Hallo Tweakers. 
Ik ben op zoek naar een simpele manier om een MySQL database te backuppen. Ik heb al een manier gevonden, namelijk deze batchfile:

Ik hoorde alleen dat het netter was om eerst MySQL te stoppen, zodat zeker is dat alle gegevens weg zijn geschreven. Ik ben toen verder gaan zoeken en kwam op dit tegen:
Probleem is alleen dat ik de foutmelding krijg dat de mysql service niet is gestart.
Als ik van te voren een "net start mysql" doe, krijg ik alsnog de foutmelding, ondanks dat de service zeker draait!
Mijn vragen:
1 - Hoe groot is het risico om manier 1 toch te gebruiken?
2 - Hoe is het mogelijk dat Windows denkt dat de server niet draait?
Iemand die wat ideeen heeft?
Ik ben op zoek naar een simpele manier om een MySQL database te backuppen. Ik heb al een manier gevonden, namelijk deze batchfile:
code:
Dit werk goed, ik krijg netjes een bestandje met alle SQL data. 1
2
3
| mysqldump --user="root" --password="iwachtwoord" helpdeskpilot > data.sql copy data.sql D:\HelpDeskPilot |
Ik hoorde alleen dat het netter was om eerst MySQL te stoppen, zodat zeker is dat alle gegevens weg zijn geschreven. Ik ben toen verder gaan zoeken en kwam op dit tegen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| net stop Apache2 net stop mysql xcopy /e helpdeskpilot helpdeskpilot_bck net start mysql net start Apache2 pkzip .... robocopy *.zip C:\backup |
Probleem is alleen dat ik de foutmelding krijg dat de mysql service niet is gestart.
Mijn vragen:
1 - Hoe groot is het risico om manier 1 toch te gebruiken?
2 - Hoe is het mogelijk dat Windows denkt dat de server niet draait?
Iemand die wat ideeen heeft?