Toon posts:

Nieuwe computer onderdelen, HULP VEREIST!

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Dell Dimension 5150.

Hier zijn wat specs:

Pentium 4 HT 3,0 GHz
Evga GeForce 7600GT (factory SuperClock)
1024MB RAM

Ik wil een nieuwe processor. Ik dacht zelf aan een AMD Athlon 64 X2 Dual Core, of iets in die richting. Ik hoorde dat Dell eigenwijs is en je ervoor verschillende nieuwe losse onderdelen moet kopen, zoals een moederbord. Hoe zit het hier precies mee? Kan iemand me hier wat meer over vertellen?

Welke dual cores zijn 't beste voor een lage prijs in combinatie met welk moederbord?

Kan iemand bevestigen dat een AMD Athlon Dual Core 2.2 GHz sneller is dan een Pentium 4 HT 3,0 GHz?

Is er ook een 2024MB geheugen aan te raden voor mijn systeem? Zoja, welke en wat heb ik nodig?

Alvast bedankt,

Feodor.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 15:55 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je van AMD naar Intel overstapt zal je altijd een nieuw moederbord moeten kopen. Ongeacht of je computer van Dell komt of niet.
Je kunt opzoeken of het moederbord dat erin zit Intel Pentium D of Intel Core (2) Duo processoren ondersteund.
Maar daarvoor hebben wij een precies type moederbord + de chipset die eropzit nodig. :)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:01

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sowieso moet je bij overstap van PIV naar X2 natuurlijk een nieuw moederbord hebben... Als je voeding een gewone atx-aansluiting heeft (was vroeger iig nog weleens anders bij Dell), kun je er een ander moederbord in zetten...

Als je uitvindt wel moederbord er in je dell zit, kun je er misschien een andere processor in zetten, zonder het moederbord te vervangen...

Verwijderd

AMD CPU's maken gebruik van hele andere technieken dan Intel CPU's, dus je hebt inderdaad een ander moederbord nodig (i.v.m. de socket en de chipset etc.)

edit: en uiteraard was ik weer te laat :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 15:56 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Dat is niet alleen met Dell zo hoor. Een AMD Athlon 64 X2 past nou eenmaal niet in een Pentium 4-socket.

Als je je nou eerst eens gaat inlezen in de materie waarmee je je bezig houdt, een gunstiger topictitel verzint en komt met informatie die je zelf gevonden hebt...

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-05 10:17

Daniel

Kapitein NCC-1701
Goed, het lijkt me handig als je eerst zelf wat research doet.

Een AMD-processor in een Intel-PC duwen wordt een lastige zaak zonder het moederbord tegelijk te vervangen, en dat wordt weer erg lastig in een Dimension omdat Dell daarvoor zelden standaardformaat moederborden gebruikt.

Die AMD-processor is over de gehele linie wel een stukje rapper trouwens.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.