Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nokia6280: bestanden kwijt door crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Even vermelden dat ik nieuw ben op dit forum, dus groetjes aan iedereen, be gentle :)

Ik zit met het volgende probleem (omdat ik het al op een anderstalig forum gepost heb, ga ik het probleem gewoon kopieren, het is wel in het engels maar ik denk niet dat dit een probleem gaat zijn voor jullie :))

--

Somehow I have lost al my data on my Nokia 6280, including the default:
- Ringing tones
- Alert tones
- Themes
- Images
- Video Clips
- Music files
- Screensavers

The only folder that was stored is the Graphics folder (wallpapers, clip-art, frames and presence logos)

This is really annoying as I now have no times and only the nokia tune... I searched my ass of on the internet to find those default files but I cannot find them.

Now I want to ask a tender soul that also posseses a (non-branded) Nokia 6280, if he would be so kind to upload the default files of this celly. I would appreciate it VERY MUCH.

PS. Every time I reboot my 6280 my wallpaper is gone and only an ugly white background is showing, anybody knows how to solve this...?

PS2. I am on firmware 03.81 CVF (I think the VF stands for VODAPHONE or something), before this I had firmware 03.65 C (so not branded?). Now I liked the none branded settings much more - since I'm not with vodaphone, so I have no use for the vodaphone pre-settings - I read there is now a firmware 5.92. Now I want to try to flash my 6280 with this firmware so it is not branded anymore. But I dont know where to find the necessery files. I used to have tutorials for this, but al those sites are down. Is there anybody there that has manually flashed his celly with this firmware, if yes can you tell me how and where to find the files?
I also saw that the N6288 was supported by the NSU, I tried to flash with that (because basically those two phones are the sime, right?), but the NSU told me there was no upgrade availlable for my phone.

--

Als er iemand mij aan deze bestanden kan helpen zou ik hem eeuwig dankbaar zijn!

Alvast bedankt

Nik

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:21
Hop anders ff langs bij het dichtsbijzijnde Nokia Service Punt, die zetten er de juiste firmware op en dan zou je alles weer moeten hebben.

Is die 6280 geen Symbian toestel? Je zou kunnen proberen wat er gebeurt als je hem op de fabrieksinstellingen terugzet. Dat zou je moeten kunnen doen met de code *#7370#

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Verwijderd

Topicstarter
CanonG1 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:52:
Hop anders ff langs bij het dichtsbijzijnde Nokia Service Punt, die zetten er de juiste firmware op en dan zou je alles weer moeten hebben.

Is die 6280 geen Symbian toestel? Je zou kunnen proberen wat er gebeurt als je hem op de fabrieksinstellingen terugzet. Dat zou je moeten kunnen doen met de code *#7370#
Nee dit is nog geen symbian toestel, het is een zogenaamd BB5 toestel met s40v3 software

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

CanonG1 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:52:

Ik kan me vergissen, maar volgens mij ben je juist alles weer kwijt als je een FW update laat doen (dat was iig zo bij mijn 6230 upgrade), ik was de standaard programma's en ringtones kwijt, "gelukkig" ging snel daarna mijn telefoon defect en kreeg ik een nieuwe van Nokia.
Mijn huidige 6280 mag ook weer retour naar Nokia, de 1,2 en 3 toetsen doen het niet meer, nu ligt alleen T-mobile (verkoper van de telefoon) dwars.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• JeroenH
MeNTaL_TO schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 08:31:
Ik kan me vergissen, maar volgens mij ben je juist alles weer kwijt als je een FW update laat doen (
Je vergist je. Bij een software-update wordt het toestel teruggezet op de fabrieksinstellingen, inclusief alle standaard Nokia ringtones etc. Alles wat je later zelf hebt toegevoegd (contactpersonen, ringtones, etc.) wordt inderdaad gewist.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Verwijderd

Topicstarter
MeNTaL_TO schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 08:31:
[...]

Ik kan me vergissen, maar volgens mij ben je juist alles weer kwijt als je een FW update laat doen (dat was iig zo bij mijn 6230 upgrade), ik was de standaard programma's en ringtones kwijt, "gelukkig" ging snel daarna mijn telefoon defect en kreeg ik een nieuwe van Nokia.
Mijn huidige 6280 mag ook weer retour naar Nokia, de 1,2 en 3 toetsen doen het niet meer, nu ligt alleen T-mobile (verkoper van de telefoon) dwars.
Kan jij misschien dan de default files even uploaden voor mij? Vooral de themes en de ring/alert tones zou ik graag terug hebben.
Alvast bedankt

• JeroenH
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 09:53:
Kan jij misschien dan de default files even uploaden voor mij? Vooral de themes en de ring/alert tones zou ik graag terug hebben.
Alvast bedankt
Dat zal niet gaan, je kunt uit een Nokia-toestel de standaard ringtones etc. niet exporteren. Dat heeft te maken met copyrights. Zelfs als je dmv de PC Suite een backup van het volledige toestelgeheugen maakt naar je PC krijg je een melding dat er bepaalde bestanden vanwege copyright-redenen niet gebackupt kunnen worden.

Dus: software-update laten doen, dan zal alles weer goed werken.

Verwijderd

Topicstarter
CanonG1 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:44:
[...]

Dat zal niet gaan, je kunt uit een Nokia-toestel de standaard ringtones etc. niet exporteren. Dat heeft te maken met copyrights. Zelfs als je dmv de PC Suite een backup van het volledige toestelgeheugen maakt naar je PC krijg je een melding dat er bepaalde bestanden vanwege copyright-redenen niet gebackupt kunnen worden.

Dus: software-update laten doen, dan zal alles weer goed werken.
Ah ok, bedankt!
PS. Every time I reboot my 6280 my wallpaper is gone and only an ugly white background is showing, anybody knows how to solve this...?
Iemand hier misschien een idee over?

• JeroenH
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:38:
Iemand hier misschien een idee over?
Ook dat zal vermoedelijk weg zijn na een software-update. Dus: hop naar een Nokia Service Punt (als je naar Hilversum komt zal ik het voor je doen ;))

Verwijderd

Topicstarter
CanonG1 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:29:
[...]

Ook dat zal vermoedelijk weg zijn na een software-update. Dus: hop naar een Nokia Service Punt (als je naar Hilversum komt zal ik het voor je doen ;))
Ik denk dat ik maar naar het nokia service center ga in men eigen dorp, in Belgie. Is maar een kleine 10km, t.o.v. Hilversum 100-200km :D
Pagina: 1