Nieuwe muis gezocht

Pagina: 1
Acties:

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 09:01

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Ik wil graag overstappen van draad naar wireless. Ik heb afgelopen weekend de MX3200 laser desktop set geprobeerd. De muis werkte super (MX600) maar het keyboard vertoonde haperingen. Als ik bijvoorbeeld mijn naam intikte kwam het l e t t e r voor letter te voorschijn (laatste paar letters).

Dus ik dit ding teruggebracht. Ik wil geen vertraging bij het typen en dus raadde de verkoper mij de ultrax aan. Op zich prima, want met 1 draad kan ik nog wel leven. Zelf had ik het idee om het apparaat om te ruilen voor een ander exemplaar en eens te kijken hoe dat ging, maar dat wilde ze niet "Het werkt goed dus dan zou je deze weer meekrijgen" |:(

Ik kan natuurlijk zelf een hoop opzoeken op het internet, maar heb niet (meer) zo'n vertrouwen in de mensen van de lokale computerboeren te eindhoven, aangezien zij zelf ook de site van logitech erbij pakken "Ja u zoekt een goede muis.. hmm... even zoeken hoor".. |:(

Maar goed, nu dus de zoektocht naar een (voor mij) goede muis. Ik heb een ikea bureau (donkerbruin tegen het zwarte aan) dus ik moet een lasermuis hebben. Nu is even de vraag, met draadje (MX518) of zonder draadje (bijv. de MX610) of zijn er andere alternatieven die jullie me aanbevelen?

Wat meer over moi:
Ik game (af en toe) maar zit vooral zakelijk te werken met Photoshop en illustrator. Hiervoor heb ik dus wel een muis nodig met grote precisie. Horizontaal scrollwheel is overkill, aangezien ik een 22" scherm heb. MSN doe ik nooit, en ik gebruik Thunderbird dus de extra knopjes op de MX610 voor wat betreft de lampjes zijn ook niet echt belangrijk.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
gvdh81 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 12:04:
Hier is een lang verhaal uit de TS
MX518 is geen lasermouse, maar een optical muisje. De Logitech G3, G5 en Logitech G7 zijn lasermouse.

[ Voor 76% gewijzigd door TweakerNummer op 14-02-2007 12:24 ]

• tobler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02-2021

tobler

woei

De Logitech G7 is een heerlijke draadloze muis, Ik heb hem zelf ook en ik kan hem alleen maar aanraden! zie ook ervaringentopic op GoT http://gathering.tweakers...ogitech%2Cg7%2Cervaringen

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:21
Ik heb zelf de G7 hier in huis en die bevalt me prima.
Helemaal als ik b.v. met Paintshop Pro bezig ben, ik zet dan de snelheid van de muis met een druk op de knop naar een lagere snelheid zodat ik veel preciezer kan werken.

Het is ook een perfecte game mouse, voor sommige games heb je een snelle muis cursor nodig en voor andere een iets langzamer. Hij ligt ook lekker in de hand en de "backbutton" boven mijn rechterduim waarmee je een pagina terug kan gaan tijdens het surfen is een geweldig handige functie.

apollo13

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:28
Razer geen optie? Copperhead en Microsoft Habu zijn beide lasers (Habu is in samenwerking met Razer gemaakt). De nieuwe Deathadder gebruikt infrarood om te muizen, zal zich nog moeten bewijzen maar Razer kennende gaat dat wel lukken :)

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Bedankt allen voor de reacties. Is de G7 nieuwer/beter dan de MX610? De muizen die Cubefanatic aanraad zijn geen goede muizen (volgens een test die is gedaan op 12 december). Ik zal eens wat reviews van de G7 gaan opzoeken. Wat vinden jullie van mijn keuze om als toetsenbord wel een bedraadde variant te nemen (bijvoorbeeld de ultrax?) De G7 schijnt nogal "slecht" te zijn na verloop van tijd, vooral de kleur is echt vies.

[ Voor 11% gewijzigd door gvdh81 op 14-02-2007 13:28 ]

• tobler

tobler

woei

Of de G7 beter is, tsja, je krijgt er 2 oplaadbare batterijen bij die je kan opladen in een klein docking-station. bij de MX610 krijg je "maar" 2 AA batterijen erbij die je dan als ze leeg zijn opnieuw moet kopen!

Edit: De kleur is niet vies, in het echt is dat groene veel donkerder. En over dattie slecht wordt na een tijdje: Ikzelf heb nergens last van, en ik heb hem toch al van het begin hoor!

[ Voor 30% gewijzigd door tobler op 14-02-2007 13:34 ]

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Hmm.. Ik hoop dat de LAN versie nog ergens te krijgen is, maar ik zie op verschillende fora dat hij EOL (End of life) is, maar op de site van logitech staat hij nog vrolijk erbij. Ik zit momenteel te twijfelen tussen de revolution, de mx610 of de G7. Alleen die sleep mode is dus gewoon bagger (denk ik dan). Zit je ff niet op te letten, gaat je muis slapen.

• tobler

tobler

woei

gvdh81 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:02:
Hmm.. Ik hoop dat de LAN versie nog ergens te krijgen is, maar ik zie op verschillende fora dat hij EOL (End of life) is, maar op de site van logitech staat hij nog vrolijk erbij. Ik zit momenteel te twijfelen tussen de revolution, de mx610 of de G7. Alleen die sleep mode is dus gewoon bagger (denk ik dan). Zit je ff niet op te letten, gaat je muis slapen.
Sleep mode van welke muis?

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Wat ik heb gehoord is dat alle genoemde muizen (behalve de G7) in een soort van "sleep mode" gaan als je hem even niet gebruikt, net zoals het lampje wat bijvoorbeeld uitgaat bij een optische muis. Of heb ik dit gewoon verkeerd gelezen? De G7 is trouwens echt EOL, althans de Carbon LAN versie die ik dan nog een beetje mooi vond. Voor het zelfde geld haal ik een revolution muis.

[ Voor 7% gewijzigd door gvdh81 op 14-02-2007 14:46 ]

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Hmm, toch maar de revolution gehaald na het lezen van verschillende reviews.
Pagina: 1