Ik heb een form, met twee velden (een wachtwoord en emailinvoerveld) met een login knop. Deze knop heb ik gestyled met een achtergrond en een border. Opeens (volgens mij opeens) kwam er op het moment dat ik een van de twee invoervelden aanklikte om iets in te voeren, een zwarte border om mijn loginbutton. Ik heb dit proberen te voorkomen door button:focus en button:active (ik weet niet precies war ik de term active heb gelezen, maar ik dacht ik probeer het maar. Wellicht bestaat deze niet eens
)toe te voegen in de css, maar dit lost het alleen op in firefox. Weet iemand waar die border vandaan komt? En belangrijker: hoe krijg ik hem weer weg (ook in IE)?
Het gaat dus om de border die automatisch verschijnt om een knop als je een invoerveld aanklikt om wat in te vullen. Als je de 'focus' weer van het invoerveld afhaalt verdwijnt de border ook. Eerst had ik helemaal geen last van de border maar deze verscheen opeens
(ik heb niets veranderd zover ik weet)
Het gaat dus om de border die automatisch verschijnt om een knop als je een invoerveld aanklikt om wat in te vullen. Als je de 'focus' weer van het invoerveld afhaalt verdwijnt de border ook. Eerst had ik helemaal geen last van de border maar deze verscheen opeens
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| #login form input.button, #login form input.button:focus, #login form input.button:active { background-color:#33ADDB; border: 1px solid #33ADDB; cursor:pointer; width: auto; font:0.9em "Trebuchet MS", Arial, Verdana; height: 22px; margin-right: 3px; padding-top: 1px; } |