Ik ben al een tijdje aan het kijken welk systeem het beste bij mij past. Mijn budget is max € 1900,- inclusief een nieuwe monitor.
Uiteindelijk ben ik op de volgende configuratie uitgekomen:
1: Moederbord: GigaByte 965G-DS3 (€ 125,-)
2: Processor Intel Core2Duo E6600 (€ 315,-)
3: Processorcooler Scythe Infinity SCINF-1000 (€ 45,-)
4: Geheugen Kingston HyperX 2GB DDR2-800 (kit) (€ 209)
5: Graka XFX 8800 GTS/550 XXX (€ 419,-)
6: HD: 2 X Seagate Barracuda 320GB 18MB/7200 (€ 178,-)
7: Floppy: Mitsumi FDD+ 7in1 cardreader (€ 25,-)
8: DVD RW DL Samsung SH-S182M (€ 35,-)
9: Behuizing Coolermaster Mystique 631 Black (€ 89,-)
10: Voeding Hiper Type R Modular 4K530 (€ 85,-)
11: Windows Vista Premium 32 Bit Oem (€119,-)
12: Monitor waarschijnlijk Iiyama Prolite E1900WS-B3 (€199,-)
Toelichting:
Ik ga dit systeem voornamelijk gebruiken voor games en fotobewerking (Paint Shop Pro XI) en films.
Doel is om een jaar of 4 met dit systeem vooruit te kunnen. Ben niet van plan om zwaar over te gaan klokken.
Toelichting keuzes en eventuele opmerkingen of vragen daarbij
1: Heb getwijfeld tussen deze en de DS4. Ik heb geen plannen voor een SLI-opstelling. Vraag me dan af wat de meerwaarde van de DS4 is.
2: Lijkt me op dit moment de beste prijs/kwaliteitverhouding. De E6700 is zijn meerprijs volgens mij niet waard. Graag jullie mening hierover.
3: Cooler komt zeer goed uit de test. Verder geen onderbouwing
4: Wil een DDR2-800 geheugen. Twijfel tussen G.E.I.L. en deze. Op diverse fora lijkt Kingston stabieler te zijn. Graag jullie mening.
5: Twijfel nog een beetke tussen de GTS en GTX. Vraag me af wat de toegevoegde waarde van de GTX is en of ik daar wel iets van zal merken. Wil DirectX10. Vandaar de 8800. Is het verstandig om nu deze te nemen om wel bij de tijd te zijn maar toch de mogelijk te hebben om in de toekomst er een andere in te prikken?
6: Beste prijs kwaliteit verhouding. Nut van 10.000rpm lijkt mij te verwaarlozen. Juiste keuze?
7: Geen toelichting nodig
8: Geen toelichting nodig
9: Mooie kast...afsluitbaar. Verder gewoon emotie-aankoop
10: Twijfel nog steeds welke voeding goed maar vooral stil is. Ook vraag ik me af hoevaal watt nu eigenlijk voldoende is. Kan ik beter naar 600W+ gaan? Wie heeft tips over een stille en stabiele voeding?
11: Premium keuze staat vast. Enige waar ik nog steeds over twijfel is de 64bits versie. In de toekomst is 2Gig intern wellicht niet meer voldoende. Ik zou dan naar 4Gig overtsppen. De 32bits versie zou moeilijkheden hebben met een geheugen groter dan 3Gig. Wie kan mij helpen met de keuze mede met de wetenschap dat ik 4 jaar met dit systeem vooruit wil? Let wel: een andere graka en geheugen bijprikken in de motivatie meenemen.
12: Ik wil een Widescreen. 19Inch lijkt mij voldoende en de specs qua reactietijd en contrast zijn volgens mij ook goed. Graag bevestiging dat dit de juiste keuze is of motivatie voor een ander merk of type.
Thanx!
Uiteindelijk ben ik op de volgende configuratie uitgekomen:
1: Moederbord: GigaByte 965G-DS3 (€ 125,-)
2: Processor Intel Core2Duo E6600 (€ 315,-)
3: Processorcooler Scythe Infinity SCINF-1000 (€ 45,-)
4: Geheugen Kingston HyperX 2GB DDR2-800 (kit) (€ 209)
5: Graka XFX 8800 GTS/550 XXX (€ 419,-)
6: HD: 2 X Seagate Barracuda 320GB 18MB/7200 (€ 178,-)
7: Floppy: Mitsumi FDD+ 7in1 cardreader (€ 25,-)
8: DVD RW DL Samsung SH-S182M (€ 35,-)
9: Behuizing Coolermaster Mystique 631 Black (€ 89,-)
10: Voeding Hiper Type R Modular 4K530 (€ 85,-)
11: Windows Vista Premium 32 Bit Oem (€119,-)
12: Monitor waarschijnlijk Iiyama Prolite E1900WS-B3 (€199,-)
Toelichting:
Ik ga dit systeem voornamelijk gebruiken voor games en fotobewerking (Paint Shop Pro XI) en films.
Doel is om een jaar of 4 met dit systeem vooruit te kunnen. Ben niet van plan om zwaar over te gaan klokken.
Toelichting keuzes en eventuele opmerkingen of vragen daarbij
1: Heb getwijfeld tussen deze en de DS4. Ik heb geen plannen voor een SLI-opstelling. Vraag me dan af wat de meerwaarde van de DS4 is.
2: Lijkt me op dit moment de beste prijs/kwaliteitverhouding. De E6700 is zijn meerprijs volgens mij niet waard. Graag jullie mening hierover.
3: Cooler komt zeer goed uit de test. Verder geen onderbouwing
4: Wil een DDR2-800 geheugen. Twijfel tussen G.E.I.L. en deze. Op diverse fora lijkt Kingston stabieler te zijn. Graag jullie mening.
5: Twijfel nog een beetke tussen de GTS en GTX. Vraag me af wat de toegevoegde waarde van de GTX is en of ik daar wel iets van zal merken. Wil DirectX10. Vandaar de 8800. Is het verstandig om nu deze te nemen om wel bij de tijd te zijn maar toch de mogelijk te hebben om in de toekomst er een andere in te prikken?
6: Beste prijs kwaliteit verhouding. Nut van 10.000rpm lijkt mij te verwaarlozen. Juiste keuze?
7: Geen toelichting nodig
8: Geen toelichting nodig
9: Mooie kast...afsluitbaar. Verder gewoon emotie-aankoop
10: Twijfel nog steeds welke voeding goed maar vooral stil is. Ook vraag ik me af hoevaal watt nu eigenlijk voldoende is. Kan ik beter naar 600W+ gaan? Wie heeft tips over een stille en stabiele voeding?
11: Premium keuze staat vast. Enige waar ik nog steeds over twijfel is de 64bits versie. In de toekomst is 2Gig intern wellicht niet meer voldoende. Ik zou dan naar 4Gig overtsppen. De 32bits versie zou moeilijkheden hebben met een geheugen groter dan 3Gig. Wie kan mij helpen met de keuze mede met de wetenschap dat ik 4 jaar met dit systeem vooruit wil? Let wel: een andere graka en geheugen bijprikken in de motivatie meenemen.
12: Ik wil een Widescreen. 19Inch lijkt mij voldoende en de specs qua reactietijd en contrast zijn volgens mij ook goed. Graag bevestiging dat dit de juiste keuze is of motivatie voor een ander merk of type.
Thanx!