Arctic Accelero X2 op Sapphire X1950Pro ??

Pagina: 1
Acties:
  • 505 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:50
Even een vraag :
Ik wil m'n videokaart ,een Sapphire X1950 Pro gaan uitrusten met een Arctic Accelero X2 :Y
Dit gezien ik dit altijd doe met m'n videokaarten ondanks dat ik ze niet overklok :P (ben wel van de betere koeling en stilte)

Alleen ,nu staat er op de site van Arctic dat bepaalde X1950pro kaarten een Voltage Regulator Heat Spreader Module nodig hebben }:|

Zie : Arctic Accelero X2

Hier de link van de videokaart :
Sapphire X1950 Pro

Weet iemand of een Sapphire X1950pro kaart ook zo'n Voltage Regulator Heat Spreader Module nodig heeft en zo ja waar die te krijgen is :?

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

• SpankmasterC
  • Laatst online: 12-07 11:03
Ja, het is nodig om die erbij te nemen.
En nee, ik weet niet waar je die kan halen :) Het is allemaal nog vrij nieuw enzo

Je kan zelf ook wat gaan spelen met memoryheatinkjes.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-06 17:24
volgens mij heeft het met de afmetingen te maken, er staat namelijk:
Please check your card with the height restriction drawing to assure compatibility.
afijn, heb zelf geen sapphire, maar een Club3D, die is hier standaard al mee uitgevoerd :z

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kijk voor meer informatie even hier. ;)
.Johnny in "ATI x1950 Pro - crash topic"

[ Voor 56% gewijzigd door warp op 15-02-2007 15:27 ]

Verwijderd

Bitage schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 15:23:

[...]

afijn, heb zelf geen sapphire, maar een Club3D, die is hier standaard al mee uitgevoerd :z
Huh???

http://www.club3d.nl/dist...roduct/high/CGA-P1956.jpg

Daar zie je hem helemaal niet zitten... ???

Cheetah.

• Bitage
3x raden wat dat grote ding op die kaart is? Juist!

vergelijking: http://img404.imageshack....vrmheatspreader007lg6.jpg

Club3D heeft er alleen een ander stickertje op gedaan, zoals veel fabrikanten dat doen met hun graka's :z

zelf denk ik eigenlijk dat ze bedoelen met 'ATI X1950Pro requires Voltage Regulator Heat Spreader Module', dat je moet checken of dit ding op je kaart past, en niet of er een meegeleverd is met de kaart. ik denk dat zon ding bij de Accelero X2 wordt meegeleverd.

maargoed, mail ze anders even over je vraag ;)

[ Voor 67% gewijzigd door Bitage op 15-02-2007 20:18 ]

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Das dan ook een AGP model ...

• Bitage
ach, die 2 dingen onderscheid je amper van elkaar, zeker als er een andere sticker op zit :P

de mijne heeft er iig een Acellero X2 op zitten en ik heb er helemaal geen spijt van: heerlijk koel (stressed iets van 45 graden) en je hoort hem simpelweg niet :)

Verwijderd

Bitage schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 20:13:
3x raden wat dat grote ding op die kaart is? Juist!

vergelijking: http://img404.imageshack....vrmheatspreader007lg6.jpg

Club3D heeft er alleen een ander stickertje op gedaan, zoals veel fabrikanten dat doen met hun graka's :z

zelf denk ik eigenlijk dat ze bedoelen met 'ATI X1950Pro requires Voltage Regulator Heat Spreader Module', dat je moet checken of dit ding op je kaart past, en niet of er een meegeleverd is met de kaart. ik denk dat zon ding bij de Accelero X2 wordt meegeleverd.

maargoed, mail ze anders even over je vraag ;)
Neej ik bedoel niet die koeler. Ik bedoel zegmaar dat ijzeren plaatje.
Wat je hier aan de rechter kant ziet.
http://img404.imageshack....vrmheatspreader007lg6.jpg

Maar dan heb ik dit bericht van jou zeker verkeerd begrepen.
Bitage schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 15:23:

[...]

Ik dacht dat je die Voltage Regulator Heat Spreader Module for ATI Radeon X1950 Pro bedoelde. :P
Bitage schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 20:25:
ach, die 2 dingen onderscheid je amper van elkaar, zeker als er een andere sticker op zit :P

de mijne heeft er iig een Acellero X2 op zitten en ik heb er helemaal geen spijt van: heerlijk koel (stressed iets van 45 graden) en je hoort hem simpelweg niet :)
Dus jij hebt helemaal geen problemen met de Sapphire uitvoering?
Of komt dat omdat je die koeler hebt vervangen?
En die Voltage Regulator Heat Spreader Module for ATI Radeon X1950 Pro erop hebt zitten?

Cheetah.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 20:36 ]

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03:28

aex351

I am the one

Tuurlijk past die koeler op de x1950 pro. Een "Voltage Regulator Heat Spreader Module" betekend dat de fan voltage gestuurd moet kunnen worden. En naar mijn weten is dat ook het geval met elke x1950 dat ik tegen ben gekomen.

Begrijp ook niet dat jullie het hebben over metalen platen en weet ik het wat allemaal niet. Maar het klinkt wel interessant :P .

< dit stukje webruimte is te huur >

• Bitage
jah, ik bedoelde dat er een Accelero X2 gewoon opzit jah :9

dit staat op de site van Arctic:
Voltage Regulator Heat Spreader Module for ATI Radeon X1950Pro

The original (or generic) HSF of ATI X1950Pro graphic card is stuck with the voltage regular heat sink in the same piece. o­nce the original HSF is removed, the voltage regular heat sink will be removed also. ARCTIC COOLING Voltage Regulator Heat Spreader Module is specially designed for X1950Pro, provide an extra large surface area for easy heat dissipation. Together with Accelero X2 cooler, they form the best combination to achieve the ultimate cooling performance.

Voltage Regulator Heat Spreader Module Installation Instructions

Voltage Regulator Heat Spreader Module Flyer

Obtain the Voltage Regulator Heat Spreader Module:
There are two easy ways to get this Voltage Regulator Heat Spreader Module, either contact your local distributors or get it via our online shop.
uit dit verhaal kan je opmaken dat de gewone heat spreder vastzit aan de stock koeler, en die verwijder je dus allebei tegelijk. je zult een losse moeten bestellen.

Arctic Cooling Local Distributors/Dealers opzoeken
Arctic Cooling Online shop

Klik om meteen naar de shop pagina te gaan voor dit produkt. kost je € 6.00 incluis verzenden ;)

EDIT @ aex351 :

ja, het is inderdaad een metalen plaatje

[ Voor 9% gewijzigd door Bitage op 15-02-2007 20:53 ]

• dierkx36
  • Laatst online: 23:50
Bitage schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 20:41:
jah, ik bedoelde dat er een Accelero X2 gewoon opzit jah :9

dit staat op de site van Arctic:

[...]

uit dit verhaal kan je opmaken dat de gewone heat spreder vastzit aan de stock koeler, en die verwijder je dus allebei tegelijk. je zult een losse moeten bestellen.

Arctic Cooling Local Distributors/Dealers opzoeken
Arctic Cooling Online shop

Klik om meteen naar de shop pagina te gaan voor dit produkt. kost je € 6.00 incluis verzenden ;)

EDIT @ aex351 :

ja, het is inderdaad een metalen plaatje
okay Thanx _/-\o_

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

• disinfector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-05 18:39
voor de agp versie heb je het dus niet nodig ?

Verwijderd

Zou raar zijn... maar ik weet het niet zeker.
Denk het wel hoor.

Cheetah.

• eatme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
De enige winkel waar ik de "Voltage Regulator Heat Spreader Module" heb kunnen vinden is Perfect systems in Enschede, maar de levertijd lijkt nogal lang. Ik heb rondgekeken op de site van Artic Cooling voor esellers in NL, maar de genoemnde winkels hadden de heat spreader niet op de site staan. Weet iemand nog andere winkels in NL waar ik hem kan kopen? Ik heb niet zoveel zin om hem via EBAY te gaan bestellen.

[ Voor 27% gewijzigd door eatme op 20-03-2007 14:40 ]

NL.1xMT5.12(V156)CT003(V117) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

• eatme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
Na een maand wachten eindelijk mijn Accero X2 met Heatspreader binnen. De heatspreader was het grootste probleem om geleverd te krijgen bij Perfect systems, maar ik kon hem nergens anders vinden.

Opplakken van de heatspreader is een fluitje van een cent, evenals de Accelero X2.Ik vroeg me alleen af of het uitmaakt of ik de heatpads op de koeler plak of de RAM's. het laatste is een stuk makkelijker, mar op de (zeer summiere) installatie-tekening van de koeler leek te staan dat ze op de koeler moeten, dus dat heb ik maar gedaan.

Het geheel houdt de boel 20 graden koeler op het eerste gezicht, dus ik ben weer blij.

[ Voor 5% gewijzigd door eatme op 20-04-2007 16:15 ]

NL.1xMT5.12(V156)CT003(V117) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

Pagina: 1