Toon posts:

wil VPN verbinding over het gehele netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo tweakers,

ik zit met een probleem en dacht dat iemand hier mij misschien kon helpen.
ik heb een vpn verbinding opgezet en die werkt naar behoren kan de VPN server1 netjes pingen
kan bij de shares komen ook kan ik hem via terminal service overnemen.

Maar nu zit ik met een ander probleem ik zou graag een andere server2 op het netwerk ook willen bereiken zodat ik ook bij die shares/applicaties kan komen maar ik kan momenteel alleen tot aan de VPN server1 verbinding krijgen en daarna niet meer.
Dus als ik de 2de server wil pingen of naar naar shares op die server wil gaan dan kan dat niet.
ik heb wel iets gehoord over VPN gateway instellen maar ik heb geen idee hoe dat zou moeten en of het ook echt zo werkt hoop dat iemand mij hier mij zal kunnen helpen.

bijvoorbaat dank

Robbert

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:28
Ik zou eerst maar eens wat meer informatie verschaffen. Bijvoorbeeld welke VPN software / hardware. Van waar naar waar. Netwerk verbinding tussen server 1 en 2 (op zelfde LAN / subnet). Welke OSen. Jouw openings post laat genoeg te raden over.

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 10:17
Waarschijnlijk geef je je VPN client een IP adres uit een ander Subnet dan je normaal netwerk.
Je VPN server kan wel overweg met dit adres maar de andere server kan niks met dat IP adres.

Het simpelste is om je VPN clients een IP adres te geven dat in hetzelfde subnet zit als de rest van je netwerk...

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-03 20:05
Kan je dat niet routen? Post sowieso even je IP configuratie aan beide zijden van de VPN.

Verwijderd

Topicstarter
>Ik zou eerst maar eens wat meer informatie verschaffen. Bijvoorbeeld welke VPN software / >hardware. Van waar naar waar. Netwerk verbinding tussen server 1 en 2 (op zelfde LAN / subnet).> Welke OSen. Jouw openings post laat genoeg te raden over.

oke wat meer informatie
ik gebruik windows 2000 server vpn verbinding regel ik via RAS
thuis gebruik ik windows XP standaard VPN software

het netwerk zit in de 192.168.1.X range
server 1 heeft 2 netwerkaarten 192.168.1.2 voor intern gebruik en 192.168.1.3 voor de VPN verbinding
het netwerk zit acher een Zyxell router maar hier komt de vpn goed doorheen.

de thuis computer zit in de 62.168 range dit is dus een public IP

de thuiscomputer krijgt een via Dhcp relay agent vanaf het netwerk thuis een ip toegewezen

adapter PPP
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.20
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.255
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.20
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.254
Primaire WINS-server. . . . . . . : 192.168.1.1

meer informatie nodig roept u maar

groeten robbert