Toon posts:

Accuduur Asus A7CC-7S008C

Pagina: 1
Acties:
  • 348 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de policy hoort deze vraag niet in dit topic thuis, omdat het eigenlijk een eenvoudige zoekvraag is. Het zoeken is echter niet zo eenvoudig als het lijkt. Het gaat om de accuduur van de Asus A7CC-7S008C laptop.

Zoals wellicht bekend vermeldt Asus nergens hoe lang een laptop kan werken op de bijbehorende accu. Uiteraard is dit afhankelijk van het gebruik van de laptop, maar daar zijn benchmarks voor uitgevonden. Bovendien zou in het uiterste geval de idle duur vermeld kunnen worden.

Ik heb contact opgenomen met een webshop, maar kreeg als antwoord dat de accuduur "omstreeks 3 a 3,5 uur zal zijn". Een ruwe schatting dus. Erg ruw, want mijn broer is aan het twijfelen tussen twee laptops, namelijk deze Asus en de Sony Vaio FE41M.

Bij Sony staat alleen een accuduur van 180 minuten, terwijl de processor langzamer is (T5500 vs T5600), de videokaart langzamer is (GeForce Go 7400 vs Ati X1450) en een kleiner scherm heeft (15" vs 17").

Wie kan mij opheldering verschaffen over de accuduur van de Asus? Dit omdat het de doorslag zal geven voor de keuze van een van de twee laptops. Overigens levert Google mij ook niets op.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:54
Hangt er ook van af hoe ze meten. Als ze alleen een word doc open hebben, geen wlan, energiebesparing, geen bt en de laagste brightness dan gaat hij langer mee. Ik denk dat de Asus schatting meer rekening houd met dingen als op spinnen van de HDD en wlan aan of uit. Verder is vooral het aantel cellsin de accu van belang. Zelf een 8cell in de Asus A6T waardoor ik met een AMD Turion 64 X2 zelfs 3 uur kon halen met wlan aan en middelmatige brightness! Als er een 8cell in zit (wat ik wel denk bij Asus) lijkt mij die 3-3.5uur zeer reëel en zal door tweaken mss wel bijna 4 uur uit dat ding te persen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
De AMD heeft een 8-cell accu van 4800mAh. Over de Sony kan ik niets vinden, behalve namaak accu's. De namaak is allemaal 4400mAh. Bij gelijke specificaties zou de Asus dus 9% langer mee gaan. Ik heb echter begrepen dat een 17" scherm 30% meer stroom gebruikt dan 15". Het stroomgebruik van de processors is volgens Intel hetzelfde. Blijven de grafische kaarten over; daarvan kan ik geen verbruik vinden.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Nou ik weet wel dat de HP Compaq NX9420, waar ik zelf op zit te kijken om te kopen, een accuduur heeft van 3 - 4u. Ik weet zelf niet of course of dat bij internetgebruik is of bij gamegebruik maar dit is zoiezo voor een 17" laptop heel veel !

Dus als dat belangrijk voor je is, en deze notebook niet over je budget heen gaat (HP site is excl. btw overigens!) dan kun je ook nog naar andere notebooks kijken.

• Morangie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-01 16:42
Even een laat antwoord. Heb zojuist 2,5 uur draadloos geinternet op de volle accu van mijn A7CC-7S008C (stand "quiet office"). Niet heel erg lang dus, maar goed, dat 17" scherm vreet stroom..