 14-02-2007 18:52 ]

http://specs.tweak.to/15535

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-03 16:48
Bedankt voor de reacties

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit is al dusdanig vaak voorbij gekomen hier op GoT dat ik de antwoorden wel kan dromen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.