Toon posts:

Acer t180 met 19" tft

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus een pc gaan kopen die voorlopig effe mee kan. Nu hoef ik niet zozeer een samengesteld systeem of zo, maar gewoon een "merk" pc waar je windows bij krijgt enz.

Deze acer heeft een amd 4000+ x2 processor en 1024 mb. 250 gb dvd writer enz enz.
videokaart zal ik denk een andere erin zetten, want die is onboard. nu wordt deze met een acer 19" widescreen geleverd en windows vista home premium voor € 749,- incl btw.
denken jullie dat dit een goede deal is of kan je echt besparen met zelf samenstellen??

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 20:49

sanook

_/-\o_

Weet niet waar je dit gezien hebt, maar op de Acer webstie lees ik dat de T 180 een 64 X2 Dual-Core processor 3800+ processor heeft, dus geen 4000+, en volgens de Acer prijslijst zou hij € 799,- moeten kosten maar dat kan natuurlijk per winkel weer verschillen.

Je vertelt niet waar je de PC voor wilt gaan gebruiken dus lijkt het me moeilijk om te zeggen of dit aan je behoefte zal voldoen maar het lijkt mij op zich geen verkeerde deal.

Voor ca € 800,- kun je al een redelijke budget game PC samenstellen (excl windows en excl monitor, maar met C2D E6300 processor en X1950pro videokaart)

Verwijderd

Topicstarter
de t180 is in verschillende varianten. op de website van dynabyte kan je hem terugvinden. ik wil er alround pc gebruik mee doen met af en toe een game. maar vaal wel meerdere dingen tegelijk.
het meegeleverde scherm is ook al voldoende voor mij en het lijkt mij erg goedkoop. als ik er een x1600 of een 7600gs/gt in gooi zal hij voorlopig wel dingen goed draaien denk ik voor een hele goed prijs. (??)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Het kan veel goedkoper mocht je hem zelf bouwen. Je hebt dan van die 800, nog ongeveer 500 - 600 euro over om hem te bouwen (200 - 300 euro voor het scherm, ruim geschat!), en daar kun je toch best een net systeem voor neerzetten imho !

Of even een prijsopgaaf laten maken bij de lokale / internettende PC boer :)

[ Voor 14% gewijzigd door alex3305 op 14-02-2007 17:12 ]

• KingRoad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:34
De prijs is zeker goed te noemen. De posters boven me zeggen dan wel dat je makkelijk zoeits zelf samen kunt stellen, maar als je Windows, monitor, toestenbord en muis meerekent, dan kom je al snel duurder uit. Kijk maar eens naar het basissysteem uit de Best-Buy guide van januari 2007. Deze heeft een langzamere processor, kleinere schijf en als je de videokaart niet meeneemt, maar Windows Home Premium en verzendkosten wel, dan komt je duurder uit dan de Acer die je noemt.

Kwalitatief weet ik Acer niet goed te plaatsen. Ik weet niet of de PC's stil zijn en welk moederbord ze bijvoorbeeld gebruiken. Maar ik vermoed dat dit wel ok is en dat het alles bij elkaar gezien een goede aanbieding is.

Verwijderd

Topicstarter
heb effe gekeken. moederbord wordt aangestuurd door via chipset. heeft wel nog 2 bankjes over voor geheugen. de 1024 is 2x512 dual channel geheugen. moederbord is door acer zelf (of gekocht) gemaakt.

ook pci sloten vrij (2x) en hij stond aan in winkel en gaf weinig geluid. in winkel wel moeilijk te horen, maar ik hoorde de hp machine ernaast wel beter.

Voordeel is natuurlijk wel dat alles legaal is aan de windows enz enz. en lekker makkelijk.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 18:45:
heb effe gekeken. moederbord wordt aangestuurd door via chipset. heeft wel nog 2 bankjes over voor geheugen. de 1024 is 2x512 dual channel geheugen. moederbord is door acer zelf (of gekocht) gemaakt.

ook pci sloten vrij (2x) en hij stond aan in winkel en gaf weinig geluid. in winkel wel moeilijk te horen, maar ik hoorde de hp machine ernaast wel beter.

Voordeel is natuurlijk wel dat alles legaal is aan de windows enz enz. en lekker makkelijk.
Is waarschijnlijk een no-name Giga-Byte bord.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Pagina: 1