Hallo,
Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een tabel "pk" en dit is een koppeltabel die er als volgt uitziet:
Veld Type
p int primary key (unique)
f1 int foreign key
f2 int foreign key
waarde varchar
Nu is deze tabel over de jaren behoorlijk vervuild geraakt door slechte code (die ik nu heb aangepast), maar nu zitten er nog veel records tussen die dubbel zijn, maar waarvan de primary key verschillend is.
vb:
p f1 f2 waarde
1 1 1 hallo
2 1 1 hallo
3 1 2 iets
4 1 2 iets
5 2 1 iets
6 2 2 hallo
In het voorbeeld wil ik dus de records met p=2 en p=4 verwijderen aangezien deze dus dubbel zijn.
Nu heb ik al gegoogled en daarbij heb ik nog niet veel succes gehad. Ik zoek dus een query waarmee ik alle dubbele records kan verwijderen en dit wil ik niet handmatig doen aangezien er meer dan 1,7 miljoen records in de tabel zitten. Kan iemand mij helpen?
Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een tabel "pk" en dit is een koppeltabel die er als volgt uitziet:
Veld Type
p int primary key (unique)
f1 int foreign key
f2 int foreign key
waarde varchar
Nu is deze tabel over de jaren behoorlijk vervuild geraakt door slechte code (die ik nu heb aangepast), maar nu zitten er nog veel records tussen die dubbel zijn, maar waarvan de primary key verschillend is.
vb:
p f1 f2 waarde
1 1 1 hallo
2 1 1 hallo
3 1 2 iets
4 1 2 iets
5 2 1 iets
6 2 2 hallo
In het voorbeeld wil ik dus de records met p=2 en p=4 verwijderen aangezien deze dus dubbel zijn.
Nu heb ik al gegoogled en daarbij heb ik nog niet veel succes gehad. Ik zoek dus een query waarmee ik alle dubbele records kan verwijderen en dit wil ik niet handmatig doen aangezien er meer dan 1,7 miljoen records in de tabel zitten. Kan iemand mij helpen?