Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Medetweakers,

we zitten met een wens van een klant die het volgende wil:

op zijn PDA (HP iPAQ hw6515) wil hij graag via GPRS zijn agenda synchroniseren met zijn agenda uit outlook (thuis).

We hadden contact met de makers van een programma DCShare. Het principe is als volgt:

je laat een account aanmaken, en alles wat je wilt wordt op dun server bewaard en kan van overal gesynchroniseerd worden. Voeg je vanop plaats X iets toe, dan kan je vanop plaats Y de wijziging zien.

Dit klonk veelbelovend maar echter... Dit werkt blijkbaar alleen van onder Outlook en niet op een PDA.
Probleem is denk is dat je niet kan zeggen in "calendrier" (in't frans die PDA :|)dat je moet synchroniseren met "iets".

Kent er toevallig iemand een programma waarmee deze wens kan gerealiseerd worden?
We hebben hier al zitten zoeken op google en GoT maar niet echt een oplossing gevonden. Het zou blijkbaar wel met een aantal GSM's gaan?

Wat eventueel ook mag is een online agenda die dan toegankelijk is via de PDA maar die zou dan wel moeten synchroniseren met outlook op de PC ook.

Indien er iemand meer info kan geven: doe gerust :)
Ondertussen zoek ik ook voort!

Simke

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11 15:24
exchange push email

groupwise omni mobile (maar is niet outlook)

[ Voor 20% gewijzigd door sjongenelen op 14-02-2007 13:26 ]

you had me at EHLO

• Simke
voor die exchange push email heb je een exchange server nodig zeker? Dat heeft de klant dus niet
Het is een gewone XP met outlook op en geen server...

Blijkbaar toch niet. Wat meer informatie over zoeken...

Eens kijken naar die groupwise maar vrees er voor want de klant wil gewoon zijn PDA 's avonds in de cradle kunnen zetten en synchroniseren met outlook.

[ Voor 9% gewijzigd door Simke op 14-02-2007 13:37 ]

Simke

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11 15:24
dus niet via gprs?

groupwise kan ook met activesync btw, maar vereist ook een server.

edit: jij wilt alleen met een outlook mailbox (die pop3 is dus) berichten ontvangen?

je moet het op serverniveau zien -> voordat de outlook client m ontvangt is hij al langs servers geweest. Wat jij wil is direct babbelen met de server, niet met de outlook client

[ Voor 126% gewijzigd door sjongenelen op 14-02-2007 13:37 ]

you had me at EHLO

• Simke
TheNymf schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:35:
dus niet via gprs?

groupwise kan ook met activesync btw, maar vereist ook een server.
Jawel, dus hij wil vanop afstand (onder weg) via zijn GPRS-verbinding zijn agenda zien (als zijn vrouw thuis een afspraak toevoegt vb)
Maar wat ik niet snap is hoe je op de PDA bij agenda kan zeggen waar hij moet kijken voor de bijgewerkte agenda :|

Simke