Samsung 940BW paarse wolken.. en strepen

Pagina: 1
Acties:

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:30
Hallo

Net even naar de mediamarkt geweest..
Een Samsung 940bw gekocht..
In eerste instantie leek alles prima te werken..
totdat hij in windows kwam en de kuren begonnen te komen..
Tijdens het opstarten, het zwarte beeld met het groene laadbalkje van vista.. Loopt er een groene lijn door het midden.. Niet heel helder, maar hij loopt er wel..
Geen kapotte pixels, daar lijkt het iig niet op..
Eenmaal in vista alle settings naar behoren gezet.. maar tot mijn schrik lopen er bij elke kleurverandering op de background, wolken van paarste stipjes..
En ook iop sites, bij menu's aan de zijkant, lijnen van paarste stipjes, die ruisen..

Ik heb vga/dvi al verwisseld..
Alle instellingen verandert, auto-adjustment geprobereerd..
Maar niks heeft geholpen..

Heb ik te maken met een brakke tft of..?

kimi

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:20
heb je een andere pc om te testen?

you had me at EHLO

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Of een ander beeldscherm, goede kans dat je videokaart het gewoon niet trekt (als je areo aan hebt).

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-01 15:26

Plekuz

available in strong mint

Is het bij overgang rondom letters? Dan zou het ClearType kunnen zijn die aan staat, alleen weet ik niet precies waar die instelling in Vista verstopt zit. In ieder geval geeft ClearType niet altijd een prettig beeld op TFT schermen ... hoewel, dat verklaart weer niet het groenige balkje bij het opstartscherm.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• yorkick
Ok, even getest op andere pc, daar heeft hij geen problemen..
Ik heb een atix1950 pro, die geen problemen daarmee moet hebben..
Heb em btw op andere pc getest op een geforce4..
Hij doet het niet alleen bij windows, of bij letters..
Ook in css en oblivion heb ik net gekeken en vertoont hij de paarse wolken

kimi

• prutser001
  • Laatst online: 06-06 08:25

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

X1950pro staan er atm om bekend dat ze wat problemen hebben, als jij een screenshot maakt in windows en je ziet dus die "stipjes" of wat dan ook dat niet hoort betekent dat het hje vga is (x1950pro dus) en wat dus eigenlijk duidt dat je vga kuren vertoond en je scherm tiptop in orde is.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• yorkick
Maar op mijn oude crt deed mijn x1950 het prima..
geen kuren
heerlijke fps etc..

Edit: Nog wat ontdekt, bij een lagere Refrash rate(60) zijn er duidelijk minder wolkejes/strepen
dan bij 75 hz

[ Voor 41% gewijzigd door yorkick op 14-02-2007 16:41 ]

kimi

• Aloys
  • Niet online
yorkick schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:37:
geen kuren
heerlijke fps etc..
Wat voorn resolutie had je crt dan?

En heb je drivers voor je beeldscherm geinstalleerd/herkend windows je scherm?

• yorkick
De nieuwste drivers van de atix1950 voor vista..
Alles wordt goed gekent.
De resolutie van mij crt was, 1024x768

kimi

• prutser001

prutser001

als je die "paarse wolkjes" ziet of welke andere verschijnselen je ook hebt ziet, maak een screenshot "Prt Scr" en post plaatje.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

prutser001 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:59:
als je die "paarse wolkjes" ziet of welke andere verschijnselen je ook hebt ziet, maak een screenshot "Prt Scr" en post plaatje.
Er nooit aan gedacht dat het probleem in de monitor zit en dus niet wordt opgeslagen bij een prtscr? :>
Foto kan uiteraard wel!

Edit @ hierbeneden:
;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 17:09 ]

• Aloys
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 17:01:
[...]

Er nooit aan gedacht dat het probleem in de monitor zit en dus niet wordt opgeslagen bij een prtscr? :>
Foto kan uiteraard wel!
Maar je kan wel zien of het aan de videokaart ligt ;) daar wel eens aan gedacht?

• yorkick
Aloys schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 17:03:
[...]

Maar je kan wel zien of het aan de videokaart ligt ;) daar wel eens aan gedacht?
Snap je even niet..
Uitleg^^?

kimi

• yorkick
Heb net even weer op andere (dezelfde als vorige getest), alleen nu even wat intensiefer..
Het blijkt dat daar de problemen ook voorkomen..
Een groene streep bij zwarte beelden.. en kleine wolkjes met allemaal kleine paarse stipjes..
Dus de monitor gaat maar terug denk ik..
Zonde van de tijd maarja..

kimi

• prutser001

prutser001

Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 17:01:
[...]

Foto kan uiteraard wel!

Edit @ hierbeneden:

[...]

;)
DOH! Daarom zeg ik dat ook, als je namelijk WEL die stipjes e.d. ziet in het plaatje is het toch duidelijk? Zo niet dan weet je ook de uitkomst.

Verwijderd

prutser001 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 19:19:
[...]

DOH! Daarom zeg ik dat ook, als je namelijk WEL die stipjes e.d. ziet in het plaatje is het toch duidelijk? Zo niet dan weet je ook de uitkomst.
Er is geen noodzaak tot agressie hoor :o
De TS gaf zelf al aan dat een CRT op dezelfde config prima werkt. Het antwoord op jouw vraag was dus al duidelijk voordat jij hem stelde... right!?

• yorkick
Sorry en ik zie dat jullie het al over uitkomsten hebben..
Die uitkomst is ook, een kapotte tft?

Of kan het misschien aan een instelling liggen?

kimi

Verwijderd

Als de tft op een ander pc hetzelfde doet, en/of een ander scherm (je crt bijv) het op de pc in kwestie wel goed doet, lijkt het daar inderdaad op. Je kunt evt wat calibratieprogjes gebruiken om te kijken of het daar beter van wordt.

• Dr D
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-01 22:17
Een TFT scherm hoor je op 60Hz te draaien. Sommige kunnen wel 75 Hz maar het is niet de bedoeling dat je ze erop instelt.

En heb je je oude monitor al eens teruggezet? Misschien doet die het inmiddels ook niet meer. Dan is in de tussentijd je videokaart stuk gegaan. Ik weet niet of de X1950Pro bekend staat om problemen maar wat jij beschrijft klinkt wel als een videokaartprobleem.

P6T Deluxe, i7 920, 6GB RAM, HD6970

• yorkick
Heel vreemd, de volgende dag zet ik hem aan, en is et probleem volledig verholpen,
nu zonder problemen op 75Hz te genieten van dit leuke schermpje, toch bedankt

kimi

Verwijderd

Wat raar, maar in ieder geval fijn dat het weer werkt! :)

• Aloys
  • Niet online
yorkick schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 18:06:
Heel vreemd, de volgende dag zet ik hem aan, en is et probleem volledig verholpen,
nu zonder problemen op 75Hz te genieten van dit leuke schermpje, toch bedankt
Misschien was ie wel te warm geworden :? Ik heb het ooit eens met een oude sony tft gehad. De brightness een stukje terugschroeven werkt dat perfect. Maar mooi voor je dat het weer naaar behoren werkt. :)
Pagina: 1