[Outlook/Exchange 2003] kan niet machtigen

Pagina: 1
Acties:

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Tweakers,
Ik zit weer eens met een probleem:

Een directielid wil graag iemand in Outlook machtigen om zijn agenda te bekijken en te wijzigen.
Als hij dit aangeeft in Outlook (extra -> opties -> tabblad gemachtigenden.) door een gebruiker toe te voegen dan krijgt hij de volgende melding als hij na het toe voegen op "toepassen/ok" drukt:

De instellingen voor gemachtigden zijn niet op de juiste manier opgeslagen. Kan send-on-behalf-of list
niet activeren. U hebt niet de machtigingen die nodig zijn om deze bewerkingen uit te voeren.

Het gaat dus duidelijk om machtigingen, alleen ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Moet ik de secretaresse die zijn agenda moet beheren nu ergens extra machtigingen geven?

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Het lijkt erop als ik de gebruikers uit een bepaalde groep zet, ze dan ineens wél kunnen toevoegen, is dit mogelijk?

krijg in de eventviewer ook een volgende melding:

Event Type: Error
Event Source: MSExchangeIS Mailbox Store
Event Category: General
Event ID: 9556
Date: 15-2-2007
Time: 9:45:36
User: N/A
Computer: MAIL
Description:
Unable to set permission for DL /o=HIN/ou=First Administrative Group/cn=Recipients/cn=Binnendienst because it could not be converted to a security group. This most likely is because your system is in a mixed domain.

For more information, click http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.

[ Voor 69% gewijzigd door Gumball op 15-02-2007 10:08 ]

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:36
Gumball schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 08:56:
Het lijkt erop als ik de gebruikers uit een bepaalde groep zet, ze dan ineens wél kunnen toevoegen, is dit mogelijk?

krijg in de eventviewer ook een volgende melding:

Event Type: Error
Event Source: MSExchangeIS Mailbox Store
Event Category: General
Event ID: 9556
Date: 15-2-2007
Time: 9:45:36
User: N/A
Computer: MAIL
Description:
Unable to set permission for DL /o=HIN/ou=First Administrative Group/cn=Recipients/cn=Binnendienst because it could not be converted to a security group. This most likely is because your system is in a mixed domain.

For more information, click http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.
Zo te zien probeert die een groep te selecteren? Maar deze groep is een "Ditribution" Groep en geen security groep in de AD. Met een Ditribution groep kan je geen rechten toekennen.