PC automatisch afsluiten bij sluiten programma

Pagina: 1
Acties:

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-07 16:20
Wellicht een beetje vage titel maar ik zit met de volgende uitdaging:

Ik heb een pc ingericht waar alleen 1 programma op gebruikt wordt. Deze pc logt automatisch in met een gebruikersprofiel die weinig rechten heeft.

Nu ben ik op zoek naar een oplossing hoe ik de pc automatisch kan afsluiten zodra ik het programma wat deze gebruiker mag gebruiken afsluit.

Wanneer ik dit voor elkaar heb denk ik een behoorlijk "hufter" proof systeem te hebben waar ze dus echt alleen dat programma mee kunnen gebruiken.

Iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen, heb al gezocht op GoT en Google maar krijg niet gevonden wat ik zoek.

For rent

• barrrt
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:44
Meschien slimmer om het programma te blockeren van afsluiten? (dus dat je het 'kruisje' niet in kan klikken?)

Ik weet niet wat voor programma het is of zo, maar om de pc telkens uit te laten zetten wanneer een programma word afgesloten lijkt me een beetje 'teveel' van t goeie ...

maar zelf heb ik hier geen oplossing voor... succes verder

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 11:54
ik heb het nooit geprobeerd, maar je zou een .bat file kunnen schrijven die opgestart wordt, waarin je dan vervolgens het programma opstart, en de regel daaronder shutdown.exe aanroept. op die manier wordt shutdown.exe aangeroepen als het andere programma uitgeschakeld wordt. enige nadeel is nog dat er een cmd window open staat tijdens het werken in het programma, maar daar is vast ook een oplossing voor

edit:
een simpel c-programma waarin je het system() commando gebruikt kan natuurlijk ook

[ Voor 10% gewijzigd door donzz op 14-02-2007 14:26 ]

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen