Momenteel ben ik bezig met de migratie van onze huidige Groupwise 6.5 omgeving naar een nieuwe Exchange 2007 omgeving. Omdat ik in stappen wil migreren (bedrijf met ruim 50 vestigingen) heb ik ervoor gekozen om een koppeling tussen de Groupwise omgeving en de nieuwe Exchange omgeving te maken. Omdat Exchange 2007 geen Novell Groupwise connector heeft heb ik voor de migratie een Exchange 2003 server opgebouwd die deze connector host. Tot een bepaald punt werkt alles perfect. Directory Synchronisation werkt, ik zie alle personen uit onze Groupwise omgeving als contactpersonen binnen exchange en andersom. Ik kan heen en weer mailen, naar buiten mailen en mail van externe mailservers ontvangen. Tot zover alles goed dus.
Als ik als exchange user mail ontvang van een externe partij komt dat via de groupwise API gateway netjes mijn exchange server inrollen. Alleen klopt het reply adres niet. Op de een of andere manier zet groupwise het adres zo om dat deze in een GW formaat komt en niet in een smtp formaat.
Als afzender zie ik dus binnen outlook domein.nl.user ipv user@domein.nl. Als ik dus een reply wil sturen dan krijg ik het mailtje terug. Iemand een idee waar ik dit zou kunnen aanpassen/rechtrekken?
Ik heb de laatste uren flink zitten rondkijken op de novell support pagina's, technet en verschillende fora's maar helaas geen oplossing kunnen vinden..
Als ik als exchange user mail ontvang van een externe partij komt dat via de groupwise API gateway netjes mijn exchange server inrollen. Alleen klopt het reply adres niet. Op de een of andere manier zet groupwise het adres zo om dat deze in een GW formaat komt en niet in een smtp formaat.
Als afzender zie ik dus binnen outlook domein.nl.user ipv user@domein.nl. Als ik dus een reply wil sturen dan krijg ik het mailtje terug. Iemand een idee waar ik dit zou kunnen aanpassen/rechtrekken?
Ik heb de laatste uren flink zitten rondkijken op de novell support pagina's, technet en verschillende fora's maar helaas geen oplossing kunnen vinden..
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47