[PHP] form action werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10
Hallo allemaal,

Ik ben druk bezig met een systeem dat comments moet kunnen plaatsen onder een foto. Het plaatsen zelf werkt goed alleen als ik nu het comment wil editen werkt dat niet.

hieronder mijn code
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
if ($_GET['act'] == 'comment')
    {
        $query = mysql_query("SELECT * FROM photos WHERE id = '".$_GET['id']."'");
        $result = mysql_fetch_array($query);

echo '<form action="'.$PHP_SELF.'?page='.$_GET['page'].'&amp;act=updatec&amp;id='.$_GET['id'].'" method="get">
                <textarea name="comment" style="width: 266px; height: 50px;">'.$result['comments'].'</textarea><br />
                <input type="submit" value="Update" />
              </form>';
    }

if ($_GET['act'] == 'updatec')
    { 
        $query = mysql_query("UPDATE photos SET comments = '".$_GET['comment']."' WHERE id =".$_GET['id']);
        echo "UPDATE photos SET comments = '".$_GET['comment']."' WHERE id =".$_GET['id'];
        echo $query;
        echo '<p><b>Comment has been updated.</b></p>';
    }

er gaat iets finaal mis tijdens het update. op de een of andere manier pakt hij mijn inhoud van de textarea niet. Ik heb overal al gezocht maar ik kan niet echt vinden wat er nou precies mis gaat..

Ik hoop dat iemand mijn domme fout wel ziet..

iRacing Profiel

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Ik denk dat je beter POST kunt gebruiken voor het updaten van gegevens, daar is POST immers voor bedoeld. En je kunt beter met hidden values gaan werken dan met een action= met daarachter 3 parameters, vind ik...

We are shaping the future

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11 14:33

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Wat voor error krijg je? Wat voor db gebruik je?

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

$PHP_SELF is tegenwoordig $_SERVER['PHP_SELF']. Verder is dit gewoon een kwestie van debuggen; even je query echoën doe je al, vervolgens kun je die eens proberen uit te voeren in phpMyAdmin of een andere frontend, en als die query daar gewoon werkt, dan gaat het ergens anders fout. Dat zul je eerst eens moeten gaan traceren voordat je je probleem opgelost krijgt, en ook voordat je topic hier op zijn plaats is. Debuggen is iets dat je zelf moet doen. :)

Bovendien is het niet zo handig om een textarea ("oneindig" veel tekens) via GET door te sturen. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door NMe op 14-02-2007 15:06 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.