[Excel]Pivot table koppelen aan cel

Pagina: 1
Acties:

• Go2MvR
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-04 11:22
Ola,

Graag zou ik van jullie willen weten of het mogelijk is om een veld uit een pivot table te koppelen aan een andere cel. Als dit kan zou ik natuurlijk ook graag van jullie horen hoe ik dit kan doen.

Voor de duidelijkheid heb ik er een plaatje van gemaakt, het is dus de bedoeling dat ik de met rood aangegeven cel in de pivot table(B3), koppel aan de met rood aangegeven cel op het blad(A1).

Alvast bedankt.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/michelvanrijnsbergen/Overige/Pivot.JPG

LinkedIn

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:08
Je bedoelt:
Als ik cel A1 verander, moet de klant selectie worden veranderd naar de waarde in A1?

Dat kan. Start je macro-recorder, verander de klantnaam, stop de recorder en bekijk de macro. Zo kom je erachter hoe excel dat doet.
Vervolgens zoek je hier of op google naar het on_change event en maakt een macro die draait als A1 verandert. Plak de opgenomen macro erin en test of iedere keer als A1 verandert, de klantnaam wordt verandert naar de tijdens het macro-opnemen ingevoerde naam. Vervolgens kan je gaan prutsen hoe je de waarde van A1 gebruikt in plaats van de waarde die in de macro staat. (en post vooral als je er niet uitkomt).

• Go2MvR
onkl schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 12:28:
Je bedoelt:
Als ik cel A1 verander, moet de klant selectie worden veranderd naar de waarde in A1?

Dat kan. Start je macro-recorder, verander de klantnaam, stop de recorder en bekijk de macro. Zo kom je erachter hoe excel dat doet.
Vervolgens zoek je hier of op google naar het on_change event en maakt een macro die draait als A1 verandert. Plak de opgenomen macro erin en test of iedere keer als A1 verandert, de klantnaam wordt verandert naar de tijdens het macro-opnemen ingevoerde naam. Vervolgens kan je gaan prutsen hoe je de waarde van A1 gebruikt in plaats van de waarde die in de macro staat. (en post vooral als je er niet uitkomt).
Bedankt voor de goede hulp! Nu is mijn volgende vraag of er ook een manier is om ditzelfde te doen, maar dan zonder macro toe te passen.

LinkedIn

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:08
Nee, ik ben bang van niet.

• Go2MvR
Dat is jammer, maar toch bedankt voor de hulp en tip van de macro. :*)

LinkedIn