Toon posts:

Windows Vista x64: Geen signed drivers nodig ?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mij was van tevoren verteld dat Windows Vista x64 alleen maar signed drivers ondersteunde. Nu heb ik alle hardware in mijn systeem aan de gang gekregen met beta drivers.

Ook daemon tools en andere programma's dat een driver nodig hebben installeren probleemloos.

Enige wat ik krijg is een melding dat de uitgever van de driver niet vertrouwd is en of ik verder wil gaan. Dit betekend toch dat ze NIET signed zijn ?!

Mis ik iets of heeft mijn vista x64 geen signed drivers nodig !? Is er misschien nu een functie zoals HDTV uitgeschakeld !?

Iemand enig idee?

Ik gebruik Windows Vista x64 Ultimate (Boxed versie, een soort van OEM licentie)
Systeem:
Intel C2D E6700
4GB Ram
Soundblaster Audigy 2
Nvidia 7900GT

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je die waarschuwingsboxjes echt goed gelezen? Je krijgt standaard nl. altijd een waarschuwing als je iets wilt installeren in Vista (UAC). Je moet dan even bevestigen of je door wilt gaan. Unsigned drivers kun je niet gebruiken onder x64. Je krijgt dan een andere waarschuwing. Soms worden ze wel geinstalleerd, waardoor windows niet meer wil opstarten (doe dan F8 tijdens opstarten en kies voor 'disable signed driver check' (oid) en uninstall de driver.

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 14-02-2007 22:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 22:43:
Heb je die waarschuwingsboxjes echt goed gelezen? Je krijgt standaard nl. altijd een waarschuwing als je iets wilt installeren in Vista (UAC). Je moet dan even bevestigen of je door wilt gaan. Unsigned drivers kun je niet gebruiken onder x64. Je krijgt dan een andere waarschuwing. Soms worden ze wel geinstalleerd, waardoor windows niet meer wil opstarten (doe dan F8 tijdens opstarten en kies voor 'disable signed driver check' (oid) en uninstall de driver.
Ja ik krijg dus eerst de melding van UAC. Wanneer drivers proberen te installeren krijg ik in de setup de melding "Dit programma probeert ..... te installeren" "De uitgever is onbekend"

Maar ben er inmiddels achter dat ze dus wel signed zijn maar windows de uitgever niet kent. Dus wel een duur certificaat betalen maar niet even je naam achterlaten 8)7

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:34

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Driver signing kan met een commando worden uitgeschakeld in Vista x64 :) Zie hier.

Hier stond een dode link.