PC vast gelopen, start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• lancelot46
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:29
Gisteravond, tijdens werkzaamheden op de pc kreeg ik een stilstaand beeld in windows. ctrl+alt+del werkte niet meer, niets deed het nog. Hierna heb ik de pc gereset. Met als gevolg dat m'n monitor niet meer aangaat. (kom dus nog niet meer in de BIOS) Wel gaan de ventilatoren draaien en de harde schijven en DVD-roms starten op.
Ik dacht toen aan mijn graka, die zal dus wel kapot zou zijn. Ik had nog een S3 virge (PCI) liggen heb deze aangesloten. Het probleem bleef nog steeds het zelfde. Misschien toch een monitor probleem: Nee op ander pc functioneerd deze gewoon. Hierna heb ik alles los gehaald van Hardware die niet persé noodzakelijk is. Dat houd in; de geluidskaart, alle HD's, alle DVD's, 1x 512MB geheugen. (diskette station en kaartlezer zijn wel nog aangesloten). Met geen gevolg; nog steeds het zelfde!

de specs:

voeding: Tagan 480W
P4, 3,4 Ghz 512Kb s478 (met zalman CNPS7000)
P4P800E Delux
Geheugen Twinmos 2x 512MB (2,5-3-3-6)
GF 6800 GT (AGP)
Audigy 2
2x Maxtor D9, 80GB, 8MB cache (raid 1)
2x Maxtor D10, 160GB, 8MB cache (raid 0)
DVD-rom: Plextor PX116
Brander: Nec 3500 AG
diskette station
kaartlezer 7 in 1 (of zo iets)

Na div. malen geprobeerd te resetten, kreeg ik wel 1x beeld, direct na de bios van de Graka, kreeg ik een melding dat de Bios fouten bevatte. PC weer uit gezet - Clear CMOS gedaan - 1DVD-speler aangesloten (om eventueel de bios te kunnen flashen) - weer aan gezet, maar wederom geen beeld. Nog een aantal keer geprobeerd opnieuw te resetten, maar dit heeft niets uit gehaald. De PC doet niets meer!

Ik denk dat het Moederbord het heeft begeven. Maar misschien is er toch nog een en ander wat ik kan proberen. Wie kan mij helpen?

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 08:26
Nette startpost!

Hoe staat het de condesatoren op je mobo? Zijn ze allemaal nog heel?

• lancelot46
Deze heb ik vluchtig na gekeken en kan visueel geen schade herkennen. Meestal als er een condensator of iets dergelijks doorbrand of gaat lekken, ruik je dat normaal gesproken.

Het gekke is dat ik gewoon in de windows verkenner was aan het werken, en gewoon een Freez kreeg. Dacht zelfs eerst dat de battarijen van de muis leegwaren!

Ik hoop dat ik hem nog aan de praat krijg, want ik ben niet van plan om in deze setup nog veel geld te steken. Hij is op dit moment nog wel redelijk snel en kan alle games fatsoendelijk spelen, maar er zijn geen upgrade mogelijkheden meer. Hij draait op Max Config. (uhhh...... draaide).

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Theuno

Da Devil Crew

Ai, het word dus moeilijk.
Hij gaat dus wel aan, maar komt eigenlijk al niet meer voorbij het bios ?

Dan zou ik toch even naar de voeding kijken, en echt alles losmaken. Alle hdd's en cdromspelers, en alle pci kaarten etc.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• lancelot46
Ik heb zojuist alles uit gebouwd. Zelfs met alleen CPU op het bord geeft het MB geen signaal (piep of iets dergelijks. Hierna heb ik een Celeron geleend en het hiermee geprobeerd. Nog steeds het zelfde. Ik kan nu dus eigenlijk wel stellen dat het Mobo is overleden. Ga direct een nieuwe bestellen. Ik hoop dat dan alles weer koek en ei is.

Het zou eventueel nog de voeding kunnen zijn, wanneer bijvoorbeeld de 3+V lijn dood is of iets dergelijks. Maar het is een A-merk voeding van 480W die ongeveer 2 jaar oud is.
En zoals boven beschreven is hij nog 1x opgestart na lang priegelen, met de melding dat het BIOS corrupt is. Dat is het laaste beeld dat ik heb mogen aanschouwen.

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Als je moederbord niet meer piept, dan is het niet best gesteld met het beestje.

Op m'n werk had ik het pas ook. Bleek te komen door een bepaalde USB harde schijf die de pc deed vastlopen en 'overlijden'. Het was nog wel te repareren gelukkig.

• lancelot46
ik heb zojuist nog m'n voeding aan een andere pc gehangen, en heb kunnen uitsluiten dat deze defekt is. ;)
Conclusie: Mobo is dood! :'(

Heb al een gerefurbished bord (het zelfde) besteld voor € 39,90.

Dus als het goed is zal ie van de week weer als een zonnetje draaien.

Bedankt voor de replies! :)

Dit topic mag van mij dicht.

Verwijderd

mag ik vragen waar je de mobo hebt besteld?

ben ook nog op zoek naar een mobo met een 478 socket.

De asrock die beschikbaar is, is de enige momenteel die ik heb gezien.

*edit* heb hem al gevonden op megawebshop. excuses

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 22:32 ]

Pagina: 1