Geflitst in Frankrijk

Pagina: 1
Acties:
  • 459 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-06 17:17
Ik weet dat er wel wat info te vinden is over overeenkomsten nederland-frankrijk betreffende het doorsturen van boete's, maar die is nooit recent ( lees: jonger dan 2 jaar)

Vandaar hier nog een keer mijn vraag:
Worden boete's uit frankrijk al doorgestuurd naar nederland?
Uiteraard ben ik tijdens de wintersport in een sneaky stukje 90km zone getrapt. ( dacht dat het daar nog 110 was en reed ongeveer 130)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

afgelopen zomer ben ik in frankrijk geflitst op zeker 20km te hard, tot op heden nog nooit iets van gehoord. Maar ik weet niet of dit altijd is. Het lijkt me dat ze het tegenwoordig zonder problemen gewoon door kunnen sturen. In duitsland ben ik ook een keer geflitst en toen viel de bon zonder problemen op mijn deurmat ;-)

[ Voor 50% gewijzigd door Rodyman op 14-02-2007 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79417

Heb ik zelf ook meegemaakt zo'n 2 jaar terug. Nooit wat ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Met duitsland is in ieder geval een verdrag van het overdragen van wederzijdse boete's. Maar volgens mij is dat met frankrijk nog steeds niet het geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-06 11:49

MicroWhale

The problem is choice

Ik ben afgelopen zomer in belgië en frankrijk (2x) geflitst. Nooit wat van gehoord. Waarschijnlijk doen ze dat alleen als het een belachelijke overtreding is... als ze het al doen.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 19:28

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

De 'kleintjes' kosten vaak administratief meer, dan dat ze opbrengen aan boete...

Werden die dingen niet alsnog gevorderd als je jaren later opnieuw betrapt wordt in heztelfde land?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:26
Ik ben 2,5 jaar geleden door een stuk of 2 tolposten gereden in Noorwegen zonder te betalen (had geen idee wat een bomstasjon was op dat moment en dacht dat AUTO-pass sloeg op auto's die door mochten rijden :P)

Toen ik dat aan een Noor vertelde keek ie heel erg ernstig en zei ie: "Weet je wel hoe hoog die boetes wel niet zijn?", mijn antwoord nu, 2,5 jaar later: "Nee, nog steeds niet".

Het lijkt erop dat alleen onze directe buurlanden doen aan boetes doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06 15:56

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

_JGC_ schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 09:43:
Ik ben 2,5 jaar geleden door een stuk of 2 tolposten gereden in Noorwegen zonder te betalen (had geen idee wat een bomstasjon was op dat moment en dacht dat AUTO-pass sloeg op auto's die door mochten rijden :P)

Toen ik dat aan een Noor vertelde keek ie heel erg ernstig en zei ie: "Weet je wel hoe hoog die boetes wel niet zijn?", mijn antwoord nu, 2,5 jaar later: "Nee, nog steeds niet".

Het lijkt erop dat alleen onze directe buurlanden doen aan boetes doorsturen.
Dat komt doordat we (Nederland, that is) met deze buurlanden een speciale overeenkomst hebben.
Het zelfde geld bijvoorbeeld voor buitenlanders in NL, een duitser die te hard langs een trajectcontrole rijd krijgt netjes een bon in zijn brievenbus, alle andere nationaliteiten kunnen gewoon hard door rijden, tenzij ze natuurlijk een volgende keer aan grens worden aangehouden.

Met je Franse of Noorse boete kunnen ze je in NL weinig maken, mogelijk kunnen ze, als je het te erg hebt gemaakt, de nederlandse staat vragen wat te doen. Verder kunnen ze je de volgende keer bij een grenspost je oppakken.

Nog een tip: Als Nederlander ben je alleen maar verplicht te reageren op Nederlandse brieven, als de Duitsers/Fransen je een Duitse of Franse brief sturen mag je deze negeren

[ Voor 7% gewijzigd door Tukk op 14-02-2007 09:54 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:15

Mx. Alba

hen/die/zij

* Mx. Alba woont in Frankrijk en kan haarfijn uitleggen hoe het werkt. :)

Er is tussen Nederland en Frankrijk geen verdrag dat dit soort overtredingen bij elkaar kunnen worden geïnd. Dat houdt in dat je dus niet op een Franse prent hoeft te wachten.

Cependant*, als je ooit weer in Frankrijk komt en toevallig voor een wissewasje wordt aangehouden voor controle (met dezelfde auto met het zelfde kenteken), dan zullen ze wel degelijk die prent terugvinden en die aan je voorleggen.

Het omgekeerde geldt ook. Ik ben toen ik in Nederland op vakantie was volgens mij twee keer op de prent gezet. (Wel grappig trouwens, al die Hollanders die netjes 80 rijden op een trajectcontrole stuk terwijl ik daar gewoon met 100 langs rij met mijn Franse kenteken :D) Niets te vrezen tenzij ik eens met dezelfde auto in Nederland word aangehouden.

Dit is overigens geen uitnodiging om in Frankrijk maar lekker overal te hard te rijden! Als je dat namelijk doet bouw je een leuk prentenboekje op, en loop je uiteraard ook een grote kans om er een keer aangehouden te worden, en dan zijn de rapen natuurlijk wel gaar. Ennuh, je bent wel erg dom als je je in Frankrijk laat flitsen, want er is geen enkele flitskast die niet een paarhonderd meter vantevoren met een joekel van een waarschuwingsbord wordt aangegeven...

* desalniettemin

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

's Nachts zie je die borden niet :+

'Eh, we zijn ook geflitst - Zag je dat bord niet dan zonet ? - Eh nee - Haha oke' :+

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Jahoor, een reflecterend wit bord van 2 x 3 meter dat je niet ziet 'snachts? Knap hoor :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Heb 'm echt gemist, maar toch de boete niet binnen gekregen.
Elk jaar met 'n andere auto naar Frankrijk ;)

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Totdat de Europese Eenwording eindelijk ook voor snelheidsboetes gaat gelden ;)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

DinX

Motormuis

Voor de Belgen is dat dan weer minder in het buitenland. Wij hebben onze nummerplaat namelijk zolang we zelf willen :p Die gaat over van auto op auto :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 21:57:
Heb 'm echt gemist, maar toch de boete niet binnen gekregen.
Elk jaar met 'n andere auto naar Frankrijk ;)
Ik ook afgelopen herfstvakantie. Iedereen in de auto zei echt gelijk nadat ik geflitst was "zag je dat bord niet!!??" Ehh welk bord :z Dat was met een gangetje van 180, gelukkig nooit post uit Frankrijk gehad.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Mx. Alba schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 18:35:
* jmderonde woont in Frankrijk en kan haarfijn uitleggen hoe het werkt. :)

Cependant*, als je ooit weer in Frankrijk komt en toevallig voor een wissewasje wordt aangehouden voor controle (met dezelfde auto met het zelfde kenteken), dan zullen ze wel degelijk die prent terugvinden en die aan je voorleggen.
dat komt mooi uit. die betreffende auto staat te koop, hoop dat de nieuwe eigenaar er niet binnenkort mee naar frankrijk gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Maar die heeft dan een bewijs dat hij pas sinds x tijd de eigenaar van die auto is.

[ Voor 5% gewijzigd door Mx. Alba op 16-02-2007 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Aha, dus gewoon elke keer dat je geflitst bent even de auto op naam van een familielid zetten en direct weer terug plaatsen ;)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Behalve dat je dat ook geld kost natuurlijk. Tenminste, dat neem ik aan... Hoewel, in Nederland is het overschrijven van een auto misschien een stuk goedkoper dan in Frankrijk? Hier betaal je 28€ per "fiscale paardenkracht" (CV) en een gemiddelde auto heeft er 6. Een kleintje 4, en zeer hoge uitzonderingen nog minder, zoals bijvoorbeeld de welbekende Citroën 2CV, en een leuke Amerikaan zoals een Pontiac Trans Sport 3.6 V6 heeft er een whopping 18. Keer 28€, katching! (Het bedrag verschilt per departement trouwens, 28€ per CV is hier in Loire-Atlantique, en je krijgt 50% korting voor een LPG of hybride-auto, dus dan wordt die Pontiac toch betaalbaar als je er een gastank in bouwt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-06 11:23

Metalrick

tcpdump ninja

Hmz mijn ouders zijn nu al minimaal 10 keer geflitst in Frankrijk (pokke stuk bij Metz enzo..., 'mn ouders rijden daar per winter zo'n 20 keer voorbij ofzo :P)

Dat is allemaal met 1 auto (Impreza WRX). Hopen dat we met die bak niet worden aangehouden. Want dan zou het een leuk extra bezoek aan de bank worden :+

Ikzelf ben ik m'n astra een keer vlak voor of vlak na Toul geflitst...je mocht er 110 geloof ik, ik reed 170 :X

Gelukkig hebben we in de jaren wel een mooi lijstje met de locaties van de kastenop die route :P

Reyn: Ik las een tijd terug dat de gendarmerie een stel impreza's hadden gekocht voor snelwegcontrole, ik ben er nog nooit 1 tegengekomen helaas maar jij misschien wel?

Wel gaaf btw die gendarmerie, rij je in de wrx netjes 130, gaan ze steeds achter je rijden, langzaam inhalen, kijken, voor je rijden met 120 zodat jij ze weer in moet halen enzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Ze hebben idd een vloot Impreza's gekocht. Ik blijf het sjonnie-met-pet-auto's vinden hoor. Alleen de pet is anders ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 17-02-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Mx. Alba schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 19:21:
Ze hebben idd een vloot Impreza's gekocht. Ik blijf het sjonnie-met-pet-auto's vinden hoor. Alleen de pet is anders ;)
wel neet man, liefst natuurlijk sti met foute velgen, gewoon een cult auto, alleen moet je niet je 1.6 met die zooi op gaan leuken of je STI fout tunen oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
* XWB woont in Frankrijk en kan haarfijn uitleggen hoe het werkt. :)

Er is tussen Nederland en Frankrijk geen verdrag dat dit soort overtredingen bij elkaar kunnen worden geïnd. Dat houdt in dat je dus niet op een Franse prent hoeft te wachten.

Het omgekeerde geldt ook. Ik ben toen ik in Nederland op vakantie was volgens mij twee keer op de prent gezet. (Wel grappig trouwens, al die Hollanders die netjes 80 rijden op een trajectcontrole stuk terwijl ik daar gewoon met 100 langs rij met mijn Franse kenteken :D) Niets te vrezen tenzij ik eens met dezelfde auto in Nederland word aangehouden.

Dit is overigens geen uitnodiging om in Frankrijk maar lekker overal te hard te rijden! Als je dat namelijk doet bouw je een leuk prentenboekje op, en loop je uiteraard ook een grote kans om er een keer aangehouden te worden, en dan zijn de rapen natuurlijk wel gaar. Ennuh, je bent wel erg dom als je je in Frankrijk laat flitsen, want er is geen enkele flitskast die niet een paarhonderd meter vantevoren met een joekel van een waarschuwingsbord wordt aangegeven...

* desalniettemin
Weet je soms ook hoe dat met België zit? Ik heb zaterdagnacht naar Valence gereden en ben 3x geflitst geweest, en deze nacht nog eens 3x bij het terugrijden :X Misschien idioot, maar in België flitsen die dingen wanneer je > 10 te hard rijdt, dus ik reed gewoon 140.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:18

PoweRoy

funky!

apparaat flits toch al bij >4 km te hard normaal :?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-06 16:02
Belgische boetes weten hun weg naar Nederland te vinden, desnoods belt de Nederlandse politie er achteraan wie de bestuurder is/was als het bv een leaseauto betreft. Boetes zijn daar ook niet mis, recent verhoogd, en ze houden bij 'levende' controles graag buitenlanders aan. Gewoon goed uitkijken en niet te hard rijden dus.

Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 12:37

Dennahz

Life feels like hell should.

Wtf 6x geflitst.. en dan heb je nog niet zoiets van: "Ik rij wel langzamer"? De boetes in Belgie zijn niet goedkoop (Minimaal 50 euro, en dat gaat rap omhoog naar 100 / 150...).

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dennahz schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:32:
De boetes in Belgie zijn niet goedkoop (Minimaal 50 euro, en dat gaat rap omhoog naar 100 / 150...).
Ik ben in Frankrijk geflitst, ik reed naar en van Valence. Ik wil weten hoe dat zit met een overeenkomst Frankrijk - België naar boetes toe.
PoweRoy schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:29:
Ik ben nog nooit geflitst in de Benelux en ik rij wel vaker 10 te hard, maar ze flitsen niet.

[ Voor 57% gewijzigd door XWB op 29-10-2007 11:00 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
Ik ben zelf 1 keer en een vriend is 1 keer met mijn auto geflitst in beide gevallen nooit iets gezien.
* Powermage woont in Frankrijk en kan haarfijn uitleggen hoe het werkt. :)
* Powermage vraagt zich af of je het heel zeker weet, zeker mbt dit stuk:
En hier twijfel ik heel ernstig aan, een vriend van me is ooit met 190+ geflitst in frankrijk, en met dat temp zijn de boetes niet mals meer, die is 1 nooit binnen gekomen per post, ten 2e werd hij een half jaar later gelaserd een aan de kant gezet voor ongeveer 30km te hard, hij was al bang dat de 190+ bekeuring (dat was 60 te hard dus) boven zou komen (want ze gingen alles even controleren) maar die is niet boven gekomen, nu kan hij dus ontzettend veel geluk hebben (onleesbaar kenteken op die flitsfoto oid) maar ik vermoed dat die moeite dus niet eens genomen word, en 60+ te hard was geloof ik een sanctie van dik 1000 euro.

overigens vind ik de tarieven tot een tijdelijke ontheffing van de maximum snelheid best meevallen in Frankrijk, afgelopen zomer is een vriendin van me (waar ik achteraan reed) aan de kant gezet met 170+ (waar je 130 mocht) en na het overhandigen van ik geloof 9 tientjes mocht ze weer fijn doorrijden. (mij hielden ze helemaal niet staande)

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Engeland zal wel helemaal geen overeenkomsten hebben schat ik? Toch maar eens uitproberen als ik weer in Nederland ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Nu online

DinX

Motormuis

Dutchman! schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:31:
Belgische boetes weten hun weg naar Nederland te vinden, desnoods belt de Nederlandse politie er achteraan wie de bestuurder is/was als het bv een leaseauto betreft. Boetes zijn daar ook niet mis, recent verhoogd, en ze houden bij 'levende' controles graag buitenlanders aan. Gewoon goed uitkijken en niet te hard rijden dus.
Mwa, valt nog mee de boetes. Ik vond het vroeger met die schalen erger.

Nu is het gewoon 50€ voor de eerste 10km en daarna 10€ per km omhoog (snelweg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

DinX schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:21:
[...]

Mwa, valt nog mee de boetes. Ik vond het vroeger met die schalen erger.

Nu is het gewoon 50€ voor de eerste 10km en daarna 10€ per km omhoog (snelweg).
ik vind dat nog best een zuur appeltje, de eerste tien km zijn hier 15 piek, dan worden het er snel meer (30!) en dan nóg meer (richting 60 of zelfs 90 als je het heel gek maakt)
alleen dat rijbewijs innemen bij 30+ km overtreding, dat houdt je wel scherp. Maar ik begrijp dat de Belgische politie die dingen ook verzamelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Nu online

DinX

Motormuis

Vanaf 50 km/uur op de snelweg of 30km in zone 30/50 en BBK.

http://www.wegcode.be/wet.php?wet=87

Het is trouwens 5€per km buiten zone 30/50 en BBK. Binnen die zone's is het danweer 10€ per km.

Dus 140 op de snelweg kost je 100€ tegenwoordig. Maar je hebt altijd nog kans om voor de rechtbank te komen (normaal gezien krijg je een minnelijke schikking onder de 20/30 te hard).

Boeteberekenaar :+

code:
1
2
3
4
5
130     50  //  60  //  55-2750
140     60  //  70  //  55-2750
150    160 // 170  //  55-2750 + mogelijk verval tot sturen
159    240 // 250  //  55-2750 + mogelijk verval tot sturen
160    dagvaarding -> voor de rechtbank -> 55-2750 + verval tot sturen

Buitenlanders volgen hetzelfde, maar vanaf 160 kan hun rijbewijs worden ingenomen als ze je staandehouden. Al wordt dit meestal niet gedaan dacht ik omdat ze dan nog dingen moeten regelen met het Nederlandse gerecht enzo dacht ik alvorens ze dit kunnen doen. Ze kunnen je dan wel gewoon een rijverbod voor België geven dacht ik.
Dus als ze alleen in de auto zitten kan er iemand vanuit Nederland komen om die persoon z'n auto naar huis te brengen, al dan niet een takelwagen.

Op de snelweg valt het dus nog mee. Zolang je als Belg onder de 160 (gemeten, dus 150,4 met correctie) blijft zit je vrij safe.

[ Voor 155% gewijzigd door DinX op 29-10-2007 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-06 00:17
Sinds 24 februari 2005 is er in de Europese Unie het Kaderbesluit inzake de toepassing van het beginsel van wederzijdse erkenning op geldelijke sancties. Op basis van dit kaderbesluit kan bijvoorbeeld Frankrijk een daar aan een Nederlander opgelegde verkeersboete doorzenden naar Nederland. Nederland is dan verplicht deze geldboete te erkennen en ten uitvoer te leggen, tenzij een (facultatieve) weigeringsgrond van toepassing is. De praktische uitwerking daarvan in Nederland is neergelegd in de Wet wederzijdse erkenning en tenuitvoerlegging strafrechtelijke sancties.

Voor de gehele EU is er dus een grondslag op basis waarvan lidstaten boetes naar elkaar kunnen toesturen. Voor de lidstaat aan wie de boete is toegezonden voor tenuitvoerlegging is het nog interessant ook want, uitzonderingen daargelaten, ze mag het geld zelf houden.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
En praktisch gezien krijg je alleen boetes in NL toegestuurd als je te hard reed in Duitsland, Belgie of Zwitserland.
PoweRoy schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:29:
Nee, bij 7 of meer kmpu.

[ Voor 45% gewijzigd door Widow op 29-10-2007 22:37 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
die wet mag er idd zijn, maar ze doen ze niet doorsturen.

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Precies een jaar geleden in de herfstvakantie van 2006 ook geflitst in France, nooit iets binnen gekregen...

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Bedenk me net dat bij het lezen van dit topic dat we nog zeker 150,- pp hadden ingecalculeerd voor de flitserijen afgelopen zomer, maar niks van gehoord *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
Powermage schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 23:01:
die wet mag er idd zijn, maar ze doen ze niet doorsturen.
Dat is dan de keus van het land zelf. Overigens hoefden de lidstaten alles pas per medio dit jaar geïmplementeerd te hebben - in het verleden behaalde resultaten bieden dus geen garantie voor de toekomst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:51

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

ik ben dan weliswaar niet geflitst in frankrijk maar in de uk en ierland zelfde verhaal nooit wat gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Ik heb niks binnen gehad, maar intussen wel m'n auto verkocht...Zou de volgende eigenaar nou de lul zijn in frankrijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Nee zoals al eerder gezegt is, kan de nieuwe eigenaar aantonen dat hij pas sinds xx-xx-xxxx eigenaar is van de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

lex schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:08:
Engeland zal wel helemaal geen overeenkomsten hebben schat ik? Toch maar eens uitproberen als ik weer in Nederland ben ;)
ik ben d'r nog niet achter maar ik denk van niet... de flits in frankrijk van de zomer heb ik iig nog niks van gehoord..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

* desalniettemin
zijn ze nog steeds verplicht om die borden neer te zetten? iemand vertelde mij laatst dat ze daar niet meer 100% verplicht aan zijn maar het nog wel gewoon doen ...
Oh en meestal geven ze naast dat grote bord ook nog ff vriendelijk de snelheid aan :) vlak voor de flitspaal :)

en mobiele flitsers worden ook niet aangegeven ... en dan is het bij de volgende peage meteen een groot deel van de boete cash dokken of auto aan de kant ...

La police toujours pleine de malices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
voske1983 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:52:
[...]
Dat is dan de keus van het land zelf. Overigens hoefden de lidstaten alles pas per medio dit jaar geïmplementeerd te hebben - in het verleden behaalde resultaten bieden dus geen garantie voor de toekomst ;)
Toch zal de politie iemand aan moeten houden die dan ter plekke de boete moeten voldoen als ie te hard reed en niet uit NL, DE, BE of Zwitserland komt. Word je geflitst als Pool zijnde is dat leuk, maar met die snelheidsovertreding kunnen ze dus niets.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
Widow schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 20:12:
[...]

Toch zal de politie iemand aan moeten houden die dan ter plekke de boete moeten voldoen als ie te hard reed en niet uit NL, DE, BE of Zwitserland komt. Word je geflitst als Pool zijnde is dat leuk, maar met die snelheidsovertreding kunnen ze dus niets.
Oh ja hoor, flitsboetes mogen ook opgestuurd worden van het ene EU-land naar het andere EU-land (Zwitserland is geen lid van de EU en telt dus even niet mee). EU-lidstaten kunnen er dus ook voor kiezen om geen directe betaling te vorderen als ingezetenen van andere EU-lidstaten worden staande gehouden, ze kunnen dan immers de boete opsturen naar dat EU-land. Alleen doen veel landen (waaronder Nederland) dat niet en laten ze veel boetes c.q. transacties direct betalen. Dat is een keus en ik denk dat het nog eventjes afwachten is wat elke lidstaat gaat doen.

Kortom, het is allemaal een kwestie van de keus van iedere lidstaat om wel of niet op te sturen. Wordt ie opgestuurd en voldoet de boete aan de voorwaarden, dan moet deze ook ten uitvoer worden gelegd.

[ Voor 10% gewijzigd door voske op 05-11-2007 08:43 . Reden: de conclusie vergeten ]

Pagina: 1