Dead pixel policy?

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008

• Zoke
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-10-2024
Ik heb even met quicksearch gezocht maar kon het niet zo snel vinden.

Wat is het voordeel van winkels die 8 dagen lange pixel garantie bieden voor een groot extra bedrag (bijv. 50 Euro)? Is dit handig of gebakken lucht? Is het niet wettelijk geregeld dat er bedenktijd is; een termijn waarbinnen een product mag terug brengen en je geld terug krijgt? En deze 8 dagen 'garantie' komen overeen met de wettelijke bedenktijd. Gelden er speciale regels voor LCD schermen (met dode pixels)?

Ook wordt er niet vermeld wat voor pixel garantie er standaard al op een LCD scherm zit. Heeft Samsung niet een zero pixel garantie (althans, volgens wikipedia)? Ik ben namelijk geïnteresseerd in de Samsung Syncmaster 226BW.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:27

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Neem gewoon een winkel die een no-nonsense policy heeft met pixels...al je niet tevreden bent ruil je `m om/geld terug.

IK haal tft`tjes altijd bij mycom :)

Kost niets extra dus ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Michael Knight op 14-02-2007 09:42 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Als je een TFT scherm koopt via het internet geld de wet Koop op Afstand. Mocht je een dode pixel hebben kan je het scherm gewoon terugsturen zonder reden, en krijg je je geld terug. Nadeel is wel dat de winkel waarschijnlijk niet makkelijk mee zal werken.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:30
Hier zijn al redelijk wat topics over volgeschreven. Ik heb er zelfs een paragraaf van mijn scriptie aan gewijd :)

het voordeel van een aparte pixelgarantie is dat je zeker weet dat je gezeik krijgt wanneer je een dode pixel hebt en geen extra garantie hebt afgesloten.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:39

Coldcat

HODL

En dan zul je waarschijnlijk de verzendkosten wel moeten betalen.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• illstid
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-01-2024
Als je een scherm koopt bij een Internet winkel zullen zij heel moeilijk doen bij het omruilen van een scherm met dode pixels, zij pakken een lage marge op producten en zien niet graag producten terug komen die ze niet verder kunnen verkopen.

Bij de Mycom hebben zij een grotere marge en winkels waar je stennis kan schoppen, dus dat wil wel in het voordeel werken. Echter het kan voorkomen dat een TFT scherm bij een webwinkel met pixel garantie goedkoper is als bij de MyCom zonder.

Maar, als je het nuchter bekijkt... JA pixel garantie is heet gebakken lucht, net als 90% van alle verzekeringen die op de markt zijn. Maar ja recht hebben en krijgen blijven altijd twee verschillende zaken, dus het ligt er aan of je door een zware procedure wilt om je gelijk te halen of dat je een klein verlies neemt voor zekerheid.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

illstid schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 09:53:
Als je een scherm koopt bij een Internet winkel zullen zij heel moeilijk doen bij het omruilen van een scherm met dode pixels, zij pakken een lage marge op producten en zien niet graag producten terug komen die ze niet verder kunnen verkopen.

Bij de Mycom hebben zij een grotere marge en winkels waar je stennis kan schoppen, dus dat wil wel in het voordeel werken. Echter het kan voorkomen dat een TFT scherm bij een webwinkel met pixel garantie goedkoper is als bij de MyCom zonder.

Maar, als je het nuchter bekijkt... JA pixel garantie is heet gebakken lucht, net als 90% van alle verzekeringen die op de markt zijn. Maar ja recht hebben en krijgen blijven altijd twee verschillende zaken, dus het ligt er aan of je door een zware procedure wilt om je gelijk te halen of dat je een klein verlies neemt voor zekerheid.
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden. Winkels die hun lage marge uiteindelijk op de klant willen afwentelen in geval van problemen zullen aan mij niets verdienen. Ik zie dit namelijk teveel gebeuren (bijvoorbeeld in de Shop Survey waar veel mensen zich laten afschepen door webwinkels met te lage marge)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Zoke
Alvast bedankt voor de reacties,

Ik was onder de indruk dat dit een meer klantvriendelijke garantie is maar eigenlijk dus gebakken lucht. Daarom zal ik de monitor gaan kopen en afhalen bij in winkel in de regio zonder er 39 euro extra te betalen voor garantie die ze wettelijk al horen te geven.

Mocht iemand toch andere ervaringen hebben zonder deze garantie, dan hoor ik het graag (en welke winkels er moeilijk doen). Zelf had ik Euromaxi.nl op het oog en die hanteert deze rare policy, maar gelukkig zitten ze in de regio. Ze zijn inderdaad de goedkoopste in pricewatch maar ik heb nog niet problemen gehad met 'goedkopere' internet bestellingen via pricewatch.

[ Voor 3% gewijzigd door Zoke op 14-02-2007 10:06 ]

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-06 14:21

EXX

EXtended eXchange

Zelfs met pixelgarantie kun je op je neus gaan:

Bij MediaMarkt een Benq TFT gekocht. Krijg je binnen 14 dagen dode/hot pixels, kun je zonder problemen een ander exemplaar krijgen. Prima zou ja zeggen.

Niet dus, want de TFT ging na 3 maanden stuk. MediaMarkt verwijst voor de garantie door naar de omruilservice van Benq. Contact opgenomen met Benq. Die komen inderdaad netjes aan de deur een nieuwe TFT brengen en nemen de kapotte mee. So far so good. Als je vervolgens die TFT aansluit blijkt er een dode pixel in te zitten. Benq gebeld hierover: zij geven als antwoord dat dit binnen de norm valt en dus niet omgeruild wordt. Helaas pindakaas.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zoke schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 10:01:
Daarom zal ik de monitor gaan kopen en afhalen bij in winkel in de regio zonder er 39 euro extra te betalen voor garantie die ze wettelijk al horen te geven.
In 99% van de gevallen heb je op een dode pixel géén garantie. Dit wordt meestal afgedekt door een X-aantal kapotte pixels als toelaatbaar aan te merken.

Maar het aantal topics hierover is gigantisch en iets nieuws zal er absoluut niet gepost worden.

http://gathering.tweakers...+garantie&where=Dit+forum << Klikkerdeklikklik

[ Voor 13% gewijzigd door Guardian Angel op 14-02-2007 10:15 ]

ARME AOW’er

• Zoke
Omruilen zullen ze inderdaad niet doen als het merk geen zero pixel policy heeft, maar binnen 8 dagen mag je toch je geld terug eisen? Niet melden dat er een pixel kapot is, gewoon dat je wilt afzien van je aankoop of gelden er speciale wetten voor LCD monitoren?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zoke schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 10:38:
of gelden er speciale wetten voor LCD monitoren?
Nope. In tegenstelling wat de meeste webwinkels je wel willen doen geloven als zoiets gaat spelen.

De grootste tranentrekker is altijd; "Maar dan kunnen wij hem niet meer verkopen :'( :'( "

Alsof dat het probleem van de klant is, en zoals ik al eerder zei, niet een lage marge hanteren om maar de goedkoopste te willen zijn en dan eventuele problemen op je klanten afschuiven.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zoals, ook in dit topic, al vaak is gepost heb je inderdaad het recht om spullen terug te sturen en je geld terug te krijgen binnen 7 dagen. Maar winkels gaan dan wel moeilijk doen, vooral de kleintjes, omdat het voor hun zeer onhandig is om met een geopende monitordoos te zitten in hun kleine kantoortje.
Maar het recht heb je.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

En vergeet niet, meestal moet het product onaangeroerd, ongebruikt of in de originele onbeschadigde verpakking worden teruggestuurd. Dan is het volgende probleem, je geld zien terug te krijgen of zelfs minder terugkrijgen als je hebt betaald. Lees de shopsurveys er maar eens op na.

Om van al dit gedoe verschoont te blijven is het beter om die garantie af te sluiten. Geen gezeik, geen gezeur en.... geen dode pixel.

ARME AOW’er

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT search op "pixelgarantie"

Je hebt de search gebruikt en de eerste hit met bovenstaande search niet gevonden :?

Dan gebruik je ofwel rare zoektermen (zoeken is vak apart - maar wel eentje waarvan we verwachten dat een Tweaker het kan), danwel heb je die eerste hit niet goed doorgelezen. Ga dat alsnog eens doen :o

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 14-02-2007 10:50 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.