Toon posts:

PC zoeken in bedrijfsnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik vroeg me af, of ik kon zien via een tool/sniffer op welke switch-poort een bepaalde pc actueel is aangesloten.

Je zal wel denken, een vaste pc staat toch steeds op de zelfde plaats, kan niet moeilijk zijn. Idd, maar in geval van een portable, kan in principe deze eender waar aangesloten worden op beschikbare netwerkconnecties. Als je in een netwerkomgeving zit die nogal wat fabriekshallen omvat, kan je begrijpen dat een simpele visuele controle wel even kan duren.

Ik kan via een ping wel zien OF een pc is geconnecteerd op ons netwerk, maar in geval van bv een portable, kan deze eender waar in het netwerk zijn ingeplugd.

We hebben een netwerk van van een 200-tal pc's.
Switches zijn Nortel 5510-48P. Servers zijn Win2000/Win2003.

Op deze switches kan ik een Mac Address Table raadplegen, maar deze bevat alle ooit aangesloten connecties. Dus Bv op Poort 1 kunnen meerdere Mac Adressen terug te vinden zijn, omdat dit oude connecties kunnen geweest zijn.

Verwijderd

Zijn wel diverse tools die dit kunnen weergeven. Bijvoorbeeld Network Toolset van SolarWinds. Je kunt een trial installeren en zo kijken wat het kan.