[WPA] 2 laptops, zelfde spul, 1 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-02 22:15

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Heb hier 2 laptops:
1x IBM Thinkpad T41 met een Atheros mini-pci kaart erin.
1x een HP Onibook XE3 met een Atheros PCMCIA kaart erin.

Beide kaarten hebben de Atheros AR5212 Chipset (802.11abg / Rev 01)

Beide draaien gentoo linux, de IBM een 2.6.16 kernel en de HP een 2.6.19 (beide gentoo-sources)
Beide draaien de madwifi-ng versie 0.9.2.1, beide wpa_supplicant versie 0.5.7 met dezelfde useflags.

Beide kunnen prima verbinden met onbeveiligde netwerken, maar de HP vertikt het om met een experia box te verbinden hier.

Heb de configs via scp overgekopierd dus die zijn hetzelfde. Hij verbind tot aan de GROUP_HANDSHAKE dan krijg ik een timeout.
Ontvangst is prima, das verders niet het probleem.

Iemand een idee waar te zoeken?

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
<schop>
Morgen zijn beide laptops hier, kan ik het 's proberen op een andere experia box.

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:56

Ibex

^^ met stom.

Het kan misschien banaal lijken, maar is er toevallig geen MAC-filter actief waarop de IBM wel en de HP niet zijn toegelaten?

Ik heb daar ook al ettelijke uren lopen op vloeken voordat ik aan het MAC-filter dacht :/.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

De ExperiaBox is sowieso een lastige met netwerken. Een Acer laptop pakte hem eerst niet, terwijl hij wel WPA (2) PSK ondersteunde. Opgelost door de ExperiaBox eerst via WEP te benaderen, en daarna vis WPA. Toen deed hij het wel. 8)7

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
<schop>
Ben er zoiezo al achter dat wpa2 op die dingen niet werkt en je 'm naar wpa moet forceren, mac filter zit er niet op (heb mijn laptop ook niet ingeschreven).