Toon posts:

Referrer probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een webshop. Hierbij word met iDEAL betaald, maar nu word het script wat de aanvraag doet bij aankomst op de server (van ABN AMRO) gecheckt op referrer, dit is dus een probleem, omdat de site snel online moet kan ik hem nog niet over kan zetten naar de eigen server, hebben we dus een probleem.

Nu heb ik geprobeerd om met een htaccess ervoor te zorgen dat hij hem opent via de andere server (waar ik gewoon toegang tot heb), maar dit lukt niet. Weet iemand hoe dit zou kunnen?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En 1 testpagina online zetten is dat een optie?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:04

TeeDee

CQB 241

Waarom heb je een probleem? Heb je geen testomgeving voor je shop?

Ten tweede kan je met iDEAL prima een test omgeving maken, welke je 'on the fly' aan kan passen met betrekking tot je referrer.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 11:06:
En 1 testpagina online zetten is dat een optie?
1 testpagina? Hoe bedoel je?
TeeDee schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 11:06:
Waarom heb je een probleem? Heb je geen testomgeving voor je shop?

Ten tweede kan je met iDEAL prima een test omgeving maken, welke je 'on the fly' aan kan passen met betrekking tot je referrer.
Ik heb de shop staan op de server van mijn eigen site (http://www.mijnsite.nl/bedrijfsnaam/shop/), deze werkt al helemaal, maar omdat de site nog niet overgezet kan worden naar nieuwe server, waar dus ook het domein (http://www.bedrijfsnaam.nl/) van die site aan gekoppelt is. Omdat de site dus alvast online moet, hebben we ervoor gekozen om heb tijdelijk vanaf de huidige locatie online te zetten, maar hierdoor ziet hij bij het doen van de betaling dat de referrer niet http://www.bedrijfsnaam.nl/ weergeven word maar http://www.mijnsite.nl/bedrijfsnaam/shop/. En dus geeft hij een foutmelding bij de betaling.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 11:13 ]

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Dan regel je dat zodra de site online gaat ook de referrer pagina aangepast word bij de abn ... ?

Zo ingewikkeld is dat toch niet :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
disjfa schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 11:15:
Dan regel je dat zodra de site online gaat ook de referrer pagina aangepast word bij de abn ... ?

Zo ingewikkeld is dat toch niet :)
Kan aan mij liggen, maar ik snap niet wat je bedoeld.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 11:26:
[...]

Kan aan mij liggen, maar ik snap niet wat je bedoeld.
Denk dat het aan jou ligt, maar je kan toch bij aan de ABN aangeven of zijn de refferer waar de bezoekers vandaan komen kunnen aanpassen naar de url waar je shop nu op draait?

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-11 20:22

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Je kan toch bij de iDeal instellingen de referrer zelf aangeven neem ik aan? Deze kan je dan nu toch op je testomgeving instellen en zodra de site online gaat deze aanpassen naar de nieuwe locatie?

Nu ook met Flickr account

Verwijderd

Topicstarter
Wacky schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 11:33:
Je kan toch bij de iDeal instellingen de referrer zelf aangeven neem ik aan? Deze kan je dan nu toch op je testomgeving instellen en zodra de site online gaat deze aanpassen naar de nieuwe locatie?
Het bedrijf heeft iDEAL Easy aangevraag, hierdoor zit er geen instellingengedeelte bij. Support bij ABN kost 25 euro per aanvraag...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dan is het heel simpel... Is die wijziging die 50 euro waard? ;)

Je weet het antwoord zelf al en toch probeer je dan hier een antwoord te zoeken. Wat verwacht je precies van ons?

Overigens is je titel ook niet heel erg beschrijvend: iedereen heeft weleens problemen met z'n referrer, probeer voortaan een beschrijvendere titel te verzinnen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 11:40:
Dan is het heel simpel... Is die wijziging die 50 euro waard? ;)

Je weet het antwoord zelf al en toch probeer je dan hier een antwoord te zoeken. Wat verwacht je precies van ons?

Overigens is je titel ook niet heel erg beschrijvend: iedereen heeft weleens problemen met z'n referrer, probeer voortaan een beschrijvendere titel te verzinnen :)
Ik dacht dat er misschien wel een oplossing zou zijn om dmv. een htaccess of iets dergelijk requests door te sturen naar mijn server,..

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je zal dit toch echt aan iDeal/ABN voor moeten leggen. Ik heb niet echt de intentie om mensen te gaan helpen bij het spoofen van referers, zeker niet in zaken die met betalingsverkeer te maken hebben. Ik begrijp dat jij hier serieus mee bezig bent, maar anderen die dit topic lezen zouden wel eens minder goede bedoelingen kunnen hebben.

Daarnaast geloof ik ook niet dat wat jij wil zomaar mogelijk is. :) Je zal toch echt netjes volgens het boekje moeten werken.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.