Toon posts:

Vertragng harddisk door DMA???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een snelle 30,7Gn IBM harddisk en natuurlijk zet ik DMA aan, want dat is hij het snelst, maar als ik dat doe, dan tiert hij soms als een gek (geen lawaai, maar HD ledje knippert heel erg) en staat mijn systeem ff stil, meestal tussen de 5 en 10 seconden schat ik. Dat is heel irritant, mijn muispointer vertraagt dan, ik kan niets aanklikken, programma's doen ff niets meer. Als ik DMA weer uit zet, is het probleem weg. Maar goed, dan is mijn harddisk niet optimaal qua snelheid. Ik snap er niets van. Is het een driverprobleem ofzo? Ik heb ooit een gare CD-rom-speler gehad die ook de boel vertraagde een tijdje als ik die op DMA zette.
Als iemand weet hoe dit in elkaar zit, dan hoor ik het graag!

Ik heb overigens ook al mailtje naar IBM gestuurd, daar krijg ik binnenkort wel antwoord op.

Verwijderd

Heb je enig id waar DMA voor staat?
Dan moet je probleem ook meteen duidelijk zijn denk ik en anders check je ff via me sig.
Suc6

Verwijderd

Topicstarter
DMA staat voor Direct Memory Access, dat weet ik wel. Het schijnt harde schijven en CD-romspelers sneller te maken, maar bij mij veroorzaakt die IBM dan tijdelijke vertragingen van het systeem en dat is klote! Iets loopt dus niet lekker.
Ik heb een Abit KT7 met Duron 800 en de nieuwste 4 in 1 VIA drivers geinstalleerd.