Toon posts:

alle IP adressen van de mediatheek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit in de mediatheek van mijn school en er staan hier meer dan 300 pc's. Ik ben op een aantal pc's ingelogd en naar http://whatismyipaddress.com gegaan.

Tot nu toe heeft iedere pc dan een eigen IP adres. Ook na een reboot blijft dat adres hetzelfde.

Ik neem aan dat de school een range aan IP adressen heeft die van hun zijn.

Mijn vraag: kan ik ergens zien welke IP adressen range (van welke tot en met welke) mijn school heeft? Is daar een progamma'tje voor, of is er ergens een database waar dat in staat opgeslagen oid?

Alvast bedankt voor jullie tijd en hulp!

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-03 19:11
Is dat geen vraag voor de systeembeheerder bij jullie op school?

BOE

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:48

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Het handigste lijkt me de systeembeheerder daar eens te vragen wat ze hebben ingesteld? :)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag een manier uitvinden zonder de systeembeheerder erbij te betrekken :-)

maar ik heb dus geen idee of daar mogelijkheden voor zijn...

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

tik gewoon ipconfig /all in dan zie je het echte ip adres van die PC. Kan zijn (lijkt het wel op) dat ze een publiek subnet hebben, maar wat moet je ermee.
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:57:
Ik zou graag een manier uitvinden zonder de systeembeheerder erbij te betrekken :-)

maar ik heb dus geen idee of daar mogelijkheden voor zijn...
klinkt niet helemaal legaal. Echter gezien je huidige tentoongestelde expertise verwacht ik niet dat je er ook maar iets verder mee zou komen als je het wist

[ Voor 57% gewijzigd door TrailBlazer op 14-02-2007 13:58 ]

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Even naar www.ripe.net surfen, daar het IP adres intikken (venstertje rechtsboven) en dan krijg je oa de ip range te zien.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
TrailBlazer schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:57:
klinkt niet helemaal legaal. Echter gezien je huidige tentoongestelde expertise verwacht ik niet dat je er ook maar iets verder mee zou komen als je het wist
Ben niks illegaals van plan ofzo. En idd vanwege mijn gebrek aan expertise klop ik hier dus ook aan.

Een publiek subnet, houdt dat in dat er een vaste range aan IP adressen is Volgens mij niet he?

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:03
Dit heb ik wel eens eerder gezien bij een scholengemeenschap, die maakten gebruik van SURFnet. Daarvan hadden ze toen een blok van 254 publieke adressen gekregen.

Je zou zo'n adres kunnen pakken en een WHOIS kunnen doen bij www.dnsstuff.com naar onder scrollen! Alleen begrijp ik nog niet helemaal waar je je druk om maakt....ze kunnen bijvoorbeeld een DHCP scope met reserveringen hebben aangemaakt, of de lease gewoon goed lang hebben gezet, etc etc

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als je een zo'n adres door je juiste whois haalt zie je wie de eigenaar en van daarui kun je weer de rest vinden.

http://whois.domaintools.com/

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Rob schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:02:
Even naar www.ripe.net surfen, daar het IP adres intikken (venstertje rechtsboven) en dan krijg je oa de ip range te zien.
Hulde! volgens mij heb ik de range gevonden! Dankjewel, naam van de school alles staat erbij dus dat zal wel zo gereserveerd zijn. top!

• barrrt
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:35
www.watismijnip.nl gaan

daarna naar http://whois.sc/IP_HIER

tadaa, gegevens genoeg ;-)
Pagina: 1