Conflict met hetnet ( hetloopt de spuigaten uit)

Pagina: 1
Acties:
  • 597 views sinds 30-01-2008

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Hallo allemaal,
Dit is deel 2 van problemen met hetnet.

Wij hebben 2 weken terug ivm problemen met de router/internet contact op genomen met hetnet, iig mijn vader. Onze speedtouch router viel (uiteraard) buiten de garantie. Dus het was volgens hun of zelf een andere router kopen of telefonie en internet nemen. Pap heeft zich toen internet en telefonie laten aansmeren. Dat hebben wij na een hoop keer telefoneren en een paar dagen later hebben wij dat weten te annuleren. Zo`n meneer van hetnet die kon ons een aanbieding voorschotelen met snel adsl + een gratis router + half jaar 5 euro korting. Goede deal leek ons en we hebben dat telefonisch afgesloten. Dan krijgen we de eerste brief over telefonie en internet, daarover bellen wij omdat wij dat immers hebben geanuleerd. Daar krijgen wij met een hoop moeite nog een beetje een antwoord uit en een annuleringsbrief. Maar verder horen/krijgen we niks meer over wat we net hadden afgesloten, en de router ook niet, helemaal niks. Bellen van waar blijft die router etc heeft geen succes. We worden van het kastje naar de muur gestuurd. En het leukste is dat ze je compleet negeren als je een mail stuurd. via de telefoon word je overal naartoe doorverbonden behalve naar de goede etc. De mensen hebben daar ook compleet geen verstand. Gister die man, wat is een router en hoe schrijf je dat?! Wat een sukkel, en die werkt bij hetnet?!

Maar goed, nu het probleem. hetnet heeft in deze afgelopen tijd een hoop fouten gemaakt en ons echt alles behalve goed en netjes geholpen. Maar het ergste is dat wij nu na een hoop getelefoneer dat "die actie" niet voor ons geld, dat dat dus niet klopt, geen router, geen korting, niks. Ze weten van elkaar niet hoe en wat dus. Maar wij zitten volgens hun en "de regeltjes" zitten wij nu vast aan telefoneren en internet. Wat we dus hadden geanuleerd!!!! En die actie die is er helemaal niet!
Nu wil ik vragen, mag dit allemaal, kan dit ook zomaar? Wat zijn onze rechten en plichten? Wat kunnen wij hier aan doen, etc?
Dit is echt van de gekke! Ik ben behoorlijk boos, pap ook. Hoe lossen we dit nu op met hetnet? En kunnen ze uberhaupt dit zo doen??

Hier nog de mail die wij hebben gestuurd vandaag naar hetnet:
KLACHT KLACHT KLACHT KLACHT KLACHT KLACHT KLACHT KLACHT

Klantnummer : ********
Van:
Antoon Hogervorst

( Zie ook de mail van mijn zoon van 16 jaar hieronder - vanuit emotie
ingeklopt - )

Wat is er gebeurd :

- Zondag 21 januari is er een rookontwikkeling en brandlucht vanuit de
speedtouch router van jullie.
We zijn niet thuis, mijn zoon haalt de stekkers eruit en zet hem
buiten om de rook en lucht binnen weg te
krijgen en om hem af te laten koelen.
Toen ik thuiskwam staan de ramen open (en zo lekker weer was het niet)
- Ik bel hetnet en vraag hoe dit op te lossen.
De speedtouch valt kennelijk niet meer in de garantie.
Haar voorstel is bellen en surfen te nemen en dan krijg je een nieuwe
router.
Ik heb er op dat moment mee ingestemd, maar na overleg in mijn gezin
was iedereen daar fel op tegen.
De router hebben we na afkoeling wel weer aangesloten en doet nog wel
wat maar verre van optimaal.
Hij valt ook iedere keer uit !!
- Ik heb toen 2 uur zitten bellen en kwam er niet meer doorheen bij
Hetnet, kennelijk was er een storing.
- Ik heb de volgende ochtend 22 januri teruggebeld en het verzoek gedaan
om bellen en surfen te schrappen.
De persoon daar gaf aan dat te kunnen regelen en stelde me voor om
i.pl.v. het instap adsl pakket het snelle
intenet te nemen. Van 1,5 MB naar 4 MB want daar zit naast een 6
maanden 5 Euro korting ook een router
(speedtouch - modum) bij. Daar heb ik toen mee ingestemd !! De
bezorging van die router zou tussen de 2 en 3
weken gaan duren.
- Na een paar dagen kreeg ik idd de bevestiging van 4 MB internet en idd
dat bleek te kloppen.
- Echter ik kreeg ook nog steeds mailen en brieven van Surfen en Bellen,
zelfs gisteren nog !
- Ik heb daar inmiddels een keer of vijf over gebeld en blijf kennelijk
in het systeem staan
(er lijkt niet vanaf te komen), ondanks de goeie afspraken en goeie
wil bij de diverse helpdesken.
- Bovendien is me vanmorgen vertelt dat ik helemaal geen router ga
krijgen omdat die aanbieding alleen maar zou
gelden voor nieuwe klanten van Hetnet. En bovendien zit ik vast aan
een abonnenment tot ergens in 2008 !!

Nu begin ik zo langzamerhand het redelijk zat te worden, sterker nog ik
ben gewoon boos !!!
Lees de mail van mijn zoon hieronder, hij ook !!

1. Jullie hebben me 22 januari een pakket aangeboden waar ik kennelijk
nu geen recht meer op heb.
2. Jullie leveren me geen korting en per saldo zit ik met een klote
router die het niet doet.

Ik hoop dat de klacht helder is en dat ik antwoord krijg. Ik heb aan
info@hetnet.nl een half jaar geleden
gevraagd hoe van een spamfilter af te komen en heb daar nog steed geen
antwoord op !!
Dus ik betrijfel zelfs of jullie dit wel lezen en serieus nemen. Leuk
stukje voor de volgende radar !!

Mijn voorstel :

Lever mijn die toegezegde speedtouch en korting op het abonnement dan
blijf ik (tot 2008) bij HETNET.
Of
Laat mijn abonnement vervallen, schrap mij als klant en dan spreken we
af dat we elkaar niet meer lastig vallen !!

Met vriendelijk groeten
Antoon Hogervorst
Sittard

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Johan Hogervorst
Verzonden: woensdag 14 februari 2007 9:49
Aan: Hogervorst, A.J.M.
Onderwerp: internet

Om nog terug te komen op je mail, wij staan volledig in ons recht, ook
om dit af te kunnen zeggen allemaal.
Als eerste hadden ze ons dat telefonie internet aangesmeerd, dat is
afgezecht bij zo`n pipo aan de telefoon.
Toen was er een actie volgens (verschillende??) persoon(en) met gratis
router. Dat hebben wij geaccepteerd.
Toen die waarschijnlijke aan en afmelding gehad van telefonie internet
en de aanmelding van het snel surf internet.
Nu krijgen we te horen dat die actie met kroting er niet is en dat we
geen router krijgen???

Dus als ik het zo bekijk zijn we flink genaaid daar en hebben ze
minstens 3 forse fouten(!!) gemaakt.
Dat is toch niet normaal??

En dan ook nog een doorduwen met dat telefonie internet? Eigenlijk
zouden we moeten opstappen daar, dit is echt belachelijk. Zijn we nou
een klant?? Nee dus.

Ik vind dit echt klote en behoorlijk vervelend.

Maar toch snap ik niet dat ze ineens wel allemaal weten hoe en wat?

Mja, succes met de afhandeling en alles, ik hoop dat er snel wat
uitkomt.

Iig groetjes en tot vanavond,

Johan

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Met een nettere, qua opmaak en inhoud, had je denk ik meer kans gemaakt.. Als ik zo'n brief onder ogen krijg, zou ik niet veel zin meer hebben om mee te werken.

[ Voor 21% gewijzigd door Gunner op 14-02-2007 13:33 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 17:28

beany

Meeheheheheh

Gunner schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:32:
Met een nettere, qua opmaak en inhoud, had je denk ik meer kans gemaakt.. Als ik zo'n brief onder ogen krijg, zou ik niet veel zin meer hebben om mee te werken.
Ach, dat scheelt... de TS heeft weinig zin om met hetnet te werken ;)

Je wordt als een stuk stront behandeld door dit soort bedrijven(hetnet, casema, eneco etc) dus ik vind het begrijpelijk als de communicatie de andere kant op ook enige steekjes laat vallen...

@TS: verstuur de brief aangetekend, of FAX hem! Bewaar in beide gevallen wel de bevestiging!

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:00
wat een zielige brief ^^

you had me at EHLO

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 11:08
Geld van hetnet storneren, en zo snel mogenlijk een andere provider nemen! daarna zaken rustig afhandelen met hetnet!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

thefxr schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:42:
Geld van hetnet storneren, en zo snel mogenlijk een andere provider nemen! daarna zaken rustig afhandelen met hetnet!
Geld storneren vind ik niet echt een nette manier, dit zal een goede afloop zeker niet bespoedigen.

Maar in de brief staat iets over "dat speedtouch modem van jullie"

Is dat echt hun modem, want bij de meeste ISP's is een modem toch echt eigendom van de klant? Als daar nog fabrieksgarantie opzit kan je nog wat regelen, maar anders zal Het Net je echt niet een gratis modem op gaan sturen.

[ Voor 11% gewijzigd door Gunner op 14-02-2007 13:45 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik ken de frustraties, maar netjes blijven was toch wel het beste geweest. Nu printen ze je brief uit en hangen hem in de kantine, om tijdens het eten nog eens flink om te lachen. En de problemen oplossen? Als ze zin hebben een keer.

Herschrijf de mail, gebruik geen schuttingtaal (klote, tyfus, enz, hoe boos je ook bent). Verstuur de brief dan aangetekend naar het postadres van HetNet.

My 2 cents.
Gunner schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:44:
[...]

Geld storneren vind ik niet echt een nette manier, dit zal een goede afloop zeker niet bespoedigen.

Is dat echt hun modem, want bij de meeste ISP's is een modem toch echt eigendom van de klant? Als daar nog fabrieksgarantie opzit kan je nog wat regelen, maar anders zal Het Net je echt niet een gratis modem op gaan sturen.
HetNet levert een modem bij een internetverbinding. Voor garantieperikelen moet je bij hen zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door CodeCaster op 14-02-2007 13:47 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Anders schrijf je ff een lachwekkendebrief.

kom op zeg,als je iets wilt bereiken moet je kort duidelijk verhaal opschrijven

- inleiding (wat is er vooraf gedaan)

- hoofd deel (wat is er nu gaande, confronteer ze met hun eigen woorden en tegenstrijdigheden)

- afsluiting (welke sancties ga jij ondernemen)

Deze brief slaat echt nergens op namelijk

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 21:40

Not Pingu

Dumbass ex machina

De KPN heeft de modem geleverd en uberhaupt de keuze voor die modem gemaakt. Mocht er dus iets aan die modem niet deugen, dan heeft KPN een ondeugdelijk product geleverd.

En dat het mailtje uit de TS verre van volwassen en redelijk is geformuleerd, zou niets uit mogen maken in de afhandeling hiervan door KPN.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

CodeCaster schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:46:
HetNet levert een modem bij een internetverbinding. Voor garantieperikelen moet je bij hen zijn.
Ja dat snap ik, maar wie zegt dat er nog garantie op zit?

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Joopieboy schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:27:
Maar goed, nu het probleem. hetnet heeft in deze afgelopen tijd een hoop fouten gemaakt en ons echt alles behalve goed en netjes geholpen. Maar het ergste is dat wij nu na een hoop getelefoneer dat "die actie" niet voor ons geld, dat dat dus niet klopt, geen router, geen korting, niks. Ze weten van elkaar niet hoe en wat dus. Maar wij zitten volgens hun en "de regeltjes" zitten wij nu vast aan telefoneren en internet. Wat we dus hadden geanuleerd!!!! En die actie die is er helemaal niet!
Nu wil ik vragen, mag dit allemaal, kan dit ook zomaar? Wat zijn onze rechten en plichten? Wat kunnen wij hier aan doen, etc?
Dit is echt van de gekke! Ik ben behoorlijk boos, pap ook. Hoe lossen we dit nu op met hetnet? En kunnen ze uberhaupt dit zo doen??
Dus als ik het goed begrijp heb je een schriftelijke bevestiging van je annulering? Dan kunnen ze je wat dat betreft niets meer maken en blijf je dus je ADSL abo houden.
Willen ze je geen gratis, nieuw modem geven omdat de oude buiten garantietermijn defect raakt? Lijkt me vrij logisch. Kun je boos om worden, maar zo werkt het in het leven...

blub

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Gunner schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:49:
[...]

Ja dat snap ik, maar wie zegt dat er nog garantie op zit?
Niemand, maar moet zo'n belmiep dan maar een nieuw ADSL-abonnement aansmeren "omdat er een nieuwe modem bij zit"?

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-12 15:04
[...]

Dat verschilt. Als hij bijvoorbeeld S&B had, dan was de modem in bruikleen.
Daarnaast kan je (als helpdesk medewerker, welliswaar van een andere afdeling) maar 1 dingen aanraden: Blijven bellen, vertel het verhaal zo vaak als het moet, en hou met 1 ding rekening: wees altijd beleeft.
Als ik een klant aan de lijn heb die aardig is, heb ik sneller de neiging om die gene goed te helpen, dan iemand die de heletijd met stemverheffing zijn verhaal zit te herhalen.

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Xardas schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:51:
Als ik een klant aan de lijn heb die aardig is, heb ik sneller de neiging om die gene goed te helpen, dan iemand die de heletijd met stemverheffing zijn verhaal zit te herhalen.
Inderdaad. Zo werkt dat bij mij ook. Ook al zit iemand op een helpdesk, vergeet niet dat zo'n persoon er is om jou te helpen, en onredelijkheid werkt bij mij iig averechts.

* Gunner komt als systeembeheerder dit ook dagelijks tegen.

• djangoster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-08-2024

djangoster

Mista D

Jemig wat een zielige brief zeg..
Je kunt ook gewoon zelf een nieuw routertje kopen, en bij hetnet vragen naar de instellingen die je moet doen. Je gaat toch zeker niet giga veel tijd verspillen aan alleen maar een beetje ge*** om geld te krijgen of je gelijk perse te willen hebben?

<--Een vreemde één in de bite--> Life is not as easy as most people live it....

Verwijderd

Gunner schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:59:
[...]

Inderdaad. Zo werkt dat bij mij ook. Ook al zit iemand op een helpdesk, vergeet niet dat zo'n persoon er is om jou te helpen, en onredelijkheid werkt bij mij iig averechts.

* Gunner komt als systeembeheerder dit ook dagelijks tegen.
Kom het ook bijna dagelijks tegen. De mensen die het hardste roepen en stampvoeten, wachten over het algemeen net iets langer dan de mensen die vriendelijk zijn, begrip tonen, meedenken en je niet in je nek staan te hijgen tot het opgelost is.

• Mawlana
  • Laatst online: 13:27
Het is al vaker gezegd, maar ik zou jou als klant niet meer serieus nemen wanneer ik een dergelijke e-mail zou lezen.

Als je wil dat jouw klacht serieus wordt behandeld, zorg er dan voor dat je ook een serieuze/nette/zakelijke e-mail/brief typt. Dit lijkt echt nergens op.
Dus ik betrijfel zelfs of jullie dit wel lezen en serieus nemen. Leuk
stukje voor de volgende radar !!
1) Waarom neem je de moeite om zo'n e-mail te tikken? Je geeft namelijk zelf aan dat je niet echt hoge verwachtingen van de klantenservice hebt...
2) Als jij denkt dat Radar/Kassa iets met dergelijke klachten doet, heb je het mooi mis. Men heeft daar wel wat beters te doen. De mensen die dreigen met Radar/Kassa doen over het algemeen niet wat ze zeggen: blaffende honden bijten niet. ;)

• FTPlus
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-11-2024

FTPlus

Pluisje

Afaik heeft mijn neef precies hetzelfde probleem gehad. Hij had een abonnement bij Hetnet, en met onweer was waarschijnlijk zijn modem of splitter gesneuveld. Na hoop gebel krijg hij enkel incompetente medewerkers aan de lijn die hem vertelden dat hij maar 'eventjes' een nieuwe modem moest kopen. Hij heeft geen verstand van elektronica en gaf dat ook bij de medewerkers aan, maar deze vertelden dat elke modem goed was, over incompetente mederwerkers gesproken. :P

Hij liet zich bij een willekeurige electronica winkel de duurste modem aansmeren, maar na aansluiting werkte het natuurlijk niet. Na een hoop gebel en een aantal zeer drukkende gesprekken besloot Hetnet toch maar een monteur langs te sturen. Die heeft toen de splitter vervangen voor een paar tientjes en wat 'configuraties' uitgevoerd. Ik heb het naderhand gecheckt, bleek dat de monteur enkel wat firewall instellingen had veranderd bij Windows XP. In ieder geval, het werkte nogsteeds niet. :P

Toen was mijn neef behoorlijk over de zeik, want 4 weken geen contact meer met zijn bre.. MSN contacten is echt geen pretje. Toen heeft hij een nette boze brief gestuurd. Hij heeft netjes geformuleerd wat het probleem is en dat hij het bedrag terug wilde van de 4 weken dat hij onterecht abonnements kosten heeft betaald, zonder daadwerkelijk gebruik te kunnen maken van zijn lijn. Dit heeft uit eindelijk gewerkt. :D Hij kreeg zijn geld terug, en mocht gratis overstappen naar een Internet + Bellen abonnement. Al hoewel dit door onbekwame mensen werd geinstaleerd (weer naderhand gecheckt ;)) werkte het. Achja, hij is niet 100% tevreden ermee, maar heeft geen zin in verder gezeik. :+

-=Waiz=-

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Nou TS, ik denk niet dat die mail van je veel effect zal hebben. Staat bol van de fouten en frustraties. Natuurlijk ben je gefrustreerd door deze situatie, maar blijf redelijk. Zeker in de communicatie naar bedrijven. Onthou dat je "meer vliegen vangt met stroop dan met azijn".

Zoals hierboven gemeld is, zijn de mensen op de helpdesk er om je te helpen (vandaar ook HELPdesk en niet schelddesk). Een hoop mensen vergeten dat nog weleens en denken dat de helpdeskmedewerkers een scheldlijn bemannen of dat ze te dom zijn om voor de duvel te dansen. Wij (klantenservicemedewerkers) doen dit werk over het algemeen omdat we het leuk vinden om mensen te helpen, niet omdat we een of ander pervers plezier beleven aan gebruikt worden als voetveeg door tokkies die niet eens behoorlijk Nederlands kunnen spreken/schrijven.

Probeer ze nog één keer te bellen, blijf vooral rustig en zakelijk. Hang niet de dominante, veeleisende klant uit maar blijf rustig en laat de persoon aan de andere kant uitspreken. Uit gerust je frustraties maar vermijdt onnodig stemverheffen en schelden. Probeer ook mee te denken maar blijf realistisch (geen onmogelijke dingen vragen/eisen). Je zal merken dat degene aan de andere kant van de lijn vaak wel een stapje harder wil lopen dan wanneer je aan de telefoon net zo bent als in je mail.

Oh, en dreigen met Kassa of Radar werkte misschien toen die programma's net op de buis waren. Tegenwoordig zijn er zoveel mensen die daarmee 'dreigen' dat een beetje klantenservicemedewerker gelijk een aversie tegen je krijgt.

[ Voor 8% gewijzigd door FooLsKi op 14-02-2007 14:34 . Reden: dreigen met consumentenprogz :r toegevoegd ]

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Verwijderd

Vanuit mijn positie als beheerder laat ik onduidelijk aanvragen gewoon lekker liggen totdat ze een keer langskomen.

Boze mensen help ik ook niet, aardige mensen kan ik net wat meer voor doen. Er zijn tenslotte richtlijnen en regels maar deze kunnen altijd wel wat gebogen worden, hetzij positief, hetzij negatief.

Ik denk dat door de insteek van de TS, de helpdesk zoiets heeft van
"zoek het zelf uit idioot"
"mij uitschelden? ik jou even irriteren"
"alstublieft meener een aanbieding!! shift-delete"
"welke aanbieding, er staat niks hoor?"

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 14:33 ]

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11 22:46
djangoster schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:04:
Jemig wat een zielige brief zeg..
Je kunt ook gewoon zelf een nieuw routertje kopen, en bij hetnet vragen naar de instellingen die je moet doen. Je gaat toch zeker niet giga veel tijd verspillen aan alleen maar een beetje ge*** om geld te krijgen of je gelijk perse te willen hebben?
Precies :)
Ook die toon dat vanalles is aangesmeerd.

Kijk je probleem heeft 2 oplossingen:
- 1 nieuw modem zelf aanschaffen
- 2 overstappen op Surfen en Bellen want dan krijg je een nieuwe box

Die helpdesk medewerker heeft gewoon de 2 mogelijkheden voorgelegd en ja het blijft nog altijd jullie eigen keuze om al dan niet in te gaan op het aanbod om over te stappen.

Zoals ook de vorige berichten aangaven, misschien toch eens iets beter leren communiceren. "opgezegd bij zo'n pipo" :O

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Tjah, deze mail was inderdaad niet de beste en was ook in een niet al te leuke bui geschreven. Maar wij zijn inmiddels al 2 weken lang netjes gebleven en hun keurig keer op keer uit gelegd wat er aan de aan de hand is en dat minstens 10 keer per gesprek van een half uur per stuk dik!!! We hebben echt een dozijn mails gestuurd, allemaal keurig volgens de regeltjes, duidelijk etc. Maar als ze dan nog bedonderd zijn om je goed en netjes te helpen en uberhaupt te reageren op je mails dan word je het wel heel erg zat. En deze mail viel nog wel mee, we hadden een andere versie die zou daar gelijk der uit gehaald worden omdat ie te extreem zou zijn. Maar deze keer ff een iets steverige mail hebben ze wel nodig daar. En we zaten niet te wachten op internet en bellen en die rommel, gewoon dat ze ons helpen.... En dan nog grove fouten maken, tjees.

Mja, ik zat zelf nu te kijken naar xs4all internet. Tis al bijna zeker dat wij hetnet gaan op zeggen, of zij moeten wat gaan doen hieraan, en dat zal wel niet. En de router is van hun, zat bij het instalatie pakket van de adsl en de garantie is ook van hun. Dus het is hun router, toch?

Mja, hopen dat er wat uitkomt bij hetnet maar ik denk het niet echt. Maar wat kunnen onze standpunten zijn in dit conflict en waar hebben wij recht op etc?

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 14-02-2007 14:45 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Joopieboy schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:42:
Mja, ik zat zelf nu te kijken naar xs4all internet.
Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het bij XS4ALL op sommige vlakken administratief ook een absolute chaos is en de sales lui daar zijn ook niet de aller slimsten. Dus voordat je denkt dat het daar allemaal koek en ei is, help ik je vast uit deze droom. Zo is er op elke ISP wel iets aan te merken.

* Gunner wacht nu al 1,5 maand op de uitbetaling van 2 credit facturen van XS4ALL

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:04
het wel heel erg zat. En deze mail viel nog wel mee, we hadden een andere versie die zou daar gelijk der uit gehaald worden omdat ie te extreem zou zijn. Maar deze keer ff een iets steverige mail hebben ze wel nodig daar. En we zaten niet te wachten op internet en bellen en die rommel, gewoon dat ze ons helpen.... En dan nog grove fouten maken, tjees.
:X 8)7
Mja, hopen dat er wat uitkomt bij hetnet maar ik denk het niet echt. Maar wat kunnen onze standpunten zijn in dit conflict en waar hebben wij recht op etc?
Volgens mij heb je recht op ontbinding: er is je voorgehouden dat je een nieuw modem zou krijgen. Dat had je kunnen verwachten als consument. Later blijkt dat dat niet kan, terwijl het best logisch kan zijn dat bij een verlenging een nieuw modem zit. Dus geen wilsovereenstemming meer.

Nette, AANGETEKENDE brief met ontvangstbevestiging sturen dat je van alles afziet. Bij marktplaats voor 2 tientjes een afgeragt modem kopen, klaar. Of gewoon wegwezen daarzo. XS4ALL is goed, maar duur (maar je internet werkt tenminste)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Mawlana
Tjaj, deze mail was inderdaad niet de beste en was ook in een niet al te leuke bui geschreven. Maar wij zijn inmiddels al 2 weken lang netjes gebleven en hun keurig keer op keer uit gelegd wat er aan de ahnd was en dat minstens 10 keer per gesprek van een half uur!!! We hebben echt een dozijn mails gestuurd, allemaal keurig volgens de regeltjes, duidelijk etc. Maar als ze dan nog bedonderd zijn om je goed en netjes te helpen en uberhaupt te reageren op je mails dan word je het wel heel erg zat. En deze mail viel nog wel mee, we hadden een andere versie die zou daar gelijk der uit gehaald worden omdat ie te extreem zou zijn. Maar deze keer ff een iets steverige mail hebben ze wel nodig daar.
Als je wil dat het probleem wordt opgelost, heb jij de medewerking van de klantenservicemedewerkers nodig. Zo'n e-mail werkt alleen averechts.

Jij, de klant, hebt de hulp van de medewerks nodig. Dat moet je als klant zien te begrijpen. Ik weet dat het niet zo hoort, maar zo is het eenmaal.

Verwijderd

Je hebt het recht om je contract op te zeggen, per het moment dat het afloopt. Weet niet zeker hoe dat bij HetNet zit, maar bij de meeste ADSL-providers zit je er telkens een jaar aan vast.

Verder heb je eigenlijk niet echt recht op "iets". De Speedtouch is jullie eigendom en als die niet meer onder de garantie valt, dan heb je het recht om een nieuwe te kopen. Maar je hebt ook het recht om geen nieuwe te kopen en het zonder internet te doen. Je hebt dan echter niet het recht om te stoppen met betalen aan HetNet, omdat je een contractuele verplichting hebt.

Even afgezien van het feit dat de communicatie tussen jullie en de helpdesk van HetNet niet bepaald optimaal is verlopen, is dit eigenlijk een flinke storm in een glas water.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ok, thnx.
Maar dus als ik zo stoppen met hetnet een nette normale brief sturen om af te sluiten etc. Okeej, dat is geen punt. En dat wij daar met stemverheffing hebben gesporoken via de telefoon is niet waar en we hebben het gewoon netjes gehouden. Duidelijk uitgelegd, meerdere malen omdat ze dat ff voor het gemak vergeten als ze je doorverbinden etc. We hebben een net keurig gesprek gehad maar na een kwartier met zo`n man dan word je af en toe echt helemaal zat. En nja goed, uiteindelijk deze mail gestuurd. Misschien niet echt handig maar hopelijk wel duidelijk.

En dan nog over provider, xs4all komt ogend uit de test maar is dat in de praktijk ook zo? En wat zou ook een goede provider kunnen zijn?

• djangoster

djangoster

Mista D

Kort samengevat:
Je hebt geen poot om op te staan.!

Misschien is Speedlinq iets voor je? http://www.speedlinq.nl

[ Voor 41% gewijzigd door djangoster op 14-02-2007 14:59 ]

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

Zoals al vaak aangehaald door de mensen boven mij, een 'stevige' mail sturen is ten eerste nergens voor nodig omdat de boodschap ook in een helder en beschaafd geformuleerde mail overkomt, en ten tweede zal dit alleen maar kwaad bloed zetten bij het bedrijf waar het heengaat.

Over het niet reageren op je e-mails: ik houd persoonlijk altijd een tijdsspanne aan van 2 werkdagen voordat ik mijn e-mail achterna bel. Maandag sturen is dus donderdag bellen met de vriendelijke vraag of ze mijn e-mail hebben ontvangen, en of ze mij al wat helderheid kunnen verschaffen. Misschien niet de allersnelste manier ( "Ik wil het NU GEREGELD hebben!!~!!1!~111") maar ook bij de meest lastige problemen inderdaad the way to go.

Zo heb ik bij mijn eigen ISP (toen nog Zonnet) ook problemen met mijn adsl-modem/router weten op te lossen. Gelukkig daarna probleemsgewijs geen noodzaak geweest, wel al vaker bij communicatie met andere bedrijven en instanties.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

djangoster schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:58:
Kort samengevat:

Nee speedlinq blinkt uit in communicatie vaardigheden :X

• djangoster

djangoster

Mista D

Tja als je om de communicatie vaardigheden een ISP gaat kiezen maakt het ook niets meer uit..

Ik gaf het als tip, aangezien je daar een leuk totaal pakket hebt voor een leuke prijs.
(Voor de mensen die perse bij KPN weg willen.)

• FTPlus
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-11-2024

FTPlus

Pluisje

Speedlinq heeft gewoon helemaal geen personeel, dus je kan niet eens bellen of emailen. Opzich ook een manier. ;)

-=Waiz=-

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
djangoster schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:17:
Tja als je om de communicatie vaardigheden een ISP gaat kiezen maakt het ook niets meer uit..

Ik gaf het als tip, aangezien je daar een leuk totaal pakket hebt voor een leuke prijs.
(Voor de mensen die perse bij KPN weg willen.)
Ik wil niet persee weg, maar ik wil gewoon een goede betrouwbare stabiele internet provider met een goede service.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nou, reactie gehad van hetnet, binnen 3 weken komt er een antwoord op de mail :X 8)7

Edit: Ik ga er iig rekening mee houden dat ik naar een andere provider ga dus ik heb iedereen in men outlook lijst gemaild dat ze naar mijn hotmail moeten sturen in het vervolg.
Voorbereiding treffen voor... Ben toch bang dat het met hetnet niks word.

[ Voor 60% gewijzigd door Joopieboy op 14-02-2007 18:49 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
Simpel: koop gewoon een nieuw modem, sluit dat ding aan en blijf surfen met je 1.5Mbit abo tot het eind van je contractduur. Die modems zijn niet de duurste dingen die er bestaan.

Annuleer alle dingen die je je hebt laten aansmeren onder noemer van foute voorlichting en je bent klaar met HetNet. Geen gedoe met dreigen dit, dreigen dat. Mochten ze van de annullering van je 4Mbit abo een grote zooi maken en je komt er totaal niet uit, kan je ze altijd nog in gebreke stellen en opstappen bij HetNet. Let er echter wel op dat je op zo'n moment heel veel gedoe krijgt met andere ADSL boeren, HetNet heeft je lijn nog steeds bezet op zo'n moment en geen DSL provider die eraan mag komen.

Ter indicatie van dat laatste: mijn oom en tante hebben afgelopen zomer een welkomstpakket van Planet internet+bellen gekregen, vroegen zich af wat ze ermee moesten. Bleek dat de ex-buurman dat had aangevraagd en door een grote puinzooi in de administratie hebben oom en tante dat pakket gekregen. Factuur zus, factuur zo, met 10 mensen bij Planet gebeld, allemaal komt wel goed, maar van de 10 mensen daar was er niet 1 zo slim om het abo te stoppen. Nu lijkt alles rond te zijn, vragen ze ADSL bij HetNet aan en kunnen ze het niet aansluiten omdat de lijn is opgeleverd aan een niet bestaande ADSL verbinding bij Planet...

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Je kan (@ topicstarter) en _JGC_ ook overstappen naar een kabel ISP (Chello :) of Casema of @Home )

[ Voor 7% gewijzigd door aReaRe op 14-02-2007 22:09 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Wat ik zo heb kunnen vinden met tests enzo is met kabel @home de beste en met adsl (wel duurder mja) xs4all het beste. Dus als ik naar 1 van die providers zou kijken naar aanbiedingen zou het wel goed moeten komen. Maar eigenlijk hoor en lees je overal dat de service bagger is. Wel jammer want dan blijven er maar weinig providers over voor ons.

• Bart
  • Laatst online: 10:51
_JGC_ schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 19:34:
Ter indicatie van dat laatste: mijn oom en tante hebben afgelopen zomer een welkomstpakket van Planet internet+bellen gekregen, vroegen zich af wat ze ermee moesten. Bleek dat de ex-buurman dat had aangevraagd en door een grote puinzooi in de administratie hebben oom en tante dat pakket gekregen. Factuur zus, factuur zo, met 10 mensen bij Planet gebeld, allemaal komt wel goed, maar van de 10 mensen daar was er niet 1 zo slim om het abo te stoppen. Nu lijkt alles rond te zijn, vragen ze ADSL bij HetNet aan en kunnen ze het niet aansluiten omdat de lijn is opgeleverd aan een niet bestaande ADSL verbinding bij Planet...
Een DSL lijn is technisch altijd te migreren, of je nu nog een contract hebt of niet. Dus HetNet moet gewoon in staat zijn die 'Planet' verbinding naar hun toe te migreren.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Ik kan alleen oordelen over Chello waar ik al sinds 1997 een tevreden klant ben.

Ook de kabel ISP's hebben hun mindere tijden gekend qua service (niet dat ik er last van had) maar het is prijs-oorlog in ADSL land, en met een beetje pech zit je met een ADSL provider zo een half jaar zonder breedband tenzij je inbelt :|

En aangezien HetNet en XS4all (Planet niet vergeten) allebij KPN eigendom zijn kan je het erg slecht treffen, ook als je naar een ADSL provider overstapt met eigen DSl netwerk (zie bijvoorbeeld www.tweakdsl.nl). Je huidige ADSL provider moet de lijn slopen (cq vrijgeven) en daar kan een hoop tijd in gaan zitten.....

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Een ADSL modem kost 35 euri. Je hoeft vervolgens alleen maar je hetnet username en password in de webinterface in te geven en alles is weer up-and-running.

Wil je een adsl provider met goede helpdesk en zonder gezeik, stap dan over naar XS4all (ik ben er al 8 jaar klant van). Het kost je wel wat meer, maar ze helpen je altijd. Een nieuw modem sturen ze daar zelfs gratis op als je belooft er minimaal nog 12 maanden klant te zijn.

Dus nu stoppen met klagen en gewoon even een keuze maken. Ranten op een domme helpdesk kan iedereen. De hele zaak zo social-engineeren zodat je je zin krijgt is een betere besteding van je energie.
aReaRe schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 22:28:
En aangezien HetNet en XS4all (Planet niet vergeten) allebij KPN eigendom zijn kan je het erg slecht treffen,
Nee hoor. Fysiek hoeft er geen verandering uitgevoerd te worden omdat je op de DSLAM van KPN blijft. Zogauw je account in de radius van xs4all is aangemaakt, kan je via hen inloggen.

Technisch gezien is er niets veranderd. Enkel word je nu geauthtenticeerd tegen een radius-machine van xs4all ipv. hetnet. Is het je daar nu allemaal om te doen?

Komop. Gewoon op de bovenstaande link klikken, modem in mandje doen, bestellen en aansluiten. Stoppen met zeuren. Ben jij nou een tweaker?

[ Voor 43% gewijzigd door JackBol op 14-02-2007 22:34 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Bart
_DH schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 22:31:

Nee hoor. Fysiek hoeft er geen verandering uitgevoerd te worden omdat je op de DSLAM van KPN blijft. Zogauw je account in de radius van xs4all is aangemaakt, kan je via hen inloggen.
Niet helemaal waar, KPN zal nog wel hun configuratie aan moeten passen zodat de lijn bij XS4ALL uitkomt en niet bij HetNet.

Het is wel waar dat er fysiek niets hoeft de gebeuren en bovenstaande wijziging stelt echt niks voor. Je moet alleen even iemand hebben die dat voor je kan doen :)

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-11 16:39
Gewoon nieuw routertje kopen, klaar :P. Ik had zelfs een keer een router gehad van iemand, omdat die overging op een draadloze, en 4 weken later was bij mij thuis de router stuk :P. Geen probleem :+

Anyways, over incompetente helpdeskmedewerkers kan ik meepraten. Zodra je zegt dat je een e-tech router hebt sturen ze je meteen door naar e-tech, terwijl het probleem was dat ik de gebruikersnaam niet meer wist :+ . Luisteren is zo moeilijk. En toch blijven volhouden, die mensen 8) .

Ik heb echt nog nooit zoveel spelfouten bij elkaar gezien trouwens...

[ Voor 6% gewijzigd door stefan001 op 14-02-2007 22:44 ]

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Bart schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 22:38:
[...]

Niet helemaal waar, KPN zal nog wel hun configuratie aan moeten passen zodat de lijn bij XS4ALL uitkomt en niet bij HetNet.
Nee
Het is wel waar dat er fysiek niets hoeft de gebeuren en bovenstaande wijziging stelt echt niks voor. Je moet alleen even iemand hebben die dat voor je kan doen :)
Omdat je tegen een andere radius server authenticeerd, zal je van een andere dhcp server een IP adres toegewezen krijgen, waardoor je automatisch in een ander subnet beland en via XS4All gerouteerd zal worden.

• Bart
_DH schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 22:48:
[...]

Nee

[...]

Omdat je tegen een andere radius server authenticeerd, zal je van een andere dhcp server een IP adres toegewezen krijgen, waardoor je automatisch in een ander subnet beland en via XS4All gerouteerd zal worden.
Ik weet niet hoe het bij MxStream lijnen onderling gaat maar in dit geval zal er toch zeker wat aangepast moeten worden bij KPN. Internet Plus Bellen is namelijk een KPN Bitstream dienst en de consumenten lijnen van XS4ALL zijn KPN Mxstream. Dat is geen kwestie van een andere username/password invullen.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Bart schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 23:01:
[...]

Ik weet niet hoe het bij MxStream lijnen onderling gaat maar in dit geval zal er toch zeker wat aangepast moeten worden bij KPN. Internet Plus Bellen is namelijk een KPN Bitstream dienst en de consumenten lijnen van XS4ALL zijn KPN Mxstream. Dat is geen kwestie van een andere username/password invullen.
We hadden het ook niet over IPB, maar over de wholesale diensten zoals hetnet, xs4all en planet :)

• Bart
_DH schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 23:02:
[...]

We hadden het ook niet over IPB, maar over de wholesale diensten zoals hetnet, xs4all en planet :)
OK mijn excuus, ik meen gelezen te hebben dat hem een IPB abbo was aangesmeerd :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

djangoster schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:58:
Kort samengevat:

Wel ja, de oplichters van Speedlinq met hun 70 eurocent/minuut telefoonnummer. Dat is pas leuk om daar de helpdesk te bellen.... |:(

Dit soort adviezen zullen de TS zeker niet helpen. Speedlinq is redelijk goedkoop, maar alleen als je nooit en te nimmer contact met ze moet opnemen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Eigenlijk niet echt ontopic, maarja burn me for it...........

Ik walg een beetje van het gezeur wat ik lees, van nou als ik zo'n mail krijg en bladiebla.
Vroeger (dial-up tijd) toen ik nog op de helpdesk zat, werden OOK dat soort mensen (iig bij ons) serieus genomen.Ook irritante systeembeheerdertjes die het wel denken te weten. Maar de gemiddelde snotaap die op de helpdesk zit tegenwoordig heeft een te klein piemeltje om dergelijke onredelijke personen fatsoenlijk te helpen en door het vervelende heen te kijken. Niet iedereen is van het nette, er zijn gewoon mensen die dingen op een manier aanpakken, omdat ze soms ook niet echt anders kunnen.... niveau verschil bestaat op de wereld!, die niet in jullie straatjes passen, ondanks je korte lontje respecteer en help die lui gewoon. Want lui zoals jullie zorgen er mede voor dat mensen een dergelijke antipatie krijgen jegens helpdesks !. Ik had trouwens een hekel aan mensen die het beter wisten, en het was dan ook een waar genot, misschien wel spel, om een dergelijk alwetend persoon alsnog dingen te laten doen en hem dr achter te laten komen dat die toch niet helemaal gelijk had..

Anyway.. ontopic..

Mja frustrerend, maar het is wel een beetje voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten imo, wat je een beetje in het gezicht slaat.. Koop een leuk modempje a 35 euries en je bent weer fatsoenlijk online.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

_DH schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 22:31:

Wil je een adsl provider met goede helpdesk en zonder gezeik, stap dan over naar XS4all (ik ben er al 8 jaar klant van). Het kost je wel wat meer, maar ze helpen je altijd. Een nieuw modem sturen ze daar zelfs gratis op als je belooft er minimaal nog 12 maanden klant te zijn.
Prijs/kwaliteit staat totaal niet in verhouding met elkaar en als je van ze af wil dan zijn ze echt niet meer zo meehelpend als je van een 'kwaliteits' provider zou verwachten, het woord arrogant komt eerder bij me op :/

Als je de hoge prijs zo ziet zou je denken dat ze geschoold personeel hebben maar niets is helaas minder waar :X

• Mawlana
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 01:56:
Niet iedereen is van het nette, er zijn gewoon mensen die dingen op een manier aanpakken, omdat ze soms ook niet echt anders kunnen.... niveau verschil bestaat op de wereld!
Dit heeft imho niks te maken met niveau. Dit is gewoon een (flink) verschil in mentaliteit. Hoe kun je van iemand verwachten dat-ie je (écht) goed gaat helpen als je 'm voor alles en nog wat uitmaakt en je absoluut niet netjes blijft?

Ik durf te wedden dat de topicstarter zich ook netjes kan uitdrukken (getuige zijn latere reacties in dit topic). Het is gewoon een kwestie van even tot 10 tellen en daarna een e-mail/brief te typen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Precies. Ik heb ook jaren op de helpdesk gewerkt (2e lijn kpn adsl installatiehulp). Ik help daar iedereen (dat is gewoon je werk) en als het bedrijf stomme fouten maakt, biedt je je excuus namens het bedrijf aan.

Maarrr, als iemand netjes het probleem uitlegt, rustig verwoordt welke frustratie het hem/haar oplevert en begrip toont voor mijn beperkte mogelijkheden, ga ik wel iets meer mijn best doen om die problemen op te lossen. Dat levert niet in alle gevallen een sneller opgelost probleem op, maar wel een relaxtere communicatie en soms ook gewoon een beter omschreven probleem naar een escalatie afdeling.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Mawlana
JvS schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 09:57:
Maarrr, als iemand netjes het probleem uitlegt, rustig verwoordt welke frustratie het hem/haar oplevert en begrip toont voor mijn beperkte mogelijkheden, ga ik wel iets meer mijn best doen om die problemen op te lossen. Dat levert niet in alle gevallen een sneller opgelost probleem op, maar wel een relaxtere communicatie en soms ook gewoon een beter omschreven probleem naar een escalatie afdeling.
Helemaal mee eens. Je bereikt bij de klantenservice/helpdesk als klant het meest door vriendelijk/netjes/zakelijk/etc te blijven.

De klant zal wel een goede reden hebben om behoorlijk gefrusteerd te zijn, dat ga ik niet lopen ontkennen. Echter, deze klanten gooien vaak hun eigen glazen in door meteen te gaan schelden. Gelukkig kan ik het merendeel van deze klanten wel geruststellen en het probleem alsnog oplossen.

Helaas heeft niet iedere medewerker een flink incasseringsvermogen. Toegegeven, als je bij de helpdesk werkt, heb je een flink incasseringsvermogen nodig; wel tot op een zekere hoogte uiteraard.

Dus: wees wijs en blijf vriendelijk edoch zakelijk.

/edit: Dit is een mooi voorbeeld. Deze gebruiker had ook flink kunnen schelden en/of een nieuwe printer kunnen eisen. Dat heeft hij niet gedaan, hij heeft er een leuk verhaaltje van gemaakt en daarmee goodwill gecreëerd...

[ Voor 11% gewijzigd door Mawlana op 15-02-2007 11:07 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Waarom zegt iedereen dat ik mij nie netjes hebt uitgedrukt en onredelijk ben geweest enzo en dat dit dan wel eigenlijk mijn schuld is :X

Ho wacht ff met zen allen!

Ik ben potverdorie 2 weken lang respectvol geweest, ben vriendelijk gebleven ondanks dat ze me bij hetnet echt niet wilden helpen, ik heb me al die tijd netjes gehouden, ik heb zoveel nette normale mails gestuurd waar ik niet eens antwoord op kreeg, belde mijn vader de eerste keer op ter verduidelijking van het een en ander word mijn vader van het kaste naar de muur gestuurd en krijgt ie ook nog het een en ander aangesmeerd, dat was al oneerlijk en niet normaal, toen heeft hetnet daar dikke fouten mee gemaakt en kregen we ze "toevallig" niet meer te pakken, ja 3 dagen later toen al bijna de brief binne lag daarvan, dat afgezecht en toen is hetnet door hun eigen schuld hier een bende van gaan maken, verkeerde brieven, mensen op de helpdesk die allemaal wat anders zeggen, allemaal denken ze anders, ze sturen je naar echt iedereen door van het is toch niet mijn pakkie aan.
Echt niemand op hetnet is bereid je NORMAAL te helpen wat je als vriendelijke nette klant mag verwachten!
Ze hebben zoveel fouten gemaakt, allemaal ten nadele van ons, ze hebben niks van excuses aangeboden, ze hebben niks uitgelegd waar we tot sint jutemes om hebben gevraagd, en uiteindelijk moeten wij via via bij hetnet via een een of andere meneer bij een bepaalde afdeling horen dat wij een verkeerd abbonement hebben en met regeltjes dit en dat wij nu tot eind 2008 vast zitten hieraan.

Al die tijd hebben ze de kansen gehad van ons, wij hebben genoeg gedaan, hun doen niks, dan is het toch logisch dat ze uiteindelijk 1 boze mail krijgen!

En je merkt wel, als ik behoorlijk pissig ben, zoals nu bijvoorbeeld, dan kan ik een hele goed brief schrijven de lekker pittig en toch heel erg netjes is. Wij hebben onze beste moeite gedaan! hetnet daar in tegen niet, lijkt wel klantje pesten dit.

En dat iedereen hier ook al door elkaar zit te schreeuwen nog daar naar toe, maar het is zoals hierboven staat beschreven en niet anders. En ik had gewoon een paar vragen en daar wou ik antwoord op, en het is goed als mensen een reactie geven op die laatste mail, dat is helemaal niet erg. Ik snap het ook want die mail was niet de beste. Maar hou het alsjeblieft even normaal aub.
Verbaasde me al dat er nu geen moderator de boel weer ff in het gereel bracht.

Sorry hoor.... :(

Okeej, weer ff ontopic:

Provider change is een waarschijnlijk iets vanwege de problemen nu met hetnet. Daarom wachte wij even met het wisselen van router omdat wij immers naar alle waarschijnlijkheid toch een andere router krijgen bij een andere provider. Daarover wou ik wat meer informatie maar zover is het mij duidelijk en ik ga nu met mijn vader verder kijken enzo.
Als hetnet dan uiteindelijk, heel erg waarschijnlijk, ons toch niet gelijk geeft en hun fouten niet goed maken etc dan stappen wij op en gaan we naar een andere provider toe, maar dat komt dan binnenkort wel.
Dus als we duidelijkheid hebben van hetnet dan of een nieuwe router en alles bij hetnet weer in orde maken of een overstap naar een provider.
En ik weet nu ook wat onze rechten en plichten zijn, dus dat weet is ook goed.

Dus eigenlijk ben ik zover klaar, ligt nu totaal aan hetnet wat er gaat gebeuren.

[ Voor 36% gewijzigd door Joopieboy op 15-02-2007 19:26 ]

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 08:48

joker1977

Tweakert

Not Pingu schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:48:
[...]

En dat het mailtje uit de TS verre van volwassen en redelijk is geformuleerd, zou niets uit mogen maken in de afhandeling hiervan door KPN.
Welcome to the real world! Het 'zou niks uit mogen maken' maar de persoon die de klacht(en) in behandeling neemt is (ook) een mens die een zekere graad van vrijheid heeft in het verstrekken van coulance, klantvriendelijkheid en service. Op het moment dat ik 'voor een pipo' wordt uitgemaakt door een ongeletterde boerenlul die niet de moeite neemt om mij correct te behandelen is alle soepelheid, genegenheid tot service, dienstverlening en coulance uit deze jongen. Ineens wordt ik die 'stugge PTT'er' die alles volgens de regeltjes van de wet gaat afhandelen. Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn, wie goed doet goed ontmoet etc etc. Normaal valt er echt wel iets te regelen, bijvoorbeeld nieuwe modem gratis gaat niet door, maar we doen fifty-fifty, andere coulance etc etc.

Met het schrijven van dit soort mailtjes bereik je enkel dat de persoon waarvan jij iets gedaan moet krijgen met de hakken in de grond gaat. En dat alles om een ADSL Annex-A modem wat je tegenwoordig van uitstekende kwaliteit voor 3-4 tientjes kan kopen. Nauwelijks een discussie waard en je krijgt het beeld dat hier een puber op de grond staat te stampen omdat ie niet meer op MSN kan.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
@joker1977:
check ff de post die boven je staat please

Verwijderd

In het verleden heb ik ook eens klachten behandeld voor Planet Media Group, waaronder onder ander Planet en HetHet vielen. Tegenwoordig heet PMG KPN Internet.

Eigenlijk kan ik alleen maar beamen wat hier eerder gemeld wordt. Behalve de standaard garantietermijn was het wellicht mogelijk om je te beroepen op de garantie termijn van de fabrikant. Al weet ik niet hoe oud je modem nu daadwerkelijk was.

Vaak werd er uit coulance een paar maand abonnementsgeld vergoed. Als bovendien aantoonbaar is, dat er telefoonkosten gemaakt zijn buiten toedoen van de abonnee, dan was het bovendien ook mogelijk om hiervoor een tegemoedkoming voor te verstrekken. Al is het tegenwoordig mogelijk om zonder kosten de helpdesk te benaderen.

Een rustige en duidelijke benadering had je meer opgeleverd dan dat het nu het geval is. Deze situatie is duidelijk geëscalleerd.
Blijft er nu nog over, dat je de huidige situatie oplost. Het zou verstandig zijn om eens overdag (dus tijdens kantoortijden) te bellen. Over het algemeen heb je dan de meeste kans op een competente medewerker. Blijf vooral vriendelijk en toon begrip voor de situatie, waarin de helpdesk medewerker zich bevindt. Hij of zij zal dan bereidt zijn om je te helpen, vooral als je aangeeft om te overwegen om abonnee te blijven. Zorg voor pen en papier tijdens het telefoongesprek en doorloop alle stappen van de mogelijkheden, die je worden aangeboden. Geef ook aan dat je dit noteert. Vervolgens geef je dan aan welke mogelijkheid je voorkeur geniet.

Tegenwoordig gebruik ik deze methodiek om elk jaar (bijna) al mijn abonnementen te verlengen tegen een erg voordelige prijs. (bij een telefoonabbo scheelt dat al gauw een half jaar abonnement plus de kosten van een nieuwe mobiel, bij tijdschriften een gratis jaarabbo op een ander blad).

Rustig blijven is vooral het devies.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
@Micramachine
Okeej, duidelijk.
Dan toch maar weer eens netjes naar hetnet op bellen en rustig alles vertellen.
Hopelijk is er dan een goede tussen die me echt kan helpen en weet waar die het over heeft en up to date is kwa informatie, tot nu toe was dat iig niet het geval.
Mja, kijken of er morgen nog wat te "redden' valt en of ik het een en ander gedaan krijgt daar.
Straks even alles op een rijtje zetten, en dan morgen weer bellen. :O

En ik wou nog terug komen op de reacties van mensen die dit een onzinnig topic vonden etc.
Ik wou via jullie verduidelijking krijgen in deze situatie, iets wat me via hetnet niet lukte(ook niet toen ik nog normaal telefoneerde en mails stuurde)
Mja, dit verhaal is inmiddels al zo vaak verteld.
Ik wil degene bedanken die mij wel normaal hebben geholpen hierbij nogmaals bedanken _/-\o_

En ik wil tegen degene zeggen die niet echt al te netjes waren geweest. Als jullie dit onzin vinden, mij niet normaal vinden doen tegen hetnet etc, post dan alsjeblieft hier even niet. Ik heb al genoeg keren duidelijk gezecht wat er wel en niet aan de hand was en hoe de vork in de steel zat, als sommige dat niet willen horen, best, maar post hier aub niet.

En kvind het, nogmaals, jammer dat er geen moderator insprong.

Mja, ik heb dit al vaak genoeg gezecht, ik val in herhaling.

Voor mij is het genoeg hier, topic kan dicht, end :w

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Joopieboy schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 20:21:
Dan toch maar weer eens netjes naar hetnet op bellen en rustig alles vertellen.
Waarom bellen? Ga je je zoveel gezeik op de hals halen voor 35 euri? Bestel gewoon dat modem op internet en ga weer lekker msnnen.

En als je dan nog perse van hetnet afwilt stuur je gewoon een aangetekende brief waarin je je abonnement opzegt op de eerstmogelijke datum.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:04
Joopieboy schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 20:21:
En ik wil tegen degene zeggen die niet echt al te netjes waren geweest. Als jullie dit onzin vinden, mij niet normaal vinden doen tegen hetnet etc, post dan alsjeblieft hier even niet. Ik heb al genoeg keren duidelijk gezecht wat er wel en niet aan de hand was en hoe de vork in de steel zat, als sommige dat niet willen horen, best, maar post hier aub niet.
Helaas ben je volgens mij de enige die daar een andere mening over hebt.
En kvind het, nogmaals, jammer dat er geen moderator insprong.
Ik denk dat de mods hier dezelfde mening over hebben gehad. Ze grijpen ook in op het moment dat iets uit de klauwen loopt, iets wat naar mijn idee niet is gebeurd. Overigens had je de mods direct kunnen bereiken via email. Ook een TR (Topicreport) was hiervoor goed geweest.

Om nog enigszins ontopic te blijven: ik denk dat je snelste oplossing een tweedehands modem was geweest. Ik ben benieuwd naar de uiteindelijke oplossing, laat je die weten?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heel leuk verhaal, maar overstappen gaat echt niet zolang jij nog een contract hebt bij HetNet. Zolang er een ADSL signaal van een andere provider op zit kan niemand je aansluiten.
Zolang jij nog een contract hebt, zul je ook moeten blijven betalen.

• Bart
Een DSL lijn is gewoon weg te migreren ook al heb je nog een contract.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bart schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 23:12:
Een DSL lijn is gewoon weg te migreren ook al heb je nog een contract.
Inderdaad. Zodra jij toestemming geeft aan je nieuwe provider kan je oude provider daar niets aan doen en kan je lijn gewoon overgenomen worden. Dat je adminstratief nog aan ze vast zit is wat anders, je moet je contract wel uitdienen financieel.

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 16-02-2007 07:46 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
DiedX schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 22:59:
Ik ben benieuwd naar de uiteindelijke oplossing, laat je die weten?
Zeker laat ik wat van me weten als dit is opgelost of niet. Ik ben zelf ook wel benieuwd wat hetnet gaat doen.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

@Joopieboy,

Ja, er zijn mensen die niet reageren op een topic zoals jij dat had verwacht. Accepteer dat, of open geen topic. De mensen die zo reageren ("je had wel wat beleefder kunnen zijn"-reacties) willen je alleen tips geven over hoe je je een volgende keer uit zo'n situatie kunt redden.

Niet boos worden, geen mensen gaan uitschelden, niet zeuren, en geduld zijn enkele zaken die je zeer van pas komen wanneer je naar een helpdesk belt. Die mensen kunnen van jou ook niet ruiken wat je probleem is, en als je een gesprek begint met "ja jullie doen alles fout en nou doet m'n modem het niet", óók al heb je daarvoor wel twee weken lang netjes gepraat aan de telefoon, bereik je er toch niks mee.

Helpdeskmedewerkers zijn ook maar mensen :+ Zij kunnen er helemaal niets aan doen dat er bij het afsluiten van een nieuw abonnement (speciaal voor jou geregeld, terwijl je modem buiten de garantieperiode was, want waarschijnlijk zat je nog enkele maanden vast aan je oude abo) er iets mis is gegaan. En van een niet werkende internetverbinding kun je knap ziek worden hoor, ik ken het. Maar ik heb ook uren aan de helpdesk gehangen, en gewoon netjes blijven schiet je een heleboel op.

offtopic:
Metafoortje, extragratish. Stel, je werkt in een supermarkt, niet eens op de groente-en-fruit-afdeling, en ineens komt er een klant naar je toe "Hé! Heb je nou wéér geen bananen? Dan ga ik wel naar de concurrent!"... Is er ook maar iets anders wat in je hoofd op komt dan "Okee, dag meneer!", terwijl wanneer 'ie had gevraagd "Wil je misschien even kijken of jullie nog bananen in het magazijn hebben?" je niet had geweten hoe snel je ze ging zoeken. Dat die man de afgelopen twee weken telkens weer naar bananen had gevraagd bij je collega's maakt jou toch ook niet uit.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:26

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

KillerAce_NL schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 23:11:
Heel leuk verhaal, maar overstappen gaat echt niet zolang jij nog een contract hebt bij HetNet. Zolang er een ADSL signaal van een andere provider op zit kan niemand je aansluiten.
Zolang jij nog een contract hebt, zul je ook moeten blijven betalen.
gewoon een hop aan vragen naar provider X. Zit provider X buiten KPN Netwerk, dan moet je door provider X een Telco-Telco aan laten vragen naar hen toe.

Punt 2 is dat je contract met HetNet misschien doorloopt tot ergens over ongeveer een jaar. Dit zou je even moeten nakijken bij HetNEt, en even vragen wat dat kost. Dan mooi uiterkenen wat t je waard is, en gaan met die banaan, om t maar zo te zeggen :P

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gunner schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 07:46:
[...]

Inderdaad. Zodra jij toestemming geeft aan je nieuwe provider kan je oude provider daar niets aan doen en kan je lijn gewoon overgenomen worden. Dat je adminstratief nog aan ze vast zit is wat anders, je moet je contract wel uitdienen financieel.
Oké dan vergis ik me maybe, maar dat was eerder toch wel zo ?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Potverdomme....
Geen reactie op de mail, maar:

Een activatie brief met uitleg over BELLEN EN SURFEN en dat soort geneuzel?!?!
What the f*** was mijn reactie...

Nja morgen maar weer rustig op mijn gemak voor de zoveelste keer bellen maar dit schiet niet op. Ze duwen het er gewoon doorheen, we hebben minstens 2 keer dit geannuleerd, ik denk inmiddels al minstens 5 keer mja.
Ik vind het best dat we geen snel internet krijgen en gewoon dit houden als ze het maar goed doen daar. Maar dat ze nou nog zitten te zeuren dat we telefoneren en bellen hebben???

Ik krijg steeds minder zin om te bellen en te doen, ze blijven het potverjandorie fout doen daar. Volgens mij doen ze het er gewoon om.

Kan dit zomaar? En hoe zit het nu?
Wij hebben echt al meerdere keren telefonisch om annulering gevraagt en dat is voor echt tig keer in het systeem gezet, elke keer foute brieven gehad, als je opbelt hadden ze nog het verkeerde in het systeem zitten?!?!

Ik word gek hier, wat een kl*** gedoe met hetnet.

Verwijderd

Gunner schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 07:46:
[...]

Zolang een provider het signaal nog niet "vrij" gegeven heeft kan een nieuwe provider geen TelcoTelco Migratie uitvoeren. Dit kan dan alleen bij ISP's die dezelfde netwerkleverancier gebruiken.

Van XS4ALL (KPN) naar HetNet (KPN) zou kunnen.
Van HetNet (KPN) naar Orange (BBNed) kan niet.

Dit komt omdat zij een check bij WijkCentrale leverancier KPN laten uitvoeren of er:
1. Telefonie orders aanwezig/gepland staan op jouw koperlijn
2. DSL Signaal aanwezig is
3. DSL Signaal vrijgegeven is
4. Staat al het bovenstaande op naam van de klant van de nieuwe ISP.

Als het signaal vrijgegeven is (over het algemeen na einddatum contract) dan mag de WijkCentrale leverancier de kruisdraden omzetten naar een andere ISP.

De enige reden dat het misschien wel zou lukken is wanneer een ISP jouw koperlijn niet heeft gereserveerd.

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:55

DJ

Ik ben samen met mijn vriendin bezig om haar Opa om te krijgen van ADSL Tijdsurfen (van Hetnet) naar Instap surfen. Opa snapt dat programma'tje niet meer om de verbinding te leggen. Eind vorig jaar (december) is de aanvraag telefonisch gedaan door mijn vriendin bij Hetnet. Alles zou geregeld worden en na ongeveer een week of twee moesten we dan een programma'tje draaien die het Modem anders zou programmeren voor Always On. Opa zit al jaren bij Hetnet en nooit problemen gehad dus ook nu verwachtte we geen problemen.

Na drie weken niets gehoord te hebben gingen we op de status pagina van hetnet kijken en zagen we staan dat de order dezelfde dag dat mijn vriendin hem aangevraagd had fout was gelopen . . . zucht . . . bellen naar Hetnet maar.

De vriendelijke man aan de andere kant beaamde dat Hetnet een fout gemaakt had en zou een ticket hiervoor aanmaken voor de tweede (of derde) lijn zodat die de foutmelding konden verwijderen. Nadat dat gedaan zou zijn kon er een nieuwe bestelling geplaatst worden. Ok, dat zal dan wel goe dkomen denk je nog. Niets hoor . . .

Na een dikke week wederom niets vernomen te hebben (en elke dag de status pagina gecheckt te hebben) weer terug gebeld. "Ik kan helemaal geen foutmelding zien mevrouw . . . " ZUCHT.
Uiteindelijk kon hij toch wel iets zien . . . alles zou goed komen.

[lang verhaal kort proberen te houden]

We zitten nog steeds te wachten op een 'techneut' van Hetnet die de foutmelding op de status pagina kan verwijderen zodat wij (of telefonisch) een nieuwe upgrade order geplaatst kan worden . . .

Wat ik nu echt niet snap is dat er niemand dat 'vinkje' in het systeem omzet. Nu loopt Hetnet een hoop abbo geld mis (tijdsurfen is 7,95 euro en instap surfen bijna 20 euro geloof ik). Opa internet niet veel dus aan de tikken die dat oplevert verdient Hetnet ook niet veel . . .
Als ze nu gewoon een beetje sneller zouden werken verdienen ze zo veel extra geld!! Dan krijg je tevreden klanten die ook weer anderen aanraden om bij Hetnet te komen . . . kijk naar XS4ALL met hun goede voorbeeld!

(Psst Hetnet helpdesk mensen: ga eens te rade bij jullie XS4ALL collega's. Die weten blijkbaar wel hoe het moet . . .)

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Cisco & Ubiquity powered network

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 09:04
Joopieboy schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:58:
Potverdomme....
Geen reactie op de mail, maar:

Een activatie brief met uitleg over BELLEN EN SURFEN en dat soort geneuzel?!?!
What the f*** was mijn reactie...

Nja morgen maar weer rustig op mijn gemak voor de zoveelste keer bellen maar dit schiet niet op. Ze duwen het er gewoon doorheen, we hebben minstens 2 keer dit geannuleerd, ik denk inmiddels al minstens 5 keer mja.
Ik vind het best dat we geen snel internet krijgen en gewoon dit houden als ze het maar goed doen daar. Maar dat ze nou nog zitten te zeuren dat we telefoneren en bellen hebben???

Ik krijg steeds minder zin om te bellen en te doen, ze blijven het potverjandorie fout doen daar. Volgens mij doen ze het er gewoon om.

Kan dit zomaar? En hoe zit het nu?
Wij hebben echt al meerdere keren telefonisch om annulering gevraagt en dat is voor echt tig keer in het systeem gezet, elke keer foute brieven gehad, als je opbelt hadden ze nog het verkeerde in het systeem zitten?!?!

Ik word gek hier, wat een kl*** gedoe met hetnet.
Zodra een order voor Surfen en Bellen is geplaatst en is goed gekeurd door KPN, zal hij hoe dan ook worden uitgevoerd hoe snel je ook was met annuleren. Kortom, ik durf te wedden dat er een Hop van ADSL naar DDSL staat op jouw aansluiting. Merk je nu nog niets van maar binnen 2 maanden kun je dan niet meer via HetNet internetten,maar alleen maar via het DDSL netwerk van KPN,oftewel met de gebruikersnaam kpn@direct-adsl ipv ***@adsl-surfen. Dan weet je dat alvast. ALS de annulering goed loopt, hoppen ze dat DDSL dan weer terug naar ADSL en kun je weer internetten met je ***@adsl-surfen gebruikersnaam.

Tevens belangrijk om te weten: Surfen en Bellen en ADSL staan administratief op geen enkele manier in contact. Daar gaat het meeste mis. Dus er kan nog een hoop ellende je kant op komen. Echter je internetverbinding blijft zeer waarschijnlijk continu in de lucht. Echter zul je als klant ZELF voor de middelen moet zorgen om daarvan gebruik je kunnen maken. Dus in plaats van de schuld altijd gelijk bij de provider te leggen, kun je zelf al een heeeele hoop oplossen. Zie dus de alinea van hierboven. Mijn gevoel zegt dat er weer een hoop geschreeuw zou komen op het moment dat je gebruikersnaam het niet meer doet, de helpdesk heeft dan niet echt zin om te helpen. Helaas weten te weinig mensen bij HetNet dat in dat geval slechts de gebruikersnaam in het modem verandert hoeft te worden. VAndaar dat ik het je nu maar vast verteld, kan weer een hoop frustraties schelen :)

Modem verhaal is nu toch hopelijk duidelijk, had je toch echt gewoon de Algemene Voorwaarden moeten lezen. KPN geeft 1 jaar garantie op de SpeedTouch (koop)modems, gaan ze daarbuiten kapot kun je je beroepen op de garantie van de fabrikant, Alcatel dus. Bovendien ondersteunen helpdesks geen routers (vandaar dat er sommigen tussenzitten die niet eens weten wat het is), dus als je communiceert, zeg dan modem, want bij het woord router is het al snel -> buiten ondersteuning.

Bij een upgrade van Instap Surfen naar Snel Surfen KAN je inderdaad een nieuw koopmodem bestellen, maar die is niet gratis nee. 79 euro geloof ik. Bij een upgrade naar Surfen en Bellen krijg je het bruikleen modem van KPN of je hem nu wilt of niet, echter de levering laat nogal op zich wachten omdat het zo'n nieuw product is en KPN onder zijn eigen "succes" ten onder gaat. KPN had namelijk nooit verwacht zoveel orders te krijgen, vandaar ook de enorme levertijden en wachttijden. Er zijn simpelweg nog veel te weinig mensen die verstand van zaken hebben met het hele InternetPlusBellen.

Als je per se van HetNet af wilt, kun je naar bijvoorbeeld Planet. Je betaalt 20euro aan KPN en 0 euro aan HetNet nu per maand. Dat 20 euro gedeelte (in jouw geval je hele abonnementsgeld) wordt gewoon overgenomen door Planet. Je hebt dan wel twee abonnementen lopen, maarja het HetNet gedeelte is toch 0 euro per maand :) Planet is wel duurder, maar dat is je eigen keus. Succes in ieder geval, hoop dat je wat met mijn info kan doen.

pepernooot

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Even voor mijn duidelijkheid:
Als ik van adsl van hetnet naar bv adsl van xs4all ga of een soort gelijke adsl provider dan is er niks aan de hand(?)
Maar wel als ik naar kabel van @home ga dan kunnen er wat problemen onstaan(?)

En verder, we laten dit van hetnet even rusten, even afwachten op die klachten mail, brienven of wat dan ook en anders gaan we over een aantal dagen/weken weer stappen onder nemen. We zijn het inmiddels behoorlijk zat met hun. Mja goed, je hoort nog van me als er wat gebeurt.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Natuurlijk kunnen er geen problemen ontstaan als je nu overstapt op kabel :) Dat is een heel ander netwerk.

Maar dan moet je maar hopen dat HetNet op een gegeven moment besluit jouw abonnement(en) af te sluiten zodat je ze geen geld meer hoeft te sturen.

Met een telco-telco-migratie heb ik geen ervaring, ga daarvoor af op de adviezen van andere mensen in dit topic.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nja, hetnet duurt te lang en we zijn het een tikkeltje zat.

Dus we doen het maar goed, we hebben eindelijk een nieuwe router gekocht.

Het is de Linksys WRT300N geworden, daarmee kunnen we ongeveer de hele wijk voorzien van internet. Dat word strakjes weer even hobbien.
Afbeeldingslocatie: http://www.telekom.si/uploads/shop/article/pictures/big/wrt300n.jpg

Mja, ik vond het toch wel tijd worden om een andere router te kopen en we zouden van hetnet waarschijnlijk toch geen nieuwe router en aanbieding enzo krijgen, en het is echt irritant om een dikke maand met gaar internet te werken. Dus nja, dan toch maar zelf een router gekocht, scheelt een hoop gezeur.

Verwijderd

Oftewel, als ik het even heel kort en lomp mag samenvatten.. een hoop poeha om niets en uiteindelijk toch een van de eerste adviezen opgevolgd (vervang modem) ...

Suc6 in ieder geval..

• kamerplant
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:37:
Nja, hetnet duurt te lang en we zijn het een tikkeltje zat.

Dus we doen het maar goed, we hebben eindelijk een nieuwe router gekocht.

Het is de Linksys WRT300N geworden, daarmee kunnen we ongeveer de hele wijk voorzien van internet. Dat word strakjes weer even hobbien.
[afbeelding]

Mja, ik vond het toch wel tijd worden om een andere router te kopen en we zouden van hetnet waarschijnlijk toch geen nieuwe router en aanbieding enzo krijgen, en het is echt irritant om een dikke maand met gaar internet te werken. Dus nja, dan toch maar zelf een router gekocht, scheelt een hoop gezeur.
Waa wat een ding :D Zelfs helemaal in Elburg (waar ik woon :p) voel ik de straling door m'n lichaam heen komen :o

🌞🍃

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Tjaj, ik kan er niet om, tis een geile router :+
Haha lol :P

Maar back ontopic:
Om wel ff eerlijk te zijn, jullie hadden gewoon gelijk....
Ik met mijn stomme kop een hoop herrie maken omdat hetnet wat belooft had en weet ik veel allemaal.
Allemaal voor niks geweest, ik ben best wel blij nu.
Even afwachten of het afzeggen van alles nu wel goed gaat, zo niet dat even proberen goed te krijgen.

En trouwens, ik zit nog steeds op 4mb met de kosten van 1,5 mb >:)
(alleen heb ik deze snelheid direct op de lijn, dus buiten deze oude router om. Ben benieuwd met de nieuwe maar zal ook wel goed zijn :D )

spoiler:
Iemand intresse in een speedtouch wireless adsl router, 1,5 jaartjes oud, goede staat, met software en alles erbij? Mag weg voor een goed bod of een krat pils :+

[ Voor 25% gewijzigd door Joopieboy op 26-02-2007 15:34 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nja, die WRT300N is een super router, enigste is dat het geen all in one is. Dus je moet dan een apparte modem aanschaffen in ons geval. Dat zagen we dus niet zitten.
Dus dan niet zeuren en moeilijk doen en gewoon even die WRT300N terug brengen. Was nog nieuw en niks mee gebeurt dus geen probleem.
We hebben nu behoorlijk wat dieper in onze portomonee gegraven en maar de WAG300N gekocht. Kost 189 duiten maar dan heb je ook echt wat. :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.medialider.pl/sklep/produkt/2116/l_ml_produkt_1_kopia--wag200g-eu-annex-a.jpg
Dit is hem dus _/-\o_

*joopie is heel blij nu :)

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 27-02-2007 14:30 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
*joopie is niet meer blij :(

Ik zal kort proberen uit te leggen.

We hadden een router gekocht, de Linksys WRT300N. Oude router losgekoppeld van DSL lijn en stroom, oude stroomadapter losgekoppeld en verwijderd.
Dan de nieuwe router neer gezet, DSL Lijn aangesloten, Lan kabel met pc aangesloten, stroomadapter aangesloten en ingestoken in stekkerdoos.
Alles staat aan, stroom aangezet, niks nada niente. Geen lampjes gingen aan niks.
Vond ik raar, mja. Was toch de verkeerde router dus die hebben we teruggebracht.

Nieuwe router, Linksys WAG300N. DSL lijn aangekoppeld, LAN kabel aangekoppeld, stroom aangesloten en in stekkerdoos gestoken. Alles gecheckt, stroom aan, router gaat aan en start op. Ik start de cd, eerst de aansluit stap 1 door gelopen, dan naar stap 2, de eerste instellingen, die ingevuld(naar alle waarschijnlijkheid de goede instelling, ben e rniet zeker van nu), dan wilt ie de instellingen opslaan en verbinding maken met internet.
Gaat niet, foutmelding met ISP instelling. Ik denk huh? Nja, router uit, stroom uit. Even weer van voor aan aan.
Ik start de cd op, loop door stap 1 heen zonder wat aan de kabels te vervangen, bij de ene laatste stap van 1 zet ik de stroom weer aan. Router doet niks, geen lampjes niks. Ik druk op de power button, niks!?! Ik reset de router dmv de knop aan de achterkant, opnieuw aan proberen te zetten, niks!?!
Ik denk dit kan niet en loop (eerlijk is eerlijk) echt alles wat los en vast zit te beschelden hier...

Ik snap er geen hol meer van, waarom start die router niet meer op!?!

En nja, ik snap nu dat ik na stap 1 van de cd, naar het ip van de router moet en daar instellingen moet gaan doen. Die pagina heb ik gezien maar ik kwam er niet wijs uit met instellen van alles.

Dus gigantische help nodig met instellen van alles, router pagina en stap 2 en verder, en waarom doet die *** router het nou niet meer... :(

Verwijderd

Vanuit de FAQ bij HetNet.
Suc6.

Ik heb al een ADSL-modem. Wat zijn de verbindingsgegevens voor ADSL?

Antwoord

Verbinding maken via ADSL (inloggen) doet u via het ADSL-netwerk van KPN. U logt in met de gebruikersnaam en het wachtwoord van Het Net. Hieronder wordt uitgelegd wat de gebruikersnaam en het wachtwoord zijn. Direct daarna volgt een lijst met gegevens die van belang zijn voor het instellen van uw modem.

Gebruikersnaam
De gebruikersnaam van Het Net heeft u zelf gekozen. Bij het inloggen via ADSL wordt aan de gebruikersnaam een extensie toegevoegd: [gebruikersnaam]@adsl-surfen De gebruikersnaam heeft u per brief ontvangen na de bestelling van ADSL.

Wachtwoord
Het wachtwoord bestaat uit letters èn cijfers. Het is altijd een combinatie. Een wachtwoord bestaat dus nooit uit enkel letters of cijfers. Het wachtwoord kan hoofdletters bevatten.

Voor zowel de gebruikersnaam als het wachtwoord geldt dat ze hoofdlettergevoelig zijn. Dat wil zeggen: als het wachtwoord een hoofdletter bevat dient u die ook als hoofdletter in te voeren bij het inloggen, anders wordt een foutmelding gegeven; Geen toegang. Let bij het intypen van uw gebruikersnaam en wachtwoord op dat de CAPSLOCK-toets niet aanstaat.

Verbindingsgegevens
Als u een ADSL-modem installeert dient deze voorzien te zijn van de juiste verbindingsgegevens. De installatie cd-rom, die KPN levert bij de USB- en ethernetmodems, stelt automatisch de juiste gegevens in die modems in. Indien u gebruik maakt van een ander merk modem dan dient deze met de onderstaande gegevens te worden geconfigureerd:

ATM-instellingen
Beschrijving Waarde
VPI 8
VCI 48
Encapsulation VC-MUX
HDLC framing never

Standaarden
Beschrijving Waarde
Verbindingstype PPPoA (of PPTP-to-PPPoA relay)
PSTN ETSI ETR 328 (ITU-T G 992.1 annex a)
ISDN ETSI TS 101 388
DNS Dynamisch, door server verstrekt
DHCP Lease, door server verstrekt
IP-adres(sen) 1 vast IP-adres
MTU size 1500

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Thnx, router is aangesloten en werkt perfect! Heerlijk, eindelijk weer eens snel internet.

Alleen dat met hetnet is nog steeds zwaar genaaid.
We zitten op 1,5 mb ipv de 4mb, nog steeds niks gehoord en weet ik veel wat voor gedoe allemaal.
Dat word weer bellen...
Mja internet doet het tenminste normaal en stabiel :)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ben wel benieuwd hoe het verder gaat met die Telefonie dus jullie hadden geannuleerd. Een oom van me is al een jaar bezig om van HetNet af te komen. Brieven komen niet aan, na 5 telefonische opzeggingen was er nog steeds geen opzegging bekend bij HetNet 8)7

HetNet is alleen bereikbaar als ze geld van je kunnen krijgen, als je van ze af wilt doen ze er gewoon niets mee.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat klopt...

Wij betalen voor 4 mb internet, we hebben 1,5 mb...

Ze beloven van alles, ze doen geen flikker. Alleen maar fouten maken ten nadele van ons en ten goede van hun. Gewoon schofterig... :(

Mja, pap zit er nu stevig boven op dus hopelijk word het snel opgelost.

Edit:
Dit zegt de linksys router:
Status: Up
Downstream Rate: 1543 Kbps
Upstream Rate: 260 Kbps
We hebben zelf meer als 1,5 mb! (daarom dee die man de vorige keer ook niks voor ons) maar we hebben dus geen 4 mb!
Tjees... :(

[ Voor 29% gewijzigd door Joopieboy op 01-03-2007 17:24 ]

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Wat is de afstand van de router tot je isra?? Gewoon even nieuwschierig ;)

blub

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nou, tenet weer een half uur aan de telefoon met hetnet gezeten.

Alseerste hadden we een vent aan de telefoon die bij hoo en laag beweerde dat wij 4 mb internet hadden, maar dat we maar 1,5 op de pc hadden door kortgezecht de slechte router van ons. Waarom slecht? Omdta het van een ander merk als die van hetnet stadnaard router is. Dus omdat wij een andere router hadden, hebben wij slecht internet. Wat een hufter, we konden hem wel platschelden. Nja, uiteindelijk zover gekregen dta ie ons doorverbond met een man die uiteindelijk wel meer verstand ervan had...

Wij hebben daar voor de zoveelste keer alles weer uitgelecht en alle problemen op tafel gelecht, niet reageren op mails, foutieve informatie en zo kan ik nog wel een bladzijde door gaan.

Nou, kort gezecht. Ze hadden ons telefonie en internet aangesmeert. Dat is gelijk geactiveerd en in het systeem gezet(dat doen ze dan wel snel als ze kunnen verdienen) dan hebben ze dat na 3 (!!!) telefoontjes pas afgezecht. Mja, t meest grove is dat we dan met dat afzeggen in een kpn procedure zijn beland die vandaag pas is afgelopen (!!!), dus we zijn vandaag pas, terwijl van 26 januari voor de 3e en laatste goede keer het hadden afgezecht zijn we afgekoppeld. Dus vandaan zijn we uit de afzeg procedure van kpn en hetnet. Vandaag pas, terwijl we 26 januari hadden afgezecht en dat in het systeem hebben gezet.

We zitten dus nu, vandaag in het volgende 2 tot maximaal 3 weken durende procedure van kpn, was nog snel zie die vent... Dus we zitten nu nog 2 - 3 weken vast aan instap surfen van 1,5 mb voordat kpn de bende vrijgeeft en hetnet ons dan eindelijk op de snelle 4 mb kunnen zetten.

Dus wij moeten vanaf 26 januari tot nu vanaf over 3 weken maximaal de prijs betalen van het snelle internet totdat we uit de procedure zijn...

Stelletje flikkers daar. Alleen uit op geld en service is ver te zoeken. Ze hebben nu alweer de volgende afspraak gemaakt dat het allemaal word teruggedraaid en wij het geld terug krijgen en dat we op snel surfen komen.

Of dit waar is, is een 2e. Maar goed, we gaan er maar uit.

Maar wat een dieven bende daar, ben nog boos.

Mja, ben benieuwt, niet de eerste keer dat hetnet wat belooft en het niet nakomt. En kpn zit er ook nog eens lekker tussen in met die klere procedures dus dat schiet allemaal heerlijk op.(niet dus)

we weten dus nu wel dat we flink genaait zijn en dat dat afzeggen niet voor niets zo stroef ging, daardoor hebben zij iig lekker centjes binnen.

En die beloofde router komt nooit meer.... Mja maakt niet uit, we hebben nu toch een betere als die tering bende van hun.

Sorry, ik ben echt boos en in en in verbaasd over de "klantvriendelijkheid" van hetnet en kpn... :( :(

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:03:
[...]

Nee speedlinq blinkt uit in communicatie vaardigheden :X
XS4ALL ook al niet.

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Joopieboy schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:51:
Nou, kort gezecht. Ze hadden ons telefonie en internet aangesmeert. Dat is gelijk geactiveerd en in het systeem gezet(dat doen ze dan wel snel als ze kunnen verdienen) dan hebben ze dat na 3 (!!!) telefoontjes pas afgezecht. Mja, t meest grove is dat we dan met dat afzeggen in een kpn procedure zijn beland die vandaag pas is afgelopen (!!!), dus we zijn vandaag pas, terwijl van 26 januari voor de 3e en laatste goede keer het hadden afgezecht zijn we afgekoppeld. Dus vandaan zijn we uit de afzeg procedure van kpn en hetnet. Vandaag pas, terwijl we 26 januari hadden afgezecht en dat in het systeem hebben gezet.

We zitten dus nu, vandaag in het volgende 2 tot maximaal 3 weken durende procedure van kpn, was nog snel zie die vent... Dus we zitten nu nog 2 - 3 weken vast aan instap surfen van 1,5 mb voordat kpn de bende vrijgeeft en hetnet ons dan eindelijk op de snelle 4 mb kunnen zetten.
Tsja, dat zijn blijkbaar de tijden die het kost om van ADSL profiel te veranderen. Kun je hoog en laag gaan springen, sneller zal t niet gaan... Anders hadden ze dat gerust wel gedaan...

blub

Verwijderd

- Lamaar - ging boekje even te buiten.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2007 22:05 . Reden: Relevante info verwijderd, is iets tussen vader TS en HetNet :) ]

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 21:29:
Heb even op mijn werk in de systemen gekeken, TS overdrijft schromelijk, de technische kant van het verhaal is toch anders als dat hier vermeld wordt. Ik kan , mag en zal geen interne info posten maar ik trek mijn handen hier nu wel af, als ik middel in wat er bij KPN en HetNet bekend is en wat TS hier post is het nog zwaar overtrokken zoals hij reageert. No offence verder maar dat is op pagina 1 ook al eens doorgenomen door deze en gene ;) .. Suc6.
Op mijn werk maak ik ook wel vaak mij dat klanten vaak overdrijven ;)
Het is zo jammer dat ze niet doorhebben dat je daardoor niet echt gemotiveerd wordt om je extra voor zo'n klant in te zetten. Maarja, we zijn en blijven allemaal mensen.

• de_harde_kern
  • Laatst online: 13-11 21:27
Wij zijn van de week ook overgestapt op 4Mb internet en bij ons doet het het wel gewoon :) Toch hebben wij ook slechte ervaringen met hetnet want op het begin hadden we geen webspace toegedeeld gekregen. Na lang getouwtrek en een aangetekende brief ( half jaar na de brief!! ) werd het toch nog op een uiterst vriendelijke manier opgelost.

Verwijderd

Het heeft niets met motivatie etc te maken maar ik wou nu gewoon eens weten wat er nou echt aan de hand is. Heel kort samengevat komt het erop neer dat er een aantal wijzigingen meer tijd nodig hebben als dat TS wil. Er is meer aan de hand maar dat valt onder privacy, dat ik het opgezocht heb is eigenlijk al niet correct, waarvoor excuus aan TS (dat dan weer wel).

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Idd, duurt langer, veel langer als dat (in mijn ogen) nodig is. Internet snelheid is dermate laag dat we op de 1,5 mb zitten, we betalen teveel, gewoon voor 4mb, we hebben geen reacties op mails gehad, slechte service aan de telefoon, verkeerde info gekregen, mensen die geen verstand van zaken hebben, die je van het kastje naar de muur sturen, mensen die je van hot naar her sturen, en allemaal dit soort gedoe.

Ik snap ook wel, ik reageer niet altijd even netjes, maar ik mag toch wel een beetje service en iig duidelijkheid en goede brieven verwachten.

Als ze mij duidelijk hadden gezecht hoe en wat, en niet iedereen wat anders, en de juiste brieven in mijn brievenbus dan had ik niet zo`n heisa gemaakt.

Ik had het gevoel dat ze misbruik maakten van het aangeboden telefonie en internet, het afzeggen daarvan en "de actie die geen actie was voor ons" en het overstappen op 4 mb.
Met dat overstappen en die fouten en het teveel betalen van onze kant een slechte info en geen duidelijkheid van hetnets kant begon ik maar zelf achter de feiten aan te hollen en alles duidelijk te krijgen.

Ik had vrijdag had ik eindelijk een wat oudere man aan de telefoon die wel bereid was goed te helpen, die heeft voor ons ook eindelijk een hoop doorgespit. Maar als je dan hoort wat hetnet voor een zooitje ervan heeft gemaakt en ons dan niet een normaal te woord wilt staan en dat je zelf achteraf veels te laat de gang van zaken hebt gehoord en wat ze allemaal fout hebben gedaan(en niet ene paar lullige dingetjes) dan word je het wel zat met ze, dan reageer ik ook niet helemaal netjes meer(ik ben ook maar mens en ik had wel wat medewerking verwacht en als dat allemaal teveel is...).
En ik zal ook wel verkeede info hebben gegeven hier, maar dat komt allemaal omdat ik totaal geen duidelijkheid had, en dan mag ik toch wel verwachten als klant?
En daarom heb ik ook hier dit topic geopent voor de duidelijkheid en wat info.

En sommige mensen hier die op dit topic hebben gereageert die ook bij zulke bedrijven werken die kijken allemaal behoorlijk kortzichtig vind ik.

Mja das mijn mening, en veel bedrijven en werknemers zijn het er niet mee eens en ze zijn al helemaal belazerd om even een beetje duidelijkheid en inzicht in hun stand van zaken te geven.

[ Voor 11% gewijzigd door Joopieboy op 03-03-2007 13:38 ]

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
@Joopieboy: Houd u zelf eens een spiegel voor! Als u 'vervelend' doet tegen HetNet, zullen zij ook minder snel mee willen werken. Hoe zou u het vinden als u van HetNet een brief kreeg met allerlei 'schuttingtaal' en dergelijke. Dat zult u vast zeggen (overigens is het gezegd i.p.v. gezecht): "Maar HetNet is een groot bedrijf en moet de klanten met respect behandelen", maar daarom mag HetNet nog wel een beetje redelijkheid van uw kant verwachten!
En sommige mensen hier die op dit topic hebben gereageert die ook bij zulke bedrijven werken die kijken allemaal behoorlijk kortzichtig vind ik.
De persoonlijke aanval op deze en gene is natuurlijk gewoon een stoot onder de gordel en kan eigenlijk gewoon niet.

Ik sluit nu af met het volgende om meteen al kritiek van u te kunnen weerleggen: Ik werk niet bij HetNet of een andere ISP, om precies te zijn werk ik helemaal niet.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Joopieboy schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 13:34:

Mja das mijn mening, en veel bedrijven en werknemers zijn het er niet mee eens en ze zijn al helemaal belazerd om even een beetje duidelijkheid en inzicht in hun stand van zaken te geven.
Dit is volgens mij de eerste keer dat je de 'ch' correct gebruikt hebt. ;)

Verder zijn dit soort bedrijven erg grote bedrijven waar ingeregelde processen werken. Daar krijg je niet snel even iets veranderd. Het enige wat je moet doen, is een maand wachten zodat alle wijzigingen doorgevoerd worden, zonder dat je elke dag aan de telefoon hangt. Als alle veranderingen gedaan zijn en het is nog niet naar je wens, dan kan je bellen.

EDIT: en ik werk dus ook niet bij hetnet, maar ik weet wel hoe grote bedrijven werken. Daar krijg je gewoon niets gedaan met drammen.

[ Voor 6% gewijzigd door JackBol op 03-03-2007 17:20 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
[Sorry modus]
Ja ik weet het, ik ben niet echt super te werk gegaan.
Opmerkingen hier waren eigenlijk wel terecht...
Hetnet kan er eigenlijk weinig aan doen, kpn evenmin, die processen daar zijn vervelend maar daar kan je niet omheen. En dat drammen en zeuren van mij is ook nergens goed voor geweest.
Dus eigenlijk zou ik sorry moeten zeggen voor dit topic etc, ik heb al een mailtje naar de mod gestuurd of ie dit zou willen sluiten svp. Maar ik heb nog geen reactie gehad.
[/Sorry modus]

En ja mijn nederlands is bagger :+

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Op verzoek Joopieboy (TS) topic gesloten.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.