Is mijn DNS gehackt of geredirect?

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DJF3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-02 18:33
Hi,

Sinds enkele dagen wil mijn PC DNS namen resolven via 205.178.189.133. Mijn DNS server instellingen staan toch echter helemaal anders! (nl. 10.1.1.51 voor interne DNS server en een 62.x.x.x adres van mijn DSL provider).

Hoe kan dit en ;-) hoe krijg ik het er uit?

Thanks!
bye
DJ

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Hoe ziet je host file eruit?

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:03
En waaruit haal je dat je pc names resolved via dat specifieke adres?

Een aantal steekvraagjes :)
  • Wat geeft een ipconfig /all in een dos-prompt aan?
  • Gebruik je een proxy? (Zie Internet Explorer --> Extra --> Opties --> Verbindingen --> LAN instellingen)
  • Staan er Dialers ingesteld? (Zie Internet Explorer --> Extra --> Opties --> Verbindingen --> Instellingen voor inbelverbindingen)

• barrrt
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:35
Heb je al een virus/spyware programma gedraait? (zoiets als hitmanpro.nl)

maar als ik het goed begrijp, contact je pc naar de DNS met het IP 205.178.189.133, zonder dat dit je normale DNS IP is?

want je zegt: "Mijn DNS server instellingen staan toch echter helemaal anders! (nl. 10.1.1.51 voor interne DNS server en een 62.x.x.x "

Heb je thuis ook een server draaien oid?

• DJF3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-02 18:33
Wow! Dat zijn snelle reacties. De oplossing is echter gevonden. ( 8)7

Om een nog onduidelijke reden is de firewall op mijn DNS server 'aangesprongen'. Vraag me niet waarom. De PC's konden dus geen DNS resolution doen bij hun primaire (interne) DNS server. Dit konden ze wel via mijn ADSL provider IP adres. Nu blijkt mijn DNS suffix een bestaande Domein naam te zijn op het internet, die het bovenstaande IP adres als DNS server heeft. ;-)

Port 53 opengezet op de DNS server firewall en alle hosts konden weer 'local' resolution doen, en life is good..

Tnx anyway!!

[ Voor 3% gewijzigd door DJF3 op 14-02-2007 14:24 ]