Toon posts:

Refreshrate game aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb Rollercoaster 3 op mijn pc geinstalleerd, maar echter als ik het spel opstart valt mijn beeldscherm in standby. Ik denk dus dat het aan de refreshrate ligt dat mijn schemr niet aankan aangezien het al een redelijk oud scherm is.

Mijn vraag is of er iemand weet hoe de refreshrate waar het spel bij opstart te wijzigen??? (rollercoaster 3 dus)

Tnx !

Verwijderd

Welke videokaart heb je?
als je nvidia hebt kun je gewoon je refreshrates aanpassen bij refreshrate overide,en custom refreshrates..

Heb je ati dan kun je een tooltje downloaden ..kom ff niet op de naam..

Heb je een nvidia kaart vanaf 7900gtx dan heb je dat niet meer in controlpanel zitten en moet je dat er zelf inzetten..dat is ook niet zo'n probleem..

Registry editor.
Browse to path "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NVIDIA Corporation\Global\NVTweak".
Create new DWORD "NvCplDisableRefreshRatePage", value 0 (in hexadecimal).

mja zeg eerst maar eens welke videokaart je hebt..

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:54

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Waarom zou bij het opstarten van een game de refreshrate hoger worden? Ben met je eens dat als je een te hoge refreshrate instelt je monitor op standby kan schieten, maar ik zie het verband niet tussen een game die opstart en dan opeens een hogere refreshrate zou instellen voor de monitor :)

Verwijderd

ik heb wel eens gehad dat in windows mijn scherm op 100hertz stond,en als ik ging gamen hij max 85 hertz aankon.
Maar dat had ik zelf ingesteld..meestal start een game op in 60 hertz

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 02:14:
Welke videokaart heb je?
als je nvidia hebt kun je gewoon je refreshrates aanpassen bij refreshrate overide,en custom refreshrates..

Heb je ati dan kun je een tooltje downloaden ..kom ff niet op de naam..

Heb je een nvidia kaart vanaf 7900gtx dan heb je dat niet meer in controlpanel zitten en moet je dat er zelf inzetten..dat is ook niet zo'n probleem..

Registry editor.
Browse to path "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NVIDIA Corporation\Global\NVTweak".
Create new DWORD "NvCplDisableRefreshRatePage", value 0 (in hexadecimal).

mja zeg eerst maar eens welke videokaart je hebt..
Ik heb volgende videokaart : Nvidia 7900 GT TOP 256 Mb
Ik denk dat het aan de refreshrate ligt omdat ik gewoon geen andere reden zou kunnen bedenken. Ik heb nog zulk een game waar net hetzelfde bij gebeurd (Cold Fear)

((waar vind ik de registry editor??? :/ ))

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:54

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
XP?

start run regedit

Verwijderd

Topicstarter
Ok tnx, maar nu zit ik met het probleem met het maken van dat DWORD. Heb echt niks verstand van register. moet i gewoon dus DWORD maken en naam "NvCplDisableRefreshRatePage" geven? Want dit heb ik gedaan en werkt nog steeds niet.

Tnx

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 03:01 ]

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:04

Deathchant

Don't intend. Do!

nou, ik gebruik een Samsung 930BF en no problems. Maar zodra ik mijn Iiyama HM903DTA gebruik, springt de refreshrate onmiddellijk terug naar 60HZ...de enige oplossing die ik tot nu toe heb is RefreshLock of RefreshForce gebruiken. Ik wil dit liever niet...

Zal die registerwaarde dit euvel ook oplossen?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

We Are Borg schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 02:21:
Waarom zou bij het opstarten van een game de refreshrate hoger worden? Ben met je eens dat als je een te hoge refreshrate instelt je monitor op standby kan schieten, maar ik zie het verband niet tussen een game die opstart en dan opeens een hogere refreshrate zou instellen voor de monitor :)
Ik denk dat We Are Borg hier een goed punt heeft. Volgens mij zal een game bij opstarten niet standaard de refresh rate van je monitor hoger instellen dan hij aankan (tenzij je zelf zoiets hebt aangegeven in een config bestand van de game, als dat al kan...). Het enige wat ik me kan voorstellen is dat de refresh rate bij opstarten van de game niet wordt aangepast, maar dat de game in een resolutie draait die je monitor op ingestelde refresh rate niet aankan. Je zou eens kunnen proberen om de game op te starten in de laagst mogelijke resolutie om dit te controleren.

Verder, mocht je gebruik maken van een refresh rate override vanuit je driver software voor je videokaart, zou ik eens controleren of je hier niet te optimistisch bent geweest en misschien een combinatie van resolutie / refresh rate hebt ingesteld voor 3d applicaties die je monitor niet trekt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:18:
[...]

Ik denk dat We Are Borg hier een goed punt heeft. Volgens mij zal een game bij opstarten niet standaard de refresh rate van je monitor hoger instellen dan hij aankan (tenzij je zelf zoiets hebt aangegeven in een config bestand van de game, als dat al kan...). Het enige wat ik me kan voorstellen is dat de refresh rate bij opstarten van de game niet wordt aangepast, maar dat de game in een resolutie draait die je monitor op ingestelde refresh rate niet aankan. Je zou eens kunnen proberen om de game op te starten in de laagst mogelijke resolutie om dit te controleren.

Verder, mocht je gebruik maken van een refresh rate override vanuit je driver software voor je videokaart, zou ik eens controleren of je hier niet te optimistisch bent geweest en misschien een combinatie van resolutie / refresh rate hebt ingesteld voor 3d applicaties die je monitor niet trekt.
En hoe kan ik de resolutie van het spel wijzigen zonder in het spel zelf te gaan ?

Verwijderd

De meeste games hebben .cfg files. Hierin kun je meestal een andere width/height instellen moet je maar eens kijken. Dit is echter niet bij alle spellen zo. Meestal staan de cfg in de games map of in mijn documenten ergens.

Gl

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 08:38:
De meeste games hebben .cfg files. Hierin kun je meestal een andere width/height instellen moet je maar eens kijken. Dit is echter niet bij alle spellen zo. Meestal staan de cfg in de games map of in mijn documenten ergens.

Gl
Nee, ik heb gezocht naar dit bestand en het is nergens te vinden. Ik heb ook is op het forum van Rollercoaster tycoon 3 gekeken. Daar was een persoon die net hetzelfde probleem had als mij, en daar zeiden ze doodleuk tegen : "koop een ander scherm" verder niks.

Maar soit, ik heb dus gezocht naar een cfg bestand in de map waar ik het spel heb geinstalleerd en ook in de RCT3 map bij documents, maar helaas geen van deze beiden heeft zo een bestand

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07 21:24
Je kan ook gewoon in je oude topic doorgaan? ;) :> Clique

Dubbelposten doen we hier niet, daarbij hoort dit topic eerder thuis in SG, waar het al stond, is meer een probleem met je game (refresh rate die verandert moet worden)

Misschien was googlen ook een leuk idee geweest, komen leuke eerste hits voorbij

[ Voor 76% gewijzigd door PeterSelie op 15-02-2007 11:30 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1 topic is idd genoeg per vraag. Crossposten is op GoT niet de bedoeling
[Rollercoaster Tycoon 3] Monitor op standby na 5sec.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.