Toon posts:

Print probleem via netwerk.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een PC en een MAC. Nu heb ik een Canon 5200R netwerkprinter erbij. Wat ik heb gedaan is via een netwerkkabel de printer aan mijn router gehangen waar ook de PC en mijn Mac hangen. geen probleem tot hier. Printen via de PC gaat prima. Printen via de Mac is een ander verheel. Als ik iets via de Mac uitprint dan is alles piepklein. Ik heb de laatste Mac-drivers van Canon erop staan dus dat is het ook niet. Waar zit het probleem? Ik hoop echt dat iemand dit weet want dat switchen tussen PC/Mac is irritant.

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:50
Dat klinkt aardig bekend. Ik heb een IP4200 aan een XP bak hangen, en als ik via de Mac met die printer wil printen, krijg ik ook piepkleine text. Ik heb al heel wat afgezocht maar niks gevonden. Ook de Canon support kon mij niet van dienst zijn. Het lijkt mij een gebrek aan goede drivers.

Ben benieuwd of hier een oplossing voor is.

Verwijderd

Toevallig had ik laatst zoiets met mijn laptop.. Als ik een A4 blad uitprintte werd het op een stukje van 1x1 cm uitgeprint..

Geen idee of je het met elk programma hebt, maar via printinstelling kan je ook kiezen op welk formaat het wordt afgedrukt: Rechts onderaan bij het venster dat omhog komt alsje op printen drukt is de optie 'Aanpassen aan papierformaat' miss dat dat helpt?

of is het lettertype gewoon klein?

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:50
Verdraaid, ik heb handmatig de papierinvoer op A4 gezet voor het printen uit Pages, en waarempel, het werkt!. Ik gebruik nu drivers voor de IP4000, terwijl ik dus een 4200 heb. Gevolg is dat ik geen afdrukkwaliteit kan kiezen, en dat de afdrukkleuren niet kloppen. Maar ik ben al weer wat verder.

[ Voor 13% gewijzigd door Blaffeh op 14-02-2007 11:34 ]