DC++ 0.699 geen zoekresultaten

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nvanthoff
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2022
Ik heb na 8 maanden besloten weer gebruik te willen maken van DC++. Heb de nieuwste versie gedownload nl. 0.699 en alles weer braaf ingesteld zoals ik dat voeger had gedaan met een 0.4## versie. Maar nu kan ik geen zoekresultaten vinden. Firewall uitgezet en zo, maar nog steeds niet.

Toen hoorde ik van een vriendin van me iets over dat je je moet laten registeren op een website en kreeg toen deze link: http://192.168.1.1/
De pagina is niet te vinden en na wat googlen vond ik dat het een speciaal IP adres is, maar niet precies wat je er mee kunt.

Heeft iemand een reddende opmerking?

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 17:54

lordsnow

I know nothing

192.168.1.1 is inderdaad een speciaal IP-adres, bedoeld voor aparaten in je lokale netwerk. Meestal is het het IP-adres van bv een router of een modem. (In mijn geval is het het adres van mijn Wanadoo LiveBox).

Het adres heeft iig geen zak te maken met jezelf op een website registreren of zo.

... niet dat dit een oplossing is voor je DC++ probleem, maar ik dacht ik post het toch even.

• nvanthoff
Okidoki, nu heb ik een router, zit namelijk in een studentenflat met nog 2 andere bewoners, moet ik die IP dan ergens instellen? En zo ja, waar kan dat?
Want met de oude DC++ moest je ergens je IP instellen bij connections, die je dan kon vinden via bijv. IpConfig. Maar dat hoeft niet meer. Maar met die router zou ik dus een aparte IP moeten invullen!?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, je moet je uitgaande IP invullen (je IP voor de buitenwereld dus) zodat je DC in activemode kan draaien :)

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 11:54
je moet je connection op passive zetten, dan kan je wel vanachter een router dc-en

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je moet de hublist updaten (wat mij pas niet lukte, ze waren allemaal 'down' :? ), en verbinden met een paar hubs.

Zolang je niet in een hub zit, kun je niets vinden.

edit:
Ah zo.. Probeer eens met de IP van jullie server/router te connecten, als hub..

[ Voor 22% gewijzigd door TheZeroorez op 14-02-2007 17:04 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

donzz schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 17:02:
je moet je connection op passive zetten, dan kan je wel vanachter een router dc-en
Maar dan kun je in veel hubs niet eens komen of je mag veel minder (of gewoon niet zoeken). Je kunt beter het ding gewoon goed active instellen, anders is de kans groot dat je lang niet bij iedereen kunt downloaden.

• nvanthoff
Ja, dit is best zuur, want iedereen zit wel vrolijk bij mij te download, maar ik kan niets. Ik heb hem al op passive gezet en dan vind hij inderdaad alles, maar als je dan wilt connecten krijg ik keer op keer "No slots available"... :S

Waar kan ik de precieze IP van mijn router vinden en hoe stel ik daarna die TCP/UDP/TLS settings in?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

nvanthoff schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 17:35:
Ja, dit is best zuur, want iedereen zit wel vrolijk bij mij te download, maar ik kan niets. Ik heb hem al op passive gezet en dan vind hij inderdaad alles, maar als je dan wilt connecten krijg ik keer op keer "No slots available"... :S

Waar kan ik de precieze IP van mijn router vinden en hoe stel ik daarna die TCP/UDP/TLS settings in?
het IP van je router is waarschijnlijk dezelfde als je default gateway (zal wel 192.168.1.1. zijn). Meestal kun je in je router ook wel zien wat je externe IP is (dat heb je nodig) anders moet je http://watismijnip.nl/ bekijken.

en de TCP en UDP settings zijn redelijk makkelijk, maak een portforward aan naar je eigen pc op een niet gebruikte poort , doe dat op zowel TCP als UDP en dan werkt het prima.

Dat je overigens 'no slots available' krijgt heeft simpelweg te maken met het feit dat die persoon geen vrij slot heeft. Geef dat tijdens het zoeken even aan, dat hij alleen resultaten met vrije slots moet laten zien.
Pagina: 1