Raid0 Hal.dll fout , AC97 kapot?

Pagina: 1
Acties:

• MagnetiO
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Beste Tweakers,

Allereerst wil ik even laten weten dat ik me helemaal kapot heb gezocht maar ik niets kan vinden, en dat ik er behoorlijk moe van wordt :P

Ik zal even een korte inleiding geven.

Ik heb 2 weken geleden een TT ARMOR aangeschaft omdat me andere kastje te klein werd voor m'n watercool spullen.
Vervolgens na het overzetten van kast a naar b deed me geluid het niet meer. Ik dacht ach, nieuwe start ik gooi er gelijk een verse xp over heen. Zo gezegd zo gedaan.

Stof van floppy met raid drivers afgeveegd en begonnen aan een clean install. Alles ging voorspoeding, raid drivers ingeladen, ging spulletjeboeltje netjes kopieren totdat me pctje opnieuw opstarte en een hal.dll foutmelding krijg vlakvoor de setup. Al talloze keren opnieuw geprobeerd. Ik ben na een paar dagen kloten dusdanig zat dat ik dacht ik install wel even zonder raid. Dat werkte, tot in zovere dat me geluid het nog steeds niet doet :(

Ik heb een neo2 platinum (ja ik weet dat ac97 op auto moet staan in bios :P)

Mijn opties raken op en ik begin het langzaam aan zat te worden. Ik hoop dat iemand zelfde ervaringen of nog een idee heeft

done:
(bios reset dmv biosbatterij eruit)

Alvast bedankt voor jullie moeite !

Gr

Marc

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Heel stom misschien, maar die onboard AC`97 gevallen willen wel eens weigeren te werken als je je front-audiobracket niet helemaal goed aangesloten hebt (met van die jumpers/schuifjes). Aangezien je je pc overgebouwd hebt, dacht ik hieraan...longshot, maar je weet nooit :)

[ Voor 7% gewijzigd door Michael Knight op 14-02-2007 11:04 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• MagnetiO
Heel stom misschien, maar die onboard AC`97 gevallen willen wel eens weigeren te werken als je je front-audiobracket niet helemaal goed aangesloten hebt (met van die jumpers/schuifjes). Aangezien je je pc overgebouwd hebt, dacht ik hieraan...longshot, maar je weet nooit :)
Opzich heb je hier een punt maar ik heb dat heb ik al losgetrokken... Het MOET toch niet aangeloten zitten om te werken op moboaanluiting of wel?

edit:

Die verbinding kan trouwens niet verkeerd worden gemaakt bedenk ik me nu... Is een ac97 verbinding (geen losse connectortjes) een ac97 blok zeg maar :)

[ Voor 15% gewijzigd door MagnetiO op 14-02-2007 11:33 ]

• MagnetiO
niemand :'(

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:51
Hal.dll is eerder eigendom van windows dan van AC'97 dacht ik. Probeer is andere CD of nog betere andere raid drivers.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-05 09:45
Heb je ook een nieuwe voeding gebruikt?
Want het is namelijk zo dat dat er een bepaalde +5V lijn niet meer gebruikt hoeft te worden bij nieuwere voedingen. Menig onboard geluidskaart heeft hier gebruik van gemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door The_Greater op 14-02-2007 17:11 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:45
Een beetje google doet wonderen. :)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

MagnetiO schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 11:14:
[...]

Opzich heb je hier een punt maar ik heb dat heb ik al losgetrokken... Het MOET toch niet aangeloten zitten om te werken op moboaanluiting of wel?

edit:

Die verbinding kan trouwens niet verkeerd worden gemaakt bedenk ik me nu... Is een ac97 verbinding (geen losse connectortjes) een ac97 blok zeg maar :)
Dan heb jij geluk met die connector. Op mijn (inmiddels verouderde) moederbord zit het frontpanel met losse plugjes aangesloten op zo`n onboard AC`97.
In het boekje van mijn moederbord (MSI) staat echter, dat het bracket aangesloten moet zijn, ook als je hem niet gebruikt.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
MagnetiO schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 11:14:
[...]

edit:

Je moet of de ac97-connector aansluiten, of 2 jumpers over een verbinding maken. Anders heb je ook op het moederbord geen geluid. Dit is zo gemaakt dat je moederbord-aansluitingen geen geluid geven als je een koptelefoon o.i.d. aansluit op de voorkant.

• MagnetiO
Ik gaat het vanavond iig nog eventjes proberen gasten...

Bedankt voor jullie antwoorden

(het niet installeren van raid geeft wel een juiste boot.ini want die setup laad wel door)

Ik ga iig de spulleboel weer aansluiten, andere raid drivers en keep my fingers crossed :P

ik laat het weten

gegroet !
Pagina: 1