Verschillende aparaten koppelen aan cinema set?

Pagina: 1
Acties:

• Onthrax
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09-2025
Misschien een dom vraagje maar heb er niet zo heel veel verstand van en vroeg me af of dit mogelijk is..

Ik heb een home cinema set (sony DAV DZ100) met 5.1 boxjes. Nu is mijn vraag, bestaat er een aparaat waarmee ik tevens mijn ps2 en computer kan aansluiten op deze boxjes en waarbij ik niet iets van een knopje moet omschakelen ofso.

Zoiets moet het dan worden:
Afbeeldingslocatie: http://www.kazooya.com/images/TEMP/geluid.jpg

Indien er zoiets bestaat waar moet ik dan naar zoeken? En hoe gaat dit in zijn werk als er geluid van (bv) zowel de computer als dvdspeler komt? Komt dit tegelijkertijd uit de boxen?

alvast bedankt voor enige replies!

Edit. het gaat dus puur om het geluid, de aparatuur is uiteraard al met elkaar verbonden d.m.v. scart en andere kabels..

[ Voor 8% gewijzigd door Onthrax op 26-02-2007 14:59 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-02 12:47

SeatRider

Hips don't lie

Als ik kieskeurig moet geloven, dan heeft dit apparaat een ingebouwde DVD speler (en niet zoals in jouw tekening een losse) en dan kan het dus niet.

Als de DVD wel los is, en gewoon verbonden is met tulpkabeltjes dan kun je er een schakelkastje tussen zetten, je moet dan wel handmatig schakelen.

Edit: oh wacht, de dvd speler bevat al de versterker, en je wilt het 'aparaatje' daar achter zetten... Dan zouden die ps2 en computer ook allebei een versterker moeten hebben, kortom dat wil je dus niet.

Ik zie dat die DAVDZ100 set wel een tuner heeft, je zou de ps2 en de computer kunnen aansluiten via zo'n setje dat via de FM uitzendt. Waren nu in de aanbieding bij Mediamarkt Alexandrium voor 15 euro.

Wel heb je dan alleen maar stereo of hooguit pro-logic surround (de analoge variant op dolby digital).

[ Voor 41% gewijzigd door SeatRider op 14-02-2007 13:59 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

volgens de specs:
Audio-ingang
0.0

Audio-uitgang
0.0

Component Video-uitgang
0.0

Digitale ingang
0.0

Digitale uitgang
0.0

Hoofdtelefoonimpedantie (Ω)
0.0

Hoofdtelefoonuitgang
Nee

Microfooningang
0.0

Monitoruitgang (beeld): FBAS
0.0

Monitoruitgang (beeld): S-Video
0.0

Scart-ingang
0.0

Scart-uitgang
1.0

Subwoofer-uitgang (actief)
1.0

Surround-uitgang
0.0

S-Video-ingang
0.0

S-Video-uitgang
0.0

Video-ingang
0.0

Video-uitgang
0.0
Je zou eventueel een scart schakelaar kunnen kopen... Die bestaan ook in automatische variant, maar daarmee krijg je alleen het beeld geschakeld...

Die boxjes wordt welhaast onmogelijk... Je hebt dan óf een losse versterker nodig die de boxjes aan kan sturen, óf je moet een ingang op je set knutselen...

[ Voor 22% gewijzigd door MikeyMan op 14-02-2007 13:57 ]

• Onthrax
Oké ik weet voldoende.. Het gaat helaas dus niet helemaal werken hoe ik het had gewild. Bedankt voor de info!

• Onthrax
Op het eerste gezicht is dit denk ik precies wat ik zoek:

http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/NL/NL,CRID=2177,CONTENTID=9486

Enige jammere is de prijs.
Als ik het goed begrijp kan ik hierop mijn PS2 d.m.v. de Digitaal optische poort aansluiten, mijn pc via de 6-kanaals direct en de dvd speler via Digitaal coaxiaal.

Nu is mijn enige vraag nog, als ik de dvd speler via een coax kabel hierop aansluit, blijft het geluid dan nog wel DTS/5.1 aangezien er dan geen directe boxjes op de dvd speler meer zitten aangesloten en het geluid via deze coax kabel naar dit nieuwe systeem word verstuurd?

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Als het coaxiaal digitaal is (spdif) dan gaat dat wel werken ja. Maar waarom zou je 399 uitgeven aan een veredeld setje computerspeakers? Volgens mij koop je voor dit geld een mooie losse versterker met speakers (Harman Kardon met JBL speakertjes ofzo).

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sowieso; je hebt al een set...

Koop een scartswitch en je bent klaar...

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

MikeyMan schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:54:
Sowieso; je hebt al een set...

Koop een scartswitch en je bent klaar...
Maar TS wil zijn PS2 digitaal erop aansluiten, en dat ding heeft geen ingangen :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SeatRider schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:58:
[...]

Maar TS wil zijn PS2 digitaal erop aansluiten, en dat ding heeft geen ingangen :)
Dan dus analoog op de scart van de tv... Elke andere oplossing kost een hoop en levert niks op...

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-02 11:54

Sick Nick

Drop the top!

Zijn set heeft helemaal niks aan een scart-switch.
Scart-ingang
0.0

Scart-uitgang
1.0p
Hij heeft alleen een scart-uitgang voor naar de tv. Die aansluiting is dus niet gemaakt om ook als input te gebruiken.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sick Nick schreef op maandag 26 februari 2007 @ 18:01:
Zijn set heeft helemaal niks aan een scart-switch.

[...]

Hij heeft alleen een scart-uitgang voor naar de tv. Die aansluiting is dus niet gemaakt om ook als input te gebruiken.
En toen?

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Wat loop je te trollen, MikeyMan?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SeatRider schreef op maandag 26 februari 2007 @ 18:54:
[...]

Wat loop je te trollen, MikeyMan?
:?

Er wordt een opmerking gemaakt die kant noch wal raakt, en dan loop ik te trollen??? 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 26-02-2007 19:14 ]

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Kant nog wal? Hij wil meerdere geluidsbronnen af laten spelen via een cinema set. Dan kom jij aan met de oplossing van een scart-switch terwijl die cinema set helemaal geen input via de scart heeft. Dat ding heeft helemaal geen inputs dus iets op die set aansluiten gaat gewoon helemaal niet lukken. Wie heeft er dan de loze opmerking?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sick Nick schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:53:
Kant nog wal? Hij wil meerdere geluidsbronnen af laten spelen via een cinema set. Dan kom jij aan met de oplossing van een scart-switch terwijl die cinema set helemaal geen input via de scart heeft. Dat ding heeft helemaal geen inputs dus iets op die set aansluiten gaat gewoon helemaal niet lukken. Wie heeft er dan de loze opmerking?
En de tv... Die heeft ook geen scart?

Dus ja; kant noch wal...

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 16:03
MikeyMan schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:55:
[...]

En de tv... Die heeft ook geen scart?

Dus ja; kant noch wal...
Ehm, hij wil het geluid horen via die 5.1-set, en dus niet via zijn tv. :|

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ach ja, het plaatje uit de startpost is niet duidelijk genoeg denk ik :+

Afbeeldingslocatie: http://www.kazooya.com/images/TEMP/geluid.jpg

Dingen via een kastje naar de surroundset, die losse speakers lijken natuurlijk best veel op een TV met scartaansluiting :+

• Onthrax
Leuk draadje geworden dit O_o..

Om nog even te verduidelijken.. Ik heb momenteel alles al op elkaar aangesloten. TV - Home Cinema Set - Videorecorder - PS2 en Digitale tv kastje. Ik gebruik al een scart switcher om te schakelen tussen ps2 en dvd, aangezien mijn tv maar 2 scart aansluitingen heeft en een daarvan door de digitale tv word ingepikt.

Nu heb ik ff geleden mijn stereotoren en aanverwanten geloost omdat ze teveel ruimte innamen op mijn bureau. Nu heb ik het geluid door mijn speakers van mijn monitor lopen maar daar word ik niet zo vrolijk van. Tevens vind ik het mooier als ik muziek kan luisteren dat door de hele kamer heen komt en niet alleen van voor.
Het leek me makkelijk als ik al mijn audio, dus zowel van de ps2, dvd en pc door een setje (aka aparaat) kon laten afspelen zodat ik én maar 1 set speakers heb staan én beter geluid heb dan stereo (voor zowel pc als ps2) én geluid overal hoor door de kamer.

Hoop dat dit e.e.a. verduidelijkt..

Begrijp ik nu trouwens goed dat er verschil is tussen coaxiaal en digitaal coaxiaal? Kan ik mijn dvd speler nu aansluiten op een dergelijk systeem (hoeft niet perse deze te zijn want deze is best duur en ben ook maar student) of gaat dit niet lukken?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

dacht dat we er al achter waren dat dat niet gaat lukken... je kunt alles wel drie keer herhalen, maar daar schiet je ook niks mee op...

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

*ploink*

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Onthrax schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:50:

Begrijp ik nu trouwens goed dat er verschil is tussen coaxiaal en digitaal coaxiaal? Kan ik mijn dvd speler nu aansluiten op een dergelijk systeem (hoeft niet perse deze te zijn want deze is best duur en ben ook maar student) of gaat dit niet lukken?
Ja, je kunt een dvdspeler op zo'n set aansluiten... Maar het is in mijn ogen zonde van het geld... Je blijft achter de feiten aanlopen zo...

Overigens; er is verschil tussen optisch-digitaal en coaxiaal-digitaal... Maar dat is alleen een verschil in medium, theoretisch gezien... Met optisch signaal heb je wel ontkoppeling tussen verschillende apparaten, maar vaak wat meer "ruis"...

• Onthrax
MikeyMan schreef op maandag 26 februari 2007 @ 21:56:
dacht dat we er al achter waren dat dat niet gaat lukken... je kunt alles wel drie keer herhalen, maar daar schiet je ook niks mee op...
Nou het kan aan mij liggen maar ik snapte er niets meer van.. Vind je reactie een beetje onsympatiek..

[ Voor 8% gewijzigd door Onthrax op 26-02-2007 22:57 ]

• Onthrax
MikeyMan schreef op maandag 26 februari 2007 @ 22:52:
[...]

Ja, je kunt een dvdspeler op zo'n set aansluiten... Maar het is in mijn ogen zonde van het geld... Je blijft achter de feiten aanlopen zo...

Overigens; er is verschil tussen optisch-digitaal en coaxiaal-digitaal... Maar dat is alleen een verschil in medium, theoretisch gezien... Met optisch signaal heb je wel ontkoppeling tussen verschillende apparaten, maar vaak wat meer "ruis"...
Ik ga ook geen 400 euro uitgeven, maar als ik weet dat zoiets als dit mogelijk is, kan ik gaan letten op alternatieven of aanbiedingen. Het is me hierdoor iig weer een stukje duidelijker. Dank hiervoor.
Pagina: 1