Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Kleuren in fotogalerie

Pagina: 1
Acties:
  • 1.378 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wanneer ik in vista met de fotogalerie een foto bekijk zijn de kleuren totaal anders dan ze horen.
Wanneer ik ze dan in datzelfde programma als dia voorstelling bekijk zijn de kleuren wel goed.
Ook in paint zijn de kleuren gewoon goed.

Ik heb voorbeeld screenshotjes gemaakt. Wil iemand op zijn/haar vista kijken of daar ook hetzelfde gebeurd? Ik kan nergens instellingen vinden in dat fotogalerie programma, en kan me ook niet herinneren dat ik er iets veranderd heb.

De voorbeeld screenshots zijn niet heelmaal gelukt, heb ze ook vrij klein gemaakt voor hier. Maar het kleurverschil is duidelijk te zien.

Normaal:
Afbeeldingslocatie: http://vanbaal.org/images/got/normale%20kleuren.jpg

Afbeeldingslocatie: http://vanbaal.org/images/got/rare%20kleuren.jpg

I, for one, like Roman numerals

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• Ik PrintScreen mijn desktop
  • Paste dit in paint
  • Save as PNG
  • Bekijk het in Windows Photo Gallery
Geen probleem.

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 18:32
Even een vraagje heb je toevallig een Samsung TFT scherm?

Mocht dat zo zijn probeer eens de color reset uit te voeren via je scherm menu (OSD)
Had namelijk ook dat probleem en dit kwam door de drivers die door Vista waren geinstalleerd.
Je scherm behoud de instellingen en door op Color reset uit te voeren wat het probleem gelijk opgelost en waren de kleuren in foto gallery weer normaal.

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10 19:25
geef idd eens wat specs, er zijn zoals gezegd legio TFT"s die zelf iets aan colormanagement doen. Verder neem ik aan dat je pc gewoon op 32bits kleurdiepte staat?

• Def_P
  • Niet online
Ik heb idd een samsung scherm. Maar wanneer ik een screenshot maakte van dat programma dan waren de kleuren ook verkeerd.

Ik denk inderdaad dat het aan die driver lag, want die had ik geupdate idd.
Nu is het trouwens over.
Heb meteen mijn Huey pantone erover laten gaan en nu kloppen de kleuren weer.
Maar ik blijf t raar vinden dat de kleuren met die diavoorstelling en mspaint wel goed waren, maar in de fotogalerie niet. Daardoor ging ik dus zoeken richting die fotogalerie instellingen die er dus niet zijn.

Specs pc:
p4 3.0 800fsb 512c
p4p800 dlx
corsair twinx 2048c2
asus x800 pro 256mb
samsung 205bw via dvi (daar was een update voor)
huey pantone kleurcorrectie

Verwijderd

Def_P schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 23:54:
Ik heb idd een samsung scherm. Maar wanneer ik een screenshot maakte van dat programma dan waren de kleuren ook verkeerd.

Ik denk inderdaad dat het aan die driver lag, want die had ik geupdate idd.
Nu is het trouwens over.
Heb meteen mijn Huey pantone erover laten gaan en nu kloppen de kleuren weer.
Maar ik blijf t raar vinden dat de kleuren met die diavoorstelling en mspaint wel goed waren, maar in de fotogalerie niet. Daardoor ging ik dus zoeken richting die fotogalerie instellingen die er dus niet zijn.

Specs pc:
p4 3.0 800fsb 512c
p4p800 dlx
corsair twinx 2048c2
asus x800 pro 256mb
samsung 205bw via dvi (daar was een update voor)
huey pantone kleurcorrectie
Waar haal je die driver dan vandaan? Op de site van samsung staan geen drivers voor 205BW. Ik heb hetzelfde probleem en ook na colorreset blijft dit zo. Wie hel

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 08:06:
[...]

Waar haal je die driver dan vandaan? Op de site van samsung staan geen drivers voor 205BW. Ik heb hetzelfde probleem en ook na colorreset blijft dit zo. Wie hel
Heb het probleem zelf opgelost door te spelen in kleurbeheer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 07:57:
[...]

Heb het probleem zelf opgelost door te spelen in kleurbeheer.
welke settings heb je dan gedaan ?

• Def_P
  • Niet online
Ik heb de drivers via windows update binnen gekregen. En ik gooi het profiel van samsung er dan uit, en gebruik dan het profiel van mijn huey en dan werkt het goed.
Die resets werkten iig bij mij ook niet.

Verwijderd

Hallo,

ik kwam deze link tegen via google en het onschrijft precies waar ik last van heb na mn laatste vista update. Omdat ik hier niet bekend ben besloot ik mij maar aan te melden en dit topic omhoog te schoppen.

Ik heb een Samsung SyncMaster 205bw en een Nvidia geforce 8600gt video kaart.

Ik baal er flink van, maar een oplossing kan ik dus nog nergens vinden.

Het probleem voor de duidlelijkheid.

Foto bekijken op internet gaat prima, maar als ik deze vervolgens opsla en bekijken vanaf mijn hardeschijf is de achtergrond van de windows gallarij geel en zijn de plaatjes ontzettend donder, Alsof de helderheid omlaag is gehaald en het contrast omhoog.

Heb met beeldinstellingen zitten kloten. Met de driver in de weer geweest (terug naar vorige driver en weer opnieuw geinstalleerd) niks help.

Is er inmiddels een oplossing voor dit probleem?

Vriendelijke groet,

Ricardo te Kolste

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

http://www.mydigitallife....-tint-background-problem/

Is dat wat? Tweede hit op Google trouwens :)

[ Voor 12% gewijzigd door _Thanatos_ op 14-07-2009 03:24 ]

日本!🎌

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:08

Dark

who tweaked the light?

is idd een samsung kleur-profiel probleem... bij color management het: "sRGB IEC61966-2.1" profiel toevoegen, default maken, en opnieuw opstarten en de foto's zijn weer goed van kleur...
Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/309putv.jpg

• Taurnil
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-11 19:34
bekend probleem met samsung monitor(en).
kweet dat al wat oplossingen zijn gegeven ma dit probleem is al vaker langs geweest.

thing is:

er is een update binnen te halen voor samsung monitors via windows update op Vista.
als je deze installeert gaan je kleuren na de knoppen...

wat er gebeurt is dat er een kleuren profiel wordt toegevoegd voor je monitor die voor het probleem zorgt.
gewoon bij kleuren profielen de geselecteerde/in gebruik genomen profiel verwijderen en het is opgelost. zonder profiel wordt gewoon het default gebruikt en zijn de kleuren weer normaal.

zelf ook dit probleem gehad.

• Dark

Dark

who tweaked the light?

idd... die windows update samsung monitor driver, doet het 'em... als je die terugrolt of zoals boven aanpast is het 'probleem' verholpen...

op w7 gebeurd dit trouwens ook nog :(...

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Dan zul je op win7 waarschijnlijk dezelfde workaround kunnen gebruiken. Ik zou sowieso samsung bellen als je daar een helpdesk-nummer van hebt, want zij moeten het gewoon verhelpen.

日本!🎌

• Dark

Dark

who tweaked the light?

_Thanatos_ schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:53:
Dan zul je op win7 waarschijnlijk dezelfde workaround kunnen gebruiken. Ik zou sowieso samsung bellen als je daar een helpdesk-nummer van hebt, want zij moeten het gewoon verhelpen.
idd... op w7 precies dezelfde workaround... helpdesk bellen :) tja ik los het liever gewoon op inplaats van wachten en je door een lijst van standaard vragen heenworstelen... en als het daar niet bij staat krijg je waarschijnlijk alsnog een kluitje in het riet antwoord... :z

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Niet zozeer dat ze jou persoonlijk moeten begeleiden, maar meer dat die 'foute' driverupgrade dan mogelijk aangepast wordt als er genoeg meldingen over binnenkomen.

Als niemand de moeite neemt om een leverancier op de hoogte te stellen, weet je zeker dat er niks aan gedaan wordt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Jah ik heb die fout en de oplossing het afgelopen jaar al meerdere malen gemeldt, zowel bij samsung als bij microsoft als bij het win7 betateam... nog nooit enige reactie op gehad, en nog altijd is de foute update gewoon te downloaden van windows update (welliswaar bij de optionele updates, maar toch...)
Pagina: 1