Toon posts:

Heatsink verwijderen van GF2 GTS?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg woensdag mijn Blue Orb binnen als het goed is... >:) maar nu wil ik mijn stock heatsink verwijderen. Ik heb al gekeken hoe ie vast zit, hij zit vast door middel van een soort lijm ofzo... :? Weet iemand van jullie hoe je dat ding eraf kunt halen? Of moet je gewoon de schroevendraaier ertussen zetten? Zie sig voor videokaart...

Bedankt.

Greetz

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Niet gewoon een schroevedraaier ertussen nee (tenzij je de kaart wil verneuken >:) ) . Ik heb het ook een paar keer gedaan: een papieren zakdoekje op je kaart leggen (en zorgen dat er niks breekbaars onder zit) tussen de heatsink en de kaart dus. Daarna met een schroevedraaier tussen die zakdoek en de heatsink en dan voorzichtig een beetje omhoog tillen. Je voelt vanzelf of ie makkelijk loskomt op niet. Als ie niet makkelijk loskomt langs alle kanten van de heatsink hetzelfde doen totdat ie wel loskomt (kijk uit bij het geheugen!).

Verder er natuurlijk voor zorgen dat ie niet nog vastzit met pinnetjes aan de kaart anders breek je je kaart in stukken 8-). En, voor eigen risico! Het belangrijkste is dat je niet teveel kracht zet, dan zal er ook niets breken. Het gaat het beste btw als je de kaart op een stuk dun schuimrubber legt dus niet op een een plat vlak want dan breek je iets makkelijk af.

So lang verhaal :7, suc6.

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt man. :)

Ik heb ook gehoort van de vriezer ofzo? :?
Dan moet je hem een tijdje in de vriezer leggen en wordt de lijm hard? Kan ik dit ook doen, zo ja

1) Hoelang moet ie erin liggen?
2) Waar moet ik hem in doen?
3) Bij hoeveel graden onder 0 moet het?

Bedankt.

Greetz

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
In de vriezer kan ook .. ik heb het ooit gedaan met een Viper II. Sommige epoxys worden zwakker naarmate ze kouder worden. Als je de kaart een tijdje in een goed afgesloten anti-statische zak in de vriezer legt kan het zijn dat de heatsink er makkelijker vanaf gaat. Ik het zou alleen doen als je hem er op de normale manier niet makkelijk vanaf krijgt, wie weet wip je hem er zo af :o ;) ...

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ok Bomberman ik dank je hartelijk, als ik het spul heb ga ik het gelijk proberen. Bedankt voor de hulp.

Greetz

Verwijderd

ik had het bij mijn tnt zo gedaan:
beetje draaien aan de heatsink, steeds beide kanten op heen en weer dus. bij kwam ie er zo vanaf.

Verwijderd

Die vriezer theorie werkt voor geen meter bij de nieuwe videokaarten. De lijm wordt zelfs niet broser als je hem in de vriezer legt. Enigste mogelijkheid is met een schroevendraaier de heatsink voorzichtig los wippen. Heb ik ook gedaan. Werkt prima, als je het voorzichtig doet natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Hehe met computerspullen ben ik altijd voorzichtig... :)

Greetz
Pagina: 1